Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبود گردشگر خارجی در طول فصل تابستان، ۱۲ میلیارد یورو (۱۳.۶ میلیارد دلار) برای هتل‌ها، رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی و خرده فروشان ایتالیا ضرر به همراه خواهد داشت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، براساس گزارش روز شنبه اتحادیه ملی کشاورزان ایتالیا (کولدیرتی)، نبود گردشگر خارجی در طول فصل تابستان 12 میلیارد یورو (13.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد دلار) برای هتل‌ها، رستوران‌ها، آژانس‌های مسافرتی و خرده فروشان این کشور ضرر به همراه خواهد داشت.

سال گذشته، بیش از 16 میلیون تبعه خارجی تعطیلات خود را در ماه‌های ژوئیه، آگوست و سپتامبر در ایتالیا گذراندند. این در حالی است که به دلیل محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از بازارهای بزرگ جهان به روی این کشور بسته شده اند.

کرونا در اروپا|از تاثیرات مخرب بر اقتصاد ایتالیا تا بی میلی شهروندان آلمانی به سفراقتصاد ایتالیا از شیوع ویروس کرونا ضربه می‌خورد

بر اساس گزارش کولدیرتی، در ژوئن سال 2020، ایتالیا شاهد کاهش 10 میلیونی مسافرت‌های داخلی و خارجی بود و این امر تأثیر چشمگیری بر اقتصاد و مشاغل بخش گردشگری ایتالیا داشت. بخشی که از 612 هزار کسب و کار و 2.7 میلیون شاغل تشکیل شده است.

اتحادیه مشاغل گردشگری ایتالیا نیز روز شنبه در گزارش دیگری به یک نظرسنجی اشاره کرد که در آن 93 درصد از پاسخ دهندگان ایتالیایی گفتند آن‌ها به احتمال زیاد تعطیلات تابستانی خود را در این کشور می‌گذرانند. که این رقم نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد نشان می‌دهد.

با این حال، 39 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آن‌ها مطمئن نیستند که چه زمانی به مسافرت خواهند رفت و 19 درصد دیگر نیز درمورد سفر یاعدم مسافرت تصمیم گیری نکرده‌اند چراکه مطمئن نیستند توانایی مالی مسافرت را پس از تعطیلات کرونایی داشته باشند.

اتحادیه مشاغل گردشگری ایتالیا در بیانیه‌ای گفت: عدم اطمینان مردم درباره سفر کردن با این واقعیت تأیید می‌شود که فقط 36 درصد از پاسخ دهندگانی که قصد دارند تعطیلات را به سفر بروند بلیط و هتل خود را قبلاً رزرو کرده اند. این درصد فوق العاده برای این موقع از سال کم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

R1016170/P/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا گردشگری ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد، در نشست کارگروه گردشگری شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گزارش نهایی طرح پژوهشی با عنوان ارائه راهکار‌های مناسب (فنی-اقتصادی) جهت توسعه گردشگری آب توسط مجری طرح از اعضاء هیات علمی دانشگاه یزد، ارائه شد. 
 
در این نشست گزارش نهایی طرح تحقیقاتی "ارائه راهکار‌های مناسب (فنی-اقتصادی) جهت توسعه گردشگری آب" توسط مجری طرح ارائه گردید و ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص راهکار‌های پیشنهادی توسط مجری طرح و لحاظ کردن نقطه نظرات ناظرین و توجه به شیوه‌نامه گردشگری آبی، کلیات گزارش نهایی طرح مورد تصویب اعضاء حاضر در جلسه قرار گرفت. 


شایان ذکر است طرح مذکور، به شناسایی پتانسیل‌ها و توسعه گردشگری آبی در استان یزد، به ویژه ظرفیت‌های گردشگری آبی محدوده سد هرات، پرداخته و چالش‌ها و نقاط قوت موقعیت مکانی سد هرات جهت توسعه گردشگری آبی در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ایتالیا خواستار «کاهش تنش مطلق» در خاورمیانه است
  • تقویم نجومی امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • ثبت رکورد جدید برای سفرهای هوایی چین
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • شناسایی پتانسیل‌های گردشگری آبی و توسعه آن در استان یزد 
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج از کشور در اختیار گردشگری قرار گیرد
  • ۳۰ درصد درآمد عوارض خروج مسافر از کشور در اختیار ما قرار گیرد