Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-20@04:42:03 GMT

نماینده آمریکایی از حمله نظامی به چین خبر داد!

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۱۴۵

نماینده آمریکایی از حمله نظامی به چین خبر داد!

این مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه «واشنگتن اگزمینر» گفت: «پیش‌بینی می‌کنم یک درگیری ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده به وقوع می‌پیوندد».

یوهو افزود: «با شناختی که از چین دارم فکر می‌کنم کاری که آن‌ها خواهند کرد این است که یکی از کشتی‌های ما را منهدم کرده و بگویند به اشتباه آن را هدف قرار داده‌اند».

او در ادامه گفت: «فکر می‌کنم این‌ها احتمالات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرق کردن یک ناو هواپیمابر اشتباه بزرگی است، حمله به هر یک از کشتی‌های ما اشتباه بزرگی خواهد بود اما فکر می‌کنم آن‌ها مشتاق هستند که این کار را امتحان کنند و متأسفانه عده‌ای خواهند مرد».

این نماینده کنگره آمریکا مدعی شد: «آنچه ما [در دریای جنوب چین] انجام می‌دهیم [حمایت از] آزادی ناوبری است و قصدمان این است که دیگران بدانند این نواحی کانال بازی برای تجارت هستند».

یوهو درخصوص رزمایش دریایی اخیر آمریکا در این آب‌ها ادعا کرد: «ما سعی نمی‌کنیم مدعی [مالکیت] منطقه‌ای باشیم. ما فقط حاکمیت قانون را حفظ می‌کنیم و این چین است که تلاش می‌کند قانون و هنجارها را بازنویسی کند و آن‌ها به این کار ادامه خواهند داد».

ارزیابی مقامات اطلاعاتی حاکی از این است که پکن در حال به راه انداختن «جنگ سرد» علیه واشنگتن است. تد یوهو معتقد است جنگ تجاری میان دو کشور به زودی تبدیل به برخورد جدی خواهد شد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً در «هاوایی» با یکی از دیپلمات‌های ارشد چین دیدار کرد اما نتیجه‌ای در بر نداشت. پکن تأکید کرد دو طرف باید فهرستی از مسائلی که باید فوراً به آن‌ها رسیدگی شود تهیه کرده و با کنار گذاشتن اختلافات و دنبال کردن اشتراکات، آسیب به روابط چین و آمریکا به حداقل برسند.

تنش‌ها بین آمریکا و چین در هفته‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های مستمر واشنگتن به پکن گرفته تا اختلافات بر سر مسائلی از قبیل هنگ‌کنگ، تایوان، فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ چینی از قبیل «هوآوی» به سطحی بی‌سابقه رسیده است.

310310/17

کد خبر 1409329

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح

مقامات از برگزاری یک نشست با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سران صهیونیست در خصوص حمله به شهر رفح در جنوب غزه خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو مقام آمریکایی از نشست مجازی سطح بالا میان مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره عملیات احتمالی این رژیم در رفح خبر دادند. مقامات آمریکایی می‌گویند که دولت بایدن همچنان نگران است که تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح منجر به تلفات گسترده غیرنظامیان شود.

در همین حال، مقامات به صراحت گزارش‌ها مبنی بر چراغ سبز دولت بایدن برای انجام عملیات در رفح در صورتی که تل‌آویو از حمله به ایران خودداری کند، رد کردند. این دومین جلسه از این قبیل در هفته‌های اخیر خواهد بود.

براساس گزارش آکسیوس، طرف آمریکایی در این نشست مجازی توسط جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید رهبری خواهد شد. ران درمر، وزیر امور استراتژیک و تزاپی هانگبی، مشاور امنیت ملی، ریاست طرف اسرائیلی را بر عهده خواهند داشت.

کاخ سفید از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده است. مقامات آمریکایی می‌گویند که طی چند هفته گذشته، چندین گروه کاری سطح پایین به طور مجازی برای بحث در مورد طرح‌های عملیاتی رژیم صهیونیستی در رفح و پیشنهادات بشردوستانه تشکیل جلسه داده‌اند.

یک مقام آمریکایی گفت: «برنامه‌های ارائه شده توسط ارتش اسرائیل شامل عملیات تدریجی و آهسته در محله‌های خاص رفح است که از قبل تخلیه می‌شوند - به جای تهاجم همه جانبه به کل شهر».

رفح تنها مکان نسبتا امنی است که حداقل ۱.۴ میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی را در خود جای داده است.

دیگر خبرها

  • آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد