Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری، با توجه به ظرفیت بالایی که صنعت گیاهان‌دارویی درحوزه صادرات دارد، توسعه زنجیره ارزش فرآورده‌های دارویی گیاه پایه، یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های ستاد توسعه علوم وفناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

محمد حسن عصاره دبیر این ستاد گفت: صنعت گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی، از یک زیست‌بوم پویا و روبه‌رشد برخوردار است که هزاران فعال بخش خصوصی در آن فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر اساس گزارش سازمان غذا و دارو، حدود ۵۰۰ شرکت، به عنوان تولیدکننده فرآورده‌های طبیعی و سنتی مطرح هستند.  

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از این تعداد، حدود ۱۵۰ شرکت توانسته‌اند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند. با توجه به اینکه بیش از ۴ هزار دارو و فرآورده گیاهی و سنتی مجوز تولید اخذ کرده‌اند، باید تلاش کرد  تعداد صادرکنندگان این حوزه افزایش یابد. توسعه مقاصد صادراتی در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده های طبیعی و طب سنتی نیازمند برخورداری از دانش بازاریابی بین‌المللی است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از تحریم و مشکل نقل و انتقال پول، افزود: باید به صادرکننده کمک کرد که علاوه بر غلبه بر این چالش‌ها، مزیت رقابتی کالای صادراتی خود را افزایش دهد. با توجه به ارزش افزوده کم صادرات به روش خام فروشی، بیشتر بسته‌های حمایتی به صادرات محصولات فرآوری شده، تخصیص یافته است که از ارزش افزوده بالاتری برخوردار است.

عصاره افزود: ارزش کل صادرات حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های سنتی در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. در این میان با وجود برخی محدودیت‌ها سهم گروه داروها و فرآورده‌های گیاهی خاص، بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. باید تلاش کرد این سبد صادراتی متنوع‌تر باشد، باید تمام ظرفیت گیاهان دارویی کشور را در حوزه صادرات به کار بریم.

وی زیره، رازیانه، موسیر، گل‌محمدی، گشنیز و شیرین‌بیان را از جمله محصولاتی دانست که از ظرفیت خوبی برای توسعه و تولید منتهی به صادرات برخوردار هستند.

برچسب‌ها گیاهان دارویی شرکت دانش بنیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیاهان دارویی شرکت دانش بنیان گیاهان دارویی شرکت دانش بنیان فرآورده های طبیعی گیاهان دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در دیدار با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای بر افزایش تعامل و ظرفیت‌های فناورانه بین دو کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، در دیدار سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان کره‌ای فعال در حوزه تجهیزات رادیویی که در سفارت ایران در سئول انجام شد بر همکاری‌های هر چه بیشتر در زمینه‌های دانشگاهی، صنعتی و توسعه فناوری‌های نوظهور تأکید شد.

وی در این دیدار آمادگی ستاد را برای افزایش سطح همکاری‌ها در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله تجهیزات رادیویی با کشور کره و بهره‌مندی از توانمندی‌های این شرکت دانش‌بنیان برای مشارکت دو کشور در بخش‌های فناوری و پروژه‌های اقتصادی دانش‌بنیان و همچنین تعریف برنامه‌های مشترک اعلام کرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در ادامه این دیدار ضمن اشاره به توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زیست‌بوم فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله اتصال‌پذیری، اینترنت اشیاء، هوشمندسازی، امنیت سایبری، ارتباطات بی‌سیم، تجهیزات رادیویی و مخابرات افزود: این ستاد با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برنامه ویژه‌ای برای حضور این شرکت‌ها در سطح بین‌الملل و شرکت در رویداد‌ها و نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی در دستور کار خود دارد.

در ادامه این دیدار، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تجهیزات رادیویی کره جنوبی که یکی از معتبرترین شرکت‌های دنیا در این حوزه است ضمن ابراز خرسندی از این دیدار به روابط دوستانه ایران و کره اشاره و بر گسترش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

وی افزود: هر دو کشور در این حوزه پیشرفت‌های بین‌المللی چشمگیری داشته‌اند که می‌توانند با تبادل تجربیات، سایر کشور‌ها نیز از این فناوری‌ها بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار دو طرف ابراز امیدواری کردند با توافقات فی‌مابین و همچنین بازدید‌های مرتبط در اکوسیستم تلکام کره‌جنوبی که توسط کشور کره انجام خواهد شد، در گام‌های بعدی همکاری‌های مشترک دوجانبه‌ای صورت گیرد.

این دیدار دو طرفه در جریان سفر کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات به کره‌جنوبی - به منظور شرکت در کنفرانس ICASSP - و با هدف توسعه روابط دو کشور در حوزه فناوری و تقویت روابط بین‌الملل و همچنین تبادل دانش کسب شده در حوزه تجهیزات رادیویی و فناوری‌های روز صورت گرفت.

ICASSP از بزرگ‌ترین و جامع‌ترین کنفرانس‌های فنی جهان است که بر پردازش سیگنال و کاربرد‌های آن متمرکز است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت گیاهان مرتعی و دارویی در کرمان 
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاه مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • توسعه کشت گیاهان کم‌آب‌بر در استان بوشهر/ الگوی کشت اصلاح می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۲۰ هزار نهال در نهالستان موقت بهار طی سال‌جاری
  • افزایش تعاملات ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی
  • تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی افزایش می‌یابد
  • افزایش تعاملات فناورانه ایران و کره‌جنوبی در حوزه ارتباطات