Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی گفت: تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم، با توجه به شیوع مجدد این ویروس طبیعتاً برگزاری لیگ امکان‌پذیر نیست و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

حمید سوریان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره آغاز رقابت‌های لیگ کشتی و مخالفت اهالی این رشته عنوان کرد: ما به دنبال برگزاری رقابت‌های لیگ کشتی هستیم اما واقعیت این است که قبل از هر چیزی، سلامت ورزشکاران برای ما اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک هیچ سرمایه‌ای بالاتر از سلامتی نیست و باید در شرایط فعلی از آن محافظت کنیم. بنابراین تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. با توجه به شیوع مجدد این ویروس طبیعتاً برگزاری لیگ امکان‌پذیر نیست و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

وی در مورد ابراز ناراحتی محمد بنا در خصوص برگزاری رقابت‌های لیگ عنوان کرد: طبیعتاً هر چه زودتر این ویروس منحوس از بین برود و شرایط به حالت عادی برگردد، برگزاری رقابت‌ها نیز زودتر امکان‌پذیر خواهد بود. امیدوارم که هر چه زودتر واکسن این ویروس کشف شود تا بتوانیم مسابقات را از سر بگیریم.

نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در مورد مدال طلای کمیل قاسمی عنوان کرد: قانونی در اتحادیه جهانی موجود است و آن عبارت است از اینکه در صورتی که دوپینگ نفرات اول و دوم مثبت اعلام شده باشد، نفر سوم مشترکاً مدال طلا را به دست می‌آورد.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: کشتی حمید سوریان لیگ کشتی نایب رئیس فدراسیون کشتی ستاد مقابله با کرونا امکان پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دیوید تیلور باخت؟

در روزی که عنوان شده بود حسن یزدانی بعد از جراحی کتف تمرینات کشتی‌ را آغاز خواهد کرد، دیوید تیلور رقیب مستقیم این کشتی‌گیر در انتخابی کشورش تن به شکست داد.

طرفداری | شکست دیوید تیلور قطعاً یکی از مهم‌ترین اتفاقات کشتی جهان است که در روزهای آینده بسیار به آن پرداخته خواهد شد. برای اتحادیه جهانی که در این سال‌ها از رقابت تیلور - یزدانی بسیار سود و از هر فرصتی برای مقابل هم قرار دادن این دو قهرمان بزرگ آمریکایی و ایرانی بهره برده است، این شاید اتفاقی غیرمنتظره بود که حالا مطمئناً «جادوگر» را ندارد و همه منتظرند که آیا «پادشاه» خواهد رسید یا نه؟

حسن یزدانی بعد از کسب نشان نقره جهانی 2023 و طلای بازی‌های آسیایی کتفش را جراحی کرد. علیرضا دبیر در این باره گفته بود که در ایران جراحی‌های کتف فرجام خوبی نداشته و ابراز امیدواری کرد یزدانی اولین کشتی‌گیری باشد که بعد از جراحی کتف می‌تواند آماده و سرحال به تشک برگردد.

در ماه‌های گذشته بارها و بارها از سوی مربیان مازندران و نزدیکان به یزدانی، عنوان شده بود که او از اول اردیبهشت به تشک برمی‌گردد تا تمرینات کشتی‌اش را بعد از جراحی کتف استارت بزند.

جالب اینکه شبی که تیلور اولین باختش را در انتخابی تیم ملی آمریکا تجربه کرد، اول اردیبهشت بود، روزی که حسن یزدانی طبق وعده باید به تشک برمی‌گشت.

تیلور دومین باختش را هم بامداد دوم اردیبهشت مقابل آرون بروکس تجربه کرد، در حالی که حسن یزدانی هنوز بازگشتی به چرخه انتخابی تیم ملی نداشته و پیش روی خود کامران قاسم‌پور قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان و همچنین هادی وفایی‌پور نفر اول چرخه 2024 را می‌بیند و قطعاً ابتدا باید با حضور در مسابقه ثابت کند کتفش برای بازگشت او به کشتی و حضور در میدان سنگینی چون المپیک آماده است.

سؤال اما این است که چرا «جادوگر» در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا تن به شکست داد؟ شاید اولین موضوع مربوط به سن تیلور باشد، 33 سالگی در دنیای قهرمانی و ورزش سنگینی چون کشتی، قطعاً سنی نیست که بدن کاملاً سر سازگاری با انگیزه‌ها داشته باشد.

از آن گذشته، تیلور در سال‌های اخیر افتخاری نبوده که کسب نکرده باشد، از قهرمانی المپیک تا طلاهای پیاپی جهانی، آن هم با شکست کشتی‌گیری چون حسن یزدانی.

تعداد بردهای او مقابل حریف ایرانی‌‌اش حالا به عدد 5 رسیده، در حالی که فقط یک بار در مسابقات جهانیِ بعد از المپیک توکیو، تن به شکست داده است. بنابراین انگیزه بزرگی برای آماده ماندن تیلور وجود نداشت، از آن گذشته او که چند ماه پیش از حضور در مسابقات جهانی 2023، در اینستاگرامش فیلم‌های مربوط به مزرعه‌اش را بارگذاری می‌کرد، بعد از کسب طلای جهانی در بلگراد، بخش اعظم زندگی‌اش را پرورش حیوانات و وقت گذراندن در کنار دخترانش تشکیل می‌داد.

تیلور قبلاً هم گفته بود بعد از طلای المپیک قصد خداحافظی با دنیای قهرمانی را داشته اما همسرش از او خواسته که ادامه دهد. این هم می‌تواند یکی از دلایل ناکامی او مقابل حریف جوانترش آرون بروکس باشد.

باروکس سال گذشته هم تیلور را در کشتی دومش در فاینال‌ایکس به چالش کشیده بود و مشخصاً با کشتی‌هایی که در مرحله مقدماتی امسال گرفت و شکستی که به زاهید والنسیا در نیمه‌نهایی تحمیل کرد، با آمادگی جسمی و روانی به مصاف تیلور رفت.

بروکس سال گذشته بعد از آنکه کشتی اول را 6-صفر به تیلور باخت، در مبارزه دوم 5-4 شکست خورد و از همان زمان مشخص بود او می‌تواند در آینده حریفی کاملاً جدی برای تیلور باشد که همین اتفاق هم افتاد.

ضمن اینکه تیلور بعد از جهانی 2023 در هیچ میدانی روی تشک نرفته بود و در فینال مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مقابل بروکسی قرار گرفت که پیش از فینال، بدنش با حضور در مرحله مقدماتی و نیمه‌نهایی خوب راه افتاده بود.

به هر شکل تیلور باخت و این سؤال مطرح است که آیا این شکست به معنای خداحافظی او از دنیای قهرمانی است؟ آیا در شرایطی که تیلور به عنوان تنها مانع این سال‌های حسن یزدانی برای رسیدن به مدال طلای 86 کیلوگرم، در پاریس حضور ندارد، پادشاه می‌تواند از سد رقبای داخلی‌اش عبور کرده و خودش را به المپیک برساند؟

باید کمی صبر کرد، حسن یزدانی باید مهیای مسابقه شود. او همچنان نزدیک‌ترین قهرمان به تحقق رویای گوش شکسته‌ها برای دو طلایی شدن کشتی در المپیک است. مردی که سال 2016 صاحب نشان طلای المپیک شد و بعد از آن در توکیو فینال را به تیلور واگذار کرد تا دستش از طلا کوتاه بماند.

از دست ندهید ????????????????????????

رابعه اسکویی: طارمی کتاب‌خوان است و به او کتاب معرفی کردم پیولی از سرمربیگری میلان اخراج می‌شود پدیده نوجوان بارسا پیش‌بینی کرد: با این نتیجه رئال مادرید را می‌بریم! یک نظر قابل تامل؛ آرسنال در حال تبدیل شدن به تاتنهام است! قائدی از همسرش طلاق گرفت؛ ملک و املاک به نام ستاره ایرانی نبود

دیگر خبرها

  • برگزاری لیگ کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند
  • برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • برگزاری پیکار‌های کشتی آلیش قهرمانی دختران خردسال و نونهال مازندران
  • پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک
  • برگزاری نمایشگاه بین المللی و جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران
  • چرا دیوید تیلور باخت؟