Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده هنگ مرزی بانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ادامه کنترل نوار مرزی و مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق مرزبانان این فرماندهی در یک ماموریت مرزی محموله بزرگ داروی قاچاق را کشف کردند.

سرهنگ محمد خسروی اضافه کرد: مرزبانان پاسگاه مرزی گله سوره حین پایش نوار مرزی به چند متجاوز حامل بار قاچاق که قصد خروج غیرقانونی از مرز را داشتند، مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان بار خود را رها و با استفاده از تاریکی شب و پوشش جنگلی منطقه از محل متواری شدند، افزود: مرزبانان در پاکسازی محل و بازرسی محموله به جای مانده از قاچاقچیان ۸۸۰ هزار حب انواع قرص‌های داروریی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال را کشف کردند.

کشف بیش از ۱۲۰ هزار نخ سیگار قاچاق در مرز مریوان

فرمانده هنگ مرزی مریوان نیز گفت: مرزبانان این هنگ در اجرای طرح مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق، پست‌های کنترل و مراقبتی این هنگ در پاسگاه مرزی ته‌ته حین پایش نوار مرزی در ۲ عملیات جداگانه با چند نفر متجاوز مرزی که قصد وارد کردن محموله قاچاق به کشور را مواجه شدند.

سرهنگ فرهاد رضایی اظهار داشت: قاچاقچیان به محض مشاهده مرزبانان، عرصه را بر خود تنگ دیده، بار خود را رها و با استفاده از تاریکی شب به عمق خاک کشور مقابل متواری شدند.

وی با بیان اینکه مرزبانان در پاکسازی محل ۱۲۶ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی را کشف کردند، گفت: همچنین در یک عملیات جداگانه ۴۲ راس دام نیز در حوزه پاسگاه مرزی کانی کبود مریوان توقیف شد.

سرهنگ رضایی افزود: بر اساس نظر کارشناسان ارزش اقلام قاچاق کشف شده این هنگ در شبانه روز گذشته حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده هنگ مرزی مریوان اظهار داشت: حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاق اولویتی مهم در این فرماندهی بوده و با متخلفان و سودجویان بشدت برخورد می شود.

کردستان از استان های مرزی کشور بوده که ۲۲۷ کیلومتر مرز با شمال عراق (اقلیم کردستان عراق) دارد.

برچسب‌ها مریوان کردستان بانه کالای قاچاق مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان بانه کالای قاچاق مرزبانی مریوان کردستان بانه کالای قاچاق مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۲۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱ میلیون مسافر نوروزی به مریوان سفر کردند

فرماندار مریوان گفت: در ایام نوروز امسال تاکنون، بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار مسافر به مریوان سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از فرمانداری مریوان، اسماعیل احمدی اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۲۱۰ هزار مسافر از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته تا بیست‌وپنجم فروردین ۱۴۰۳ به شهر مریوان سفر کرده‌اند.

وی افزود: از این میان ۲۴۰ هزار و ۷۲۹ نفر در مراکز اقامتی شهرستان مریوان شامل هتل و مسافرخانه‌ها و غیره اسکان داده شدند.

فرماندار مریوان خاطرنشان کرد: دریاچه زریبار، روستای گردشگری دره‌تفی و سایت پرنده‌نگری زریبار، بیشترین آمار بازدید مسافران را در این شهرستان به خود اختصاص دادند.

احمدی گفت: بر اساس اعلام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در بازه زمانی اعلام شده، شهرستان‌های مریوان، بانه، سروآباد، سنندج و کامیاران به ترتیب دارای بیشترین آمار اقامت در استان کردستان بوده‌اند.

کد خبر 744139

دیگر خبرها

  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در خرمشهر
  • ستاد صبر در کردستان به دنبال ترویج فرهنگ صلح و سازش است
  • دومین هیات صلح استان کردستان در پاسگاه‌های انتظامی راه‌اندازی شد
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در نوروز
  • کشف ۵.۵ تن مواد مخدر در مرز‌های کشور در نوروز
  • دستگیری سارقین احشام توسط مرزبانان هنگ مرزی درگز
  • کشف ۱۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندر عسلویه
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال
  • بیش از ۱ میلیون مسافر نوروزی به مریوان سفر کردند