Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@06:48:55 GMT

فوتی‌های داخل منزل را به دادپزشک اطلاع دهید

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۲۷۸۳

فوتی‌های داخل منزل را به دادپزشک اطلاع دهید

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: به منظور جلوگیری از اتلاف زمان، فوتی های داخل منزل را به دادپزشک در استان اطلاع دهند.

حسن محمدزاده در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه فرآیند زمانبر صدور جواز دفن از دغدغه های بازماندگان در مراکز پزشکی قانونی است، اظهار کرد: پزشکی قانونی خراسان شمالی با اجرای طرح دادپزشک در صدد رفع تشریفات زائد اداری صدور جواز دفن بوده تا از این طریق از ارجاع غیر ضروری اجساد به مراکز پزشکی قانونی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از مردم می خواهیم که در صورت فوت عادی بستگان در منزل با این شماره ۰۹۱۵۹۸۷۴۰۵۷ دادپزشک استان را مطلع کنند تا در محل حضور یابد.

محمدزاده افزود: دادپزشکان، پزشکان متخصص و کارشناسان آموزش دیده ای هستند که نسبت به مشاوره به مراکز درمانی و کادر پزشکی و معاینات اجساد و صدور جواز دفن اقدام می کنند، این افراد در صورت تشخیص فوت طبیعی و غیرضروری بودن ارجاع اجساد به تالارهای تشریح و تعیین دقیق علت فوت برای متوفی جواز دفن صادر می کنند.

وی با اشاره به اینکه علت مرگ ۲۹ درصد اجساد ارجاع داده شده به پزشکی قانونی فقط با توجه به ظاهر و بدون کالبد شکافی محرز است، گفت: در دو ماه نخست سال جاری ۹۰ معاینه جسد در این سازمان انجام شده که فوت ۳۲ مورد بدون کالبد گشایی و فقط از روی ظاهر و علت مرگ ۵۸ نفر نیز با انجام کالبد شکافی انجام شده است.

محمدزاده یادآورشد: طی سال گذشته نیز ۶۳۹ جسد در این سازمان بررسی شد که علت مرگ ۱۴۹ فقره با علائم ظاهری مشخص شد و ۴۱۹ فقره نیز از طریق کالبد شکافی اعلام شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي پزشكي قانوني پزشکی قانونی جواز دفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کاهش ۲۳ درصدی مصدومان و ماموریت‌های حوادث ترافیکی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مهدی گلوی امروز چهارشنبه در بازدید از مراکز درمانی استان اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۵ تماس با مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

وی افزود: ۴۸ درصد نیز موارد فوتی در حوادث ترافیکی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: در راستای سهولت دسترسی مسافران نوروزی، بروشورهایی حاوی مشخصات مراکز بهداشتی درمانی و نوع خدمتی که در ایام نوروز ۱۴۰۳ انجام می‌دهند تهیه شده و در بین مردم و مسافران پخش شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پزشکی قانونی: علت فوت پرستو بخشی در دست بررسی است
  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در تصادفات نوروزی
  • کشف ۳ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی قاچاق در شهرقدس
  • وصل کردن سوند – مرکز خدمات پزشکی آلفاطب
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • بازسازی چهره یک زن خون‌آشام که با آجری در دهانش دفن شده بود
  • کشف چیز‌های عجیب در کالبد شکافی سلبریتی‌های درگذشته!
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آخرین نفس سیستم بهداشتی غزه / بیمارستان امل از کار افتاد