Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@18:37:20 GMT

۳ شهید و ۷۰ پرسنل کرونایی در بیمارستان بقیة‌الله

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۰۳۴

۳ شهید و ۷۰ پرسنل کرونایی در بیمارستان بقیة‌الله

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیت زیاد، سه نفر از پرسنل بیمارستان بقیة‌الله شهید و بیش از ۷۰ پرسنل هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان بقیة‌الله تهران گفت: جهت بازدید و تشکر به بیمارستان بقیة‌الله آمدم؛ بیمارستان بقیة‌الله وابسته به سپاه پاسداران است و با پشتیبانی که سپاه انجام داد، یکی از چند بیمارستان اصلی و خیلی مهم ما در کشور بود که در دوران اوج کرونا به پذیرش ۵۵۰ بیمار هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پرسنل این بیمارستان با فداکاری در تمام سطوح حضور داشتند و فقط مختصص عفونی و داخلی نبود بلکه متخصصان کلیه و سرطان و ... کمک کردند.

بیشتر بخوانید: اعلام نتایج یک دارو برای درمان کرونا کرونا در پاییز و زمستان بدتر از بهار و تابستان

حریرچی اضافه کرد: متأسفانه تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیتی که داشتند، سه نفر از پرسنل بیمارستان بقیة الله شهید و بیش از ۷۰ پرسنل هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: در همین بخش یک پرستار با ۲۲ سال سابقه، یک متخصص قلب، یک فوق تخصص سرطان، دو نماینده مجلس و یکی از سرداران و کلی مردم عادی، کارمند و کسبه بستری هستند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه در یک دوگانه بیماران کرونایی و عادی درگیر هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر درست است که بیمارستان‌ها با تمام قوا آماده هستند اما بسیاری از بیماران سرطانی، قلبی و دیابتی در اسفند، فروردین و اردیبهشت مراجعه نکردند و اکنون باید خدمات را ارائه دهیم.

وی افزود: وقتی کرونا نبود از نظر تخت آی‌سی‌یو مشکل داشتیم البته ۱۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو اضافه کردیم اما کافی نیست و از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های روز دنیا می‌گوید که از اواخر شهریور و مهر با تشدید بیماری مواجه خواهیم بود، پرسنل بهداشتی و درمانی را برای سلامت خودشان حفظ کنند.

حریرچی تأکید کرد: یکی از استراتژی‌های بزرگ بین المللی تمرکز بر گروه‌های خاص، افراد پیر، افرادی دارای بیماری خاص و همچنین کادر درمانی است.

وی خطاب به مردم گفت: به خاطر سلامت خودتان، دست‌هایتان را بشویید، از هرگونه ماسک هنگام خروج از خانه تا برگشت به خانه استفاده کنید، فاصله‌گذاری اجتماعی یک متر تا یک و متر را رعایت کنید، از هرگونه تجع چند نفره بپرهیزید.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: خبر خوب این است که در ۱۰ روز گذشته رعایت استفاده از ماست در تهران از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است و در مراکز استان ها از ۲۰ درصد به ۵۰ تا بالای ۷۰ درصد است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم سپاه پاسداران ایرج حریرچی وزارت بهداشت بیمارستان بقیه الله سلامت مدافعان سلامت اخبار داغ معاون کل وزارت بهداشت بیمارستان بقیة الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی منصور رضایی رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: این بخشها با حضور معاون توسعه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ۱۲ تخت و یک اتاق ایزوله در مجموع با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید. جراحی‌های مغز و اعصاب و عمل‌های جراحی ارتوپدی هم از اول اردیبهشت سال جاری در این بیمارستان راه اندازی می‌شود.

رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم افتتاح این طرح‌ها با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: ارائه خدمات مبتنی بر عدالت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد توجه بوده است.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های عادلانه‌تری را ایجاد کنیم و افزایش ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در بیمارستان طالقانی شهر تبریز نیز نمونه بارزی از این عملکرد است.

دستگاه سی.آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی‌های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو در شرق سبزوار پنج مصدوم داشت
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد