Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@20:45:34 GMT

برگزاری انتخابات شورای روحانیت

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۱۶۸

برگزاری انتخابات شورای روحانیت

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در نخستین نشست مجمع عمومی روحانیون معزز شهرستان رشت که با حضور روحانیون، ائمه جمعه و جماعات این شهرستان برگزار شد، با حضور آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان انتخابات شورای روحانیت شهرستان رشت نیز برگزار و ۹ روحانی به عنوان اعضای شورای روحانیت این شهرستان انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است اعضای شورای روحانیت به مدت ۳ سال با ورود در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در راستای صیانت از آرمان‌های والای انقلاب بیش از پیش بکوشند.

آیت الله رسول فلاحتی ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پیش از برگزاری نشست مجمع عمومی روحانیت و انتخابات شورای روحانیت با بیان اینکه روحانیون در ادوار مختلف ثابت کردند که تا پای جان در راستای انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی تلاش کرده و خواهند کرد.

او  با بیان اینکه هدف از تشکیل روحانیت مبارز ورود جامعه روحانیت به عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است، افزود: خط دهی به نیرو‌های انقلابی، مبارزه با منکرات و فساد از وظایف اعضای شورای روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان  با تشریح نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی گفت: انسان هنگامی که در کنار ساحل بی کرانه فقه قرار می‌گیرد، اذعان دارد که عالمان دین فرشته نجات همه مسلمانان هستند.

آیت الله فلاحتی  با بیان اینکه اگر عالمان دین نبودن امروز حقیقتا ما چیزی از اسلام نمی‌دانستیم افزود: یکی از دستاورد‌های بزرگ و تلاش‌های ممتد عالمان دین، این انقلاب عظیم اسلامی است به گونه‌ای که از آن رنسانس بزرگ تاریخ در جهان یاد می‌شود.

او  تصریح کرد: عالمان دین پرچم داران سعادت و اعتلای جامعه اسلامی هستند و با توجه به دشمنی‌های دشمنان قسم خورده کشور، روحانیت باید در درون خود سازمانی داشته باشند تا سدی در برابر نفوذ نفوذی‌ها ایجاد کنند و این توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دشمنان را از بین برند.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین عادلی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان نیز با اشاره به نقش جامعه روحانیون در پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، گفت: جامعه روحانیت امروز وظیفه خطیرتری بر عهده دارند، چرا که باید علاوه بر هجمه‌های دشمنان علیه روحانیون و اعتقادات مذهبی، باید با منکرات و فساد هم مبارزه کنند.

قرار است شورای روحانیت درهمه شهرستان‌های استان برگزار شد و شهرستان های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ نفر، شهر‌های بیش از ۱۰۰ هزار نفر ۷ نفر و کمتر از ۱۰۰ هزار نفر ۵ نفر عضو شورای روحانیت شوند و سپس از میان روسای اعضای شهرستان ها،  شورای روحانیت استان تشکیل شود.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه جامعه روحانیت برگزاری انتخابات شورای روحانیت عالمان دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، در راستای اجرای انتخابات یازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برگزیده شدن ۱۴ نفر از منتخبین حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس، روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین‌ماه جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به ریاست احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران و با حضور حامد شایان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان و همچنین اعضای این هیات در محل سالن جلسات شهید سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه اعتبارنامه ۱۴ نفر از منتخبین مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران صادر و به امضای احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس رسید.

گفتنی است، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری برای انتخاب ۱۶ منتخب باقیمانده برای ۳۰ کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • استقرار ۱۴۱۹ دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی
  • روحانی جهادی خوی درگذشت
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد بهار هنر انقلاب در آذرشهر
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس