Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از بکارگیری یک هزار و ۵۲۵ آموزش دهنده برای آموزش به ۱۰ هزار و ۶۶۹ بیسواد مطلق در استان خبر داد.

عباس سعیدی در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: طی تفاهم نامه سازمان نهضت سوادآموزی با استانداری خراسان شمالی مقرر شد در قالب طرح «ارتقاء با سوادی در مناطق روستایی» ۱۰ هزارو ۶۶۹ نفر از بیسوادان استان تحت پوشش آموزش قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای آموزش به این تعداد بیسواد نیز یک هزار و ۵۲۵ آموزش دهنده مورد نیاز است که از این تعداد ۷۳۰ آموزش دهنده وجود داشته و باید ۴۶۵ نفر دیگر نیز جذب شوند.

سعیدی افزود: این نیروها بیشتر در شهرستان رازوجرگلان با ۱۹۹نفر، شیروان ۴۹ نفر، مانه و سملقان با ۱۴۶ نفر و اسفراین نیز با ۴۴ نفر مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ باسوادی استان ۹۲.۸۵ درصد بوده  این در حالی است که درصد باسوادی در میانگین کشوری ۹۴.۵ صدم درصد است، ادامه داد: پایین ترین درصد بیسوادی با ۸۵.۹ درصد مربوط به شهرستان رازو جرگلان و بالاترین هم با ۹۷.۳ درصد مربوط به شهرستان گرمه است.

وی با بیان اینکه میزان باسوادی زنان شهرستان رازو جرگلان عقب تر از میزان باسوادی زنان استان است، افزود: اختلاف ۱۲ درصدی در میزان باسوادی زنان شهرستان رازوجرگلان و خراسان شمالی مشهود است.

سعیدی عنوان کرد: با توجه به اجرای طرح ارتقاء بیسوادی در مناطق روستایی، پس از انجام این امر درصد باسوادی خراسان شمالی به ۹۷ درصد می رسد و که در این صورت ۵۳۱ هزار نفر در این منطقه باسواد هستند.

وی با اشاره به اینکه هر سال کلاس های سوادآموزی از اول مهرماه برپا می شود، گفت: رایزنی انجام شده تا دو ماه زودتر در مردادماه کلاس های سوادآموزی برپا شود تا طرح ارتقاء بیسوادی در مناطق روستایی اجرایی شود و تا دهه فجر این ۱۰ هزار و ۶۶۹ بیسواد مطلق باسواد شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي سوادآموزی خراسان شمالی آموزش دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه

 ابوالقاسم اکبری با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی از سوی هواشناسی گفت: با هدف حفظ سلامت دانش آموزان، همه اردو‌های مدارس در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ لغو شد.

هر ساله مدارس خراسان شمالی در اردیبهشت ماه اردوی دانش آموزی را برنامه ریزی می‌کنند.

خراسان شمالی ۹۳ هزار دانش آموز دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در ۸ منطقه کشور + فیلم
  • غاز حرکت دومین کتابخانه سیار تایباد خراسان رضوی
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • لغو همه اردو‌های دانش آموزی خراسان شمالی، ۴ و ۵ اردیبهشت ماه
  • (تصاویر) زندگی روستایی در خراسان شمالی
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود
  • خبر‌های کوتاه از شهرستان بردسکن
  • جذب ۶۴ مراقب سلامت در آموزش و پرورش خراسان شمالی
  • قتل تکان دهنده نو عروس در بازار / ۲۰ ضربه چاقو بر پیکر دختر ۱۸ ساله