Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@23:13:32 GMT

راه‌اندازی اندیشکده امور بانوان و خانواده

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۴۵۵

راه‌اندازی اندیشکده امور بانوان و خانواده

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ارتقای حجاب و عفاف بین دانشجویان چالشی بوده که در چند سال گذشته کارشناسان و سیاست‌‌گذاران حوزه فرهنگی را درگیر خود کرده است.

زهرا جوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از راه‌اندازی اندیشکده «امور بانوان و خانواده» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال خبر داد و گفت: اولویت کاری این اندیشکده که به صورت آزمایشی در این واحد راه‌اندازی شده موضوع «حجاب و عفاف» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اندیشکده بعد از گذراندن مراحل آزمایشی و رفع نقص‌ها در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی خواهد شد.

دانشگاه آزاد متولی حوزه حجاب و عفاف در سازمان بسیج اساتید کشور

وی ادامه داد: اندیشکده «امور بانوان و خانواده» راهکارهای عملی را برای ارتقای سطح حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می‌دهد و در نهایت به صورت یک الگو به مسئولان بالا دستی این دانشگاه ارائه خواهد شد تا در قالب قانون در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شود.

مسئول معاونت خواهران بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی در حوزه حجاب و عفاف در سازمان بسیج اساتید کشور در حال فعالیت هستند، گفت: مسئولیت کمیته حجاب و عفاف سازمان بسیج اساتید کشور بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی بوده و متولی برگزاری جلسات و اتاق فکرهای این مجموعه است.

وی ادامه داد: کمیته‌های حجاب و عفاف در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد؛ اما میزان عملکرد و کارآیی این کمیته‌ها در هر استان‌ متفاوت است.

آیین‌نامه آراستگی در راستای برقرار عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی

جوانی با اشاره به آئین‌نامه «آراستگی» بیان کرد: این آئین‌نامه حدود یک سالی است که از سوی دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای زیر مجموعه این دانشگاه ابلاغ شده است. البته این ابلاغ رده بالایی دانشگاهی بوده و معاونت‌ها فرهنگی واحدها، متولی اجرای این آئین‌نامه هستند.

این استاد دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: آیین‌نامه «آراستگی» به موضوع برقراری حجاب و عفاف در دانشگاه می‌پردازد. کمیته‌های مختلفی در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی به برقراری این آیین‌نامه کمک می‌کنند که در این راستا بسیج اساتید یکی از شاخص‌ترین کمک کننده‌ها به معاونت فرهنگی است.

وی درباره اهداف آیین‌نامه «آراستگی» در دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این آیین‌نامه پوشش مناسب برای دانشجویان، استادان، کارمندان و مدیران خانم و آقا را تعیین می‌کند تا عفت در دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی شود.

استادان خانم کمک کننده دانشجویان در راستای حفظ حجاب و عفاف

جوانی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای آیین‌نامه آراستگی دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته با موفقیت همراه بوده‌ است یا خیر؟ گفت: نتایج اجرای این آیین‌نامه باید واحد به واحد مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد که متاسفانه هنوز این امر محقق نشده است؛ اما نتایج خوبی از این آیین‌نامه از سوی واحدها گزارش شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استادان به خصوص استادان خانم به دلیل ارتباط دوستانه‌ و مداومی که با دانشجویان دارند می‌توانند تاثیرات بسیاری در ارتقای فکر دانشجویان در راستای لزوم حفظ حجاب و عفاف داشته باشند و استادان نباید از نقش و اثرگذرای خود در این باره غافل شوند.

انتهای پیام/

300 / 320 دانشگاه آزاد اسلامی اندیشکده امور بانوان و خانواده آیین نامه آراستگی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی امور بانوان و خانواده حجاب و عفاف آیین نامه بسیج اساتید راه اندازی کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن و شرکت توسعه آزاد پاسارگاد در راستای تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن پروژه ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه‌ای با حضور رئیس و معاونان این واحد دانشگاهی، مدیرعامل شرکت توسعه آزاد پاسارگاد (شتاپ) و مدیران شرکت‌های فناور در حوزه صنعت ساختمان به امضا رسید.

فریده دوکانه‌ای‌فرد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این جلسه با معرفی ظرفیت‌های مرکز رشد این واحد دانشگاهی اظهار کرد: این مرکز رشد با مجوز ۷۰ درصدی در صنعت ساختمان و فناوری نوین و مصالح ساختمانی در این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی و گروه‌های متخصص متقاضی استقرار در مرکز رشد، در پرورش و رشد کسب‌وکار‌ها در زمینه تولید و تجهیز ساختار صنعت ساختمان با الگوی جامع و با بهره‌گیری از تحقیقات روزآمد با وجود فضا‌های کارگاهی به‌منظور راه‌اندازی خط تولید از مزیت‌های این مجموعه و افزایش فعالیت‌های ساختمانی تأثیر بسزایی داشته است.
به گزارش آنا، در پایان از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن مزرعه آموزشی کولیک بازدید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به مساله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • توجه به مسئله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • برگزاری جشنواره آیین‌های «سرزمین من» در بوشهر
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب