Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از کارگردانان سینمای کشورمان در راستای برگزاری تورهای علم و فناوری به دعوت ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از کارخانه نوآوری آزادی و شتاب‌دهنده سیناپس دیدن کردند.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعدادی از کارگردانان کشورمان که میهمان ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی بودند در راستای برگزاری تورهای علم و فناوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا از کارخانه نوآوری آزادی شتاب‌دهنده‌های مستقر در آن و شتاب‌دهنده سیناپس بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های فناورانه آنها قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی عظیمیان مدیر کارخانه نوآوری آزادی تهران، مدیر شرکت دانش بنیان پیشتاز طب و مدیر شتاب‌دهنده سیناپس و مدیر شتاب‌دهنده وی کست با همراهی کارگردانان مطرح سینمای کشور ( کمال تبریزی، محمد مهدی عسگرپور، همایون اسعدیان، رضا میرکریمی، مازیار میری، حافظ احمدی، محمد داوودی، حبیب احمدزاده، پیمان رازدان، محمد حسین حقیقی) در کارخانه نوآوری آزادی حضور یافتند و ضمن آشنایی با مراحل و چگونگی فعالیت این کارخانه از شتاب‌دهنده‌های «ویکست» و «دیباگروپ کارگاه نواوری ۷،۸» بازدید کردند. شتاب‌دهنده «ویکست» در زمینه تولید محتوای دیجیتال و «گروه دیبا» اولین گروه تخصصی طراحی سازه های چادری در حوزه معماری شهری است.

در ادامه این بازدید با حضور در شتاب‌دهنده «سیناپس» از فعالیت این شتاب‌دهنده و نخستین آزمایشگاهی که کیت‌های ایران ساخت تست کرونا در آن ساخته شد، دیدن کردند. شتاب‌دهنده سیناپس نخستین شتاب‌دهنده تخصصی تولید محصولات تشخیصی (IVD) در کشور است که نخستین کیت تشخیص «کووید19» ایران ساخت تایید شده نیز یکی از محصولات همین شتاب‌دهنده بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینمای ایران فناوری علم دانش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کارخانه نوآوری آزادی معاونت علمی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ویژه معاونت علمی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در رویدادهای معتبر بین‌المللی

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حوزه ارتباطات، گفت: این ستاد با حمایت معاونت علمی برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

به گزارش ایسنا، در دیدار سید محمد کرباسی با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای فعال در حوزه تجهیزات رادیویی که در سفارت ایران در سئول انجام شد، بر همکاری‌های هر چه بیشتر در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید شد.

کرباسی در این دیدار آمادگی ستاد را برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله تجهیزات رادیویی با کشور کره و بهره‌مندی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت‌ اشیاء، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات، افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی که یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در این حوزه است، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به روابط دوستانه ایران و کره، اشاره و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد و افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشورها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدیدهای مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره‌ انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای صورت گیرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، این دیدار دو طرفه در جریان سفر کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی -  به منظور شرکت در کنفرانس ICASSP - و با هدف توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت گرفت. ICASSP از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس‌های فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربردهای آن متمرکز است. 

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • بازدید از شرکت ایران خودرو برای دانشجویان رشته مکانیک و صنایع
  • اعطای ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبار مالیاتی
  • پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود
  • ایجاد پلتفرم جامع خدمات برای دسترسی بهتر دانش بنیان‌ها به تسهیلات
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • حمایت یک میلیاردی از کسب‌وکارهای دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • بازدید مدیر عامل شرکت فرآورده‌های لبنی صباح از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان بروجن
  • حمایت یک میلیارد تومانی از کسب و کار‌های دارای سطح بلوغ فناوری ۳ یا بالاتر
  • برنامه ویژه معاونت علمی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در رویدادهای معتبر بین‌المللی