Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال مقابل حریف مستقیم خود برای کسب سهیمه آسیایی دو امتیاز حیاتی از دست داد تا نا امیدتر از گذشته به بازی های باقیمانده بیاندیشد.

 استقلال پس از شکست پُر حرف و حدیث برابر فولاد خوزستان، توقف مقابل سایپا و رقم زدن کلی اتفاق عجیب و غریب برای عدم رویارویی با پارس جم، مقابل تراکتور هم به تساوی رسید تا فاصله امتیازی عجیبی با رقیب دیرینه اش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم درحالی که کادر فنی استقلال می توانست به جای ورود به مسائل حاشیه ای با تمرکز کامل روی مسابقات عملکرد بهتری را از خود ارائه دهد.

به گزارش طرفداری، پیش از دیدار با پارس جنوبی بود که ناگهان ۲۵ درصد بازیکنان و کادر فنی استقلال به کرونا مبتلا شدند. کاروان این تیم راهی جم بود اما در همان فرودگاه مهرآباد از سفر به جم منصرف شد. هر چند جمی‌ها روز بازی در زمین حاضر شدند و بعد از پایان مهلت قانونی و عدم حضور حریف، زمین مسابقه را ترک کردند. مسئولان پارس جنوبی هم اعلام کردند که به هیچ عنوان به تکرار دوباره این دیدار تن نخواهند داد و نتیجه این دیدار باید سه بر صفر به نفع آنها اعلام شود.
از سوی دیگر استقلالی‌ها هم که به تظاهر برای ابتلا به کرونا متهم شده بودند واکنش‌های تندی نسبت به این اتفاق و خواسته جمی‌ها داشتند. مربی و سرپرست استقلال، شاکی از اتهامات، فوتبال ایران را آلوده به «دروغ و فریب‌کاری» خواندند و اعلام کردند تا زمانی که یک نفر جانش را از دست ندهد، کسی به فکر سلامتی بازیکنان این تیم نخواهد بود. همزمان هم عکس حزن‌انگیزی از وریا غفوری، کاپیتان مبتلا شده به کرونای استقلال پشت شیشه‌های خانه‌اش منتشر شد که با غمی فراوان دخترش را از سوی دیگر شیشه نگاه می‌کند. اما بعد از آن که در تست راستی آزمایی، کرونای چند بازیکن از همان 9 بازیکن استقلال منفی اعلام شد، سازمان لیگ مدارا با آبی ها را کنار گذاشت و حکم کرد این تیم باید مقابل تراکتور بازی کند. استقلالی‌ها هم حرکت انتحاری داشتند و ناگهان دکتر این تیم اعلام کرد در آخرین تست آزمایشگاهی یا همان راستی‌آزمایی! صورت گرفته از بازیکنان، تعدادی از افرادی که پیشتر تست کرونای شان مثبت اعلام شده بود، تست شان منفی شده است. 
منفی شدن تست کرونا برخی بازیکنان استقلال خبر امیدوار‌کننده‌ای بود که جامعه ورزش هم از شنیدنش خوشحال شد، اما سوالی که این روزها ذهن همه را مشغول کرده این است که چرا هیچ کس در این باشگاه توضیح لازم برای منفی شدن این آزمایشات را نمی‌دهد. اقدامات مسئولان پزشکی ایران در انجام تست‌های کرونا طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی از دقت کافی و ضریب اعتماد بالایی برخوردار است. اعلام تست مثبت کرونا هم یعنی فرد مبتلا و ناقل است و باید ۱۴ روز قرنطینه شود. به همین دلیل تکرار دوباره تست غیر‌عملی‌ترین کار و منفی شدن بلافاصله آن هم هیچ ارزشی ندارد.
به همین دلیل است که این ادعا از سوی هواداران پرسپولیس وجود دارد که باشگاه استقلال برای برگزار نشدن دیدارهای این تیم یا برگزاری آنها با تاخیر، همان اتفاقی را رقم زدند که در سوپرجام رقم خورد اما نتیجه‌ای جز شکست و هزینه هنگفت مالی برای آنها نداشت. تا پیش از اصرار سازمان لیگ برای انجام تست‌های راستی‌آزمایی و البته تاکید بر برگزاری دیدار آبی‌ها مقابل تراکتور در هفته بیست و چهارم، مربیان استقلال اصرار داشتند هشت بازیکن تیم شان مبتلا به کرونا هستند اما بلافاصله در فاصله دو روز مانده به برگزاری دیدار، ناگهان شمار کرونا مثبت های این تیم به 4 نفر کاهش پیدا کرد. مهدی قائدی و مسعود ریگی در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفتند و آرش رضاوند به عنوان بازیکن ذخیره بازی کرد و پورحمیدی هم به عنوان ذخیره حسینی، روی نیمکت نشست.
البته که نمی توان این ادعا را مطرح کرد که استقلالی‌ها در تست‌های اولیه، حقیقت را پنهان کردند و آمار واقعی از بازیکنان مبتلا به کرونا اعلام نشد اما می توان پرسید اگر در برگزاری دوباره تست‌ها خطایی هر قدر سهوی هم صورت گرفته باشد، تکلیف چیست؟ این خطا می تواند جان دیگر بازیکنان را به خطر بیاندازد و باید بازیکنان مثبت اعلام شده استقلال در همان تست اول به قرنطینه ۱۴ روزه می‌رفتند و البته اگر آمار اعلام شده واقعی نباشد، اعلام آمار دو برابری تعداد بازیکنان مبتلا به کرونا و ریزش آن طی چند روز هم باید با برخورد کمیته انضباطی همراه شود و در این صورت، اعلام نتیجه سه بر صفر به سود پارس جنوبی تنها نتیجه عادلانه برای احقاق حق لیگ و پارس جنوبی در هفته بیست و سوم است. اما مساله مهم تر این است که حتی اگر هشت بازیکن استقلال هم کرونا داشتند، چرا بقیه تمرین تاکتیکی نکردند و چرا انرژی کادرفنی استقلال به جای حفظ هماهنگی بقیه، صرف سروصدا در باره کرونایی ها شد؟

بالاخره استقلال تمرین می کرد یا نه؟

استقلال مقابل تراکتور تنها به دنبال برد بود تا شرایط خود را در جمع مدعیان بهتر کند، اما این تیم به رغم این که چند بار تیر دروازه حریف را لرزاند نتوانست برابر شاگردان سخت‌کوش ساکت الهامی نتیجه‌ای بهتر از مساوی گرفته و در ورزشگاه آزادی متوقف شد. 

استقلال شب قبل می توانست تراکتور را در آزادی شکست دهد. سرعت بازی استقلالی ها قابل قبول بود ولی مشکل اصلی این تیم ناهماهنگی بود. تعداد پاس های ردوبدل شده بین آبی پوشان اگرچه قابل قبول بود اما نه سرعت انتقال بالا بود و نه دقت داشت. موضوعی که نشان می دهد استقلالی ها به رغم انجام تمرینات بدنی و حفظ آمادگی جسمانی خود، در تمرین با توپ ضعف داشتند. برهمین اساس است که این سوال را می توان مطرح کرد که استقلالی ها در این مدت اصلا تمرین داشته اند یا نه و اگر تمرین نکرده اند دلیلش چسیت؟ هرچند نزدیکان به باشگاه استقلال مدعی شده اند که این تیم در مجموعه بدنسازی "سام فیت" تمرینات بدنی و فیزیکی خود را دنبال کرده اند اما هرگز تلاشی برای انجام تمرینات منظم نداشته اند و به جای این که روی تمرین و ادامه مسابقات تمرکز کنند، بیشتر روی مسائل حاشیه ای وقت گذاشتند تا امروز نه تنها هنوز تکلیف بازی شان مقابل پارس جم مشخص نشده باشد بلکه در بازی خانگی مقابل حریف مستقیم خود برای کسب سهمیه نیز دو امتیاز حساس را از دست بدهند. به تمام این ها اضافه کنید که نظر اول کمیته انضباطی هم درباره بازی با پارس جنوبی اعلام نتیجه سه بر صفر به سود تیم پارس جم است.

به راستی استقلالی ها در این مدت تمرین داشته اند؟ اگر جواب مثبت است که باید پرسید چرا این تیم این همه امتیاز از دست می دهد و بد بازی می کند. اگر هم تمرین نکرده اند که باید پرسید چرا در بین تمام تیم های لیگ که مشغول آماده سازی خود بوده اند، این تیم تصمیم گرفته به جای تمرین به مسائل مربوط به کرونا بپردازد؟ به راستی چرا استقلال و کادر فنی این تیم این همه به دنبال تعطیلی لیگ بود؟ فولاد هم کرونایی داشت، بیشتر از استقلال هم کرونایی داشت اما تمرینات را برای بازیکنان سالم خود تعطیل نکرد و به استقبال تعطیلی نرفت. به نظر می رسد رفتار احساسی و شتابزده برخی اعضای کادر فنی استقلال بیشتر از آن که از لحاظ روحی روانی به این تیم کمک کند، به ضرر آبی ها تمام شده و 5 امتیاز این تیم را پرانده است.

این رفتار را با رفتار پرسپولیس مقایسه کنید؛ آریا برزگر مشکوک به کرونا بود، پرسپولیس بدون قیل و قال منتظر تست های این جوان ماند و امروز هم بدون ذکر نام آریا برزگر، روی سایت رسمی باشگاه خبر از ابتلای یک بازیکن جوان داد اما رقیب دیرینه ترجیح داد هر آزمایش کرونا را به یک بمب خبری تبدیل کند، بمب هایی که ناگهان در زمین خود استقلال منفجر شد و 5 امتیاز به تیمی که مدعی سهمیه آسیا بود، لطمه زد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مقابل تراکتور استقلالی ها فنی استقلال پارس جنوبی اعلام شد کادر فنی تست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خودی در انزلی به داد سپاهان رسید

به گزارش "ورزش‌ سه"، سپاهان با شکست یک بر صفر به رختکن رفته بود و به همین مورایس شاگردانش را با تفکراتی کاملا تهاجمی در نیمه دوم وارد زمین کرد.
حملات سپاهان سرانجام در دقیقه 54 روی پاس تماشایی و دقیق رضا شکاری به ثمر نشست؛ جایی که شهریار مغانلو توپ را در اختیار گرفت و از فرعباسی عبور کرد، اما خطای سنگربان ملوان سبب شد تا مرتضی منصوریان داور مسابقه در سوت خود به نشانه پنالتی بدمد.

ویدئو: 330622

شهریار که در بازی قبلی هم به شکلی مشابه خودش پنالتی گرفته بود و موفق شده بود تک گل پیروزی بخش تیمش را در دربی اصفهان به ثمر برساند، به شکل کاملا مشابه در انزلی هم اتفاقات بازی قبلی را رقم زد.

البته مهاجم سپاهان برخلاف بازی قبلی به دلیل دورانی که در ملوان حضور داشته، جشن گل به پا نکرد تا به این شکل احترام خود را به تیم سابقش در دوران خدمت سربازی نشان داده باشد.

این سیزدهمین گل مغانلو بود که سبب بیشتر شدن فاصله او از سایر مدعیان در صدر جدول گلزنان لیگ بیست و سوم شد.

دیگر خبرها

  • تبریک و خوشحالی اسطوره استقلال از شکست الهلال | انتشار عکس تاریخی
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • فیلم/ یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه
  • (اینفوگرافیک) ۱۰ خودزنی رژیم صهیونیستی
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • تیلور را خودی‌ها زدند | تیلور در المپیک نیست، یزدانی هست؟
  • بهترین زمان برای بازگشت: جود برنابئو را منفجر کرد
  • گل به خودی ماتیچ مقابل پاری سن ژرمن (پاری سن ژرمن 1-0 لیون)
  • یک خودی در انزلی به داد سپاهان رسید