Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با بیان اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستان دهدشت برای بیماران کرونایی رو به تکمیل است، افزود: برای تجهیز مراکز درمانی شهرستان‌های همجوار چاره‌اندیشی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، محمدطاهر طیب‌زادگان امروز در نشست شورای سلامت در تشریح چرایی شیوع موج دوم کرونا در شهرستان اظهار داشت: پراکندگی بیماری شرایط مهار را دشوار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: شرایط نسبت به مرحله نخست تغییر کرده و متفاوت شده است.

طیب‌زادگان گفت: این بیماری همه مناطق شهرستان را درگیر خود کرده و نقطه عاری از کرونا وجود ندارد.

دبیر شورای سلامت کهگیلویه افزود: این بیماری به سنین گوناگون سرایت کرده است فوت بیماران هم دیگر به زمینه قبلی یا سنین بالا محدود نیست.

وی اضافه کرد: بر خلاف آنچه فکر می‌کردند بیماری تضعیف نشده است بلکه با قدرت بیشتر فعالیت دارد و مردم را درگیر می‌کند.

این مسؤول گفت: در مرحله نخست موارد ابتلا یک تا دو نفر گزارش می‌شد اکنون اما روزی نیست که آمار مبتلایان نگران کننده نباشد.

وی با بیان اینکه با توجه به آمار بیماران تنها بیماران بدحال در بیمارستان بستری می‌شوند، گفت: در حالی که بیمارستان به وضعیت عادی برگشته  و بخش‌های ویژه بیماران کرونا حذف شده بود این روزها اما با شیوع مجدد سه بخش ویژه بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است.

طیب‌زادگان با بیان اینکه بیمارستان دهدشت ظرفیت پذیرش بیماران را ندارد، گفت: 70 درصد بیماران بستری در بیمارستان دهدشت از شهرستان‌های همجوار پذیرش شده‌اند می‌طلبد مسؤولان برای تجهیز بیمارستان‌های سایر شهرستانها چاره‌اندیشی کنند.

وی اضافه کرد: فشار مضاعف بر سیستم بهداشت و درمان وجود دارد،
 پرسنل بهداشت و درمان و پزشکان متخصص نیز مبتلا شدند،هر پرسنلی که مبتلا شود حداقل دو هفته از محل کار دور می‌شود و این کمبود نیرو مشکلات را بیشترکرده است.

وی روال عادی فعالیت‌ها را منجر به شیوع کرونا دانست و تصریح کرد: جلسات متعدد با گروه‌ها برگزار و موارد بازدارنده تصویب می‌شود اما مصوبات عملی نمی‌شود.

وی افزود: دفاتر ازدواج، بانکها، تالارها، باغ‌های تفریحی، قهوه‌خانه و سفره‌خانه‌ها و ادارات به علت ازدحام جمعیت کانون‌های آلوده هستند.

وی خواستار اجرایی شدن مصوبات کمیته استانی در شهرستان شد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا فارس بیمارستان دهدشت بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی  در دیدار با مدیر منطقه مدیترانه شرقی در تهران که در محل ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: در راستای توسعه شبکه بهداشت و درمان در کشور ۱۵ هزار پروژه‌های عمرانی تا پایان سالجاری به بهره برداری می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک و ۱۱ هزار دندانپزشک با اولویت مناطق محروم در نقاط مختلف کشور توزیع شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی ۶۵ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: از دیگر اقدامات دیگر در نظام سلامت کشور در یکسال اخیر می‌توان به تحت پوشش قرار گرفتن دارو‌های اساسی زیر چتر حمایت بیمه‌ها، کاهش صف انتظار کاشت حلزون به صفر و برخورداری بیماران از نعمت شنوایی، افزایش پیوند اعضا از جمله کبد و کلیه، غربالگری دیابت و فشارخون برای ۴۶ میلیون نفر اشاره کرد.

عین اللهی با تاکید بر ارتقای برنامه سلامت خانواده در کشور، گفت: اکنون این برنامه در ۱۹۵ شهر در حال اجراست و تا پایان فعالیت دولت سیزدهم سراسری خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هر کدملی دارای مراقبت سلامت می‌شوند، اظهار داشت: خانواده کوچکترین نهاد در کشور است که می‌تواند با برنامه ریزی و نظارت درست، افراد خانواده تحت پوشش برنامه‌های سلامت قرار گیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم
  • سهم استان سمنان از حج مفرده امسال ۱۷۰ نفر تعیین شد
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • فرصت جدید تکمیل مدارک آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد
  • فاز دوم پروژه توسعه بیمارستان کوثر بروجرد آغاز خواهد شد
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • گردشگری سلامت در خراسان‌شمالی؛ از رویا تا واقعیت
  • پیشرفت فیزیکی ۹۱ درصدی بیمارستان ملکشاهی