Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@12:41:37 GMT

به کارگیری ظرفیت مردمی برای کنترل شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۱۰۷

به کارگیری ظرفیت مردمی برای کنترل شیوع کرونا

​هیوه چی گفت: از ظرفیت های محلی و مردمی به شکل سازماندهی شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا در استان گلستان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «الیاس هیوه چی» ظهر امروز (یکشنبه 22 تیر) در ستاد استانی کرونا اظهار کرد: وضعیت کرونای شهرستان بندرترکمن با دو شهرستان گمیشان و بندرگز مشابه است و تعداد بستری روزانه بیماران در این شهرستان بین 14 تا 25 نفر در نوسان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بندرترکمن خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان های استان گلستان فاصله نزدیکی با یکدیگر دارند به ستاد کرونا استان پیشنهاد می شود که وضعیت قرمز به صورت منطقه ای اعلام شود و در صورتی که وضعیت یک شهرستان در غرب یا شرق قرمز شد کل وضعیت منطقه غرب یا شرق استان قرمز اعلام شود.

 

هیوه چی با بیان اینکه با این اقدام می توانیم جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیریم، افزود: پیشنهاد می شود که از ظرفیت های مردمی و محلات شهری و روستایی به شکل سازماندهی شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا استفاده شود.

 

وی افزود: در صورت ایجاد چنین شبکه ای امیدواریم که در فصل پاییز و زمستان مشکل خاصی از نظر شیوع ویروس کرونا نداشته باشیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فرماندار بندرترکمن ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد احمدی صدر در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه با حکمی که از سوی رئیس جمهور به شهردار تهران داده شده است اقدامات مدیریت شهری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی درپیش گرفته شده است، اظهار کرد: ضمن همکاری با همه دستگاه‌ها باید بگویم که در مسیر حل آسیب‌های اجتماعی موانعی وجود داشت و بهانه‌های متعددی از سوی دستگاه‌ها بیان می‌شد که حل آسیب‌های اجتماعی اتفاق نیفتد.

وی با بیان اینکه ما هشت هزار ظرفیت برای معتادان متجاهر داشتیم، خاطرنشان کرد: 21 هزار و 200 نفر در مراکز ماده 16 حضور دارند و چهار هزارتا ظرفیت خالی داریم. 12 هزار و 200 ظرفیت ایجاد شد که اگر ایجاد نمی‌شد این افراد در کف خیابان ها بودند.

احمدی صدر با اشاره به ایجاد 16 هزار ظرفیت با احتساب چهار هزار ظرفیت خالی، تصریح کرد: یکی از بهانه‌ها افراد دارای منع پذیرش شامل افراد دارای صغر و کبر سن، اعصاب و روان، بیماران عفونی و دارای زخم باز و ترنس‌ها و دیگر افراد بود که ما پذیرش تمام این افراد را انجام دادیم.

طرح ضربتی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی به‌دستور شهردار تهران

وی با بیان اینکه جمعیت این افراد به 5 تا 7 هزار نفر می‌رسد، ادامه داد: اگر 452 خانه پلاک قرمز در محدوده بازار، هرندی و دروازه غار پلمب نمی‌شد، 12 هزار نفر را دستگیر می‌کردیم که بعد از آزادی مجددا به این 452 خانه باز می‌گشتند. بیش از 380 خانه برای این افراد ناامن و بلوک کشی شده است. 82 کلونی که محل تجمع 50 تا 300 نفره بود، دیگر امروز وجود ندارد. 182 کلونی با جمعیت تا 50 نفر داشتیم که جمع آوری شدند.

احمدی صدر با اعلام اینکه در خلازیر، میدان محمدیه، راه آهن و محدوده‌هایی از این قبیل مردم نمی‌توانستند تردد کنند،گفت: با اقدامات صورت گرفته معتادان از این محدوده‌ها جمع آوری شده‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در ساماندهی کودکان کار و خیابان وارد شد، اضافه کرد: این موضوع مطرح شد که جمع آوری وظیفه پلیس است و پلیس گفت خودرو ندارد و شهرداری خودرو در اختیار قرار دهد به طوری که ما 25 دستگاه خودرو در اختیار قرار دادیم.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه یک ساختمان سه طبقه برای غربالگری کودکان کار اختصاص دادیم، یادآور شد: ما ظرفیتی ایجاد کردیم که خانواده‌های اتباع در آن فضا بخوابند و رد مرز شوند. حتی اتوبوس نیز برای انتقال این افراد اختصاص دادیم. ما خودرو، امکانات، تجهیزات، پول و... را اختصاص دادیم و اگر کاری انجام ندادیم، بگویید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • اراضی بیش از یک میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد 
  • نیروی متخصص کافی در بیمارستان دیلم به‌کارگیری شود
  • شیوع عارضه خشکیدگی برگ درختان در نخیلات شهرستان تنگستان
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید