Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: برای برون رفت از صادرات سنتی و افزایش صادرات استان اردبیل، تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات امری لازم و ضروری است.

او افزود: یکی از ویژگی‌های مهم استان اردبیل، قرار گیری در منطقه مرزی و همجواری با کشور‌های اوراسیا است که بایستی از این ظرفیت عظیم برای سرمایه گذاری و افزایش صادرات استان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضمن تاکید بر توجه هرچه بیشتر به تولید کالا‌های صادرات محور و توسعه بازار‌های خارجی از سوی فعالان بخش خصوصی، افزود: شرکت‌های توسعه صادرات می‌توانند با تبادل اطلاعات تجاری با کشور‌های مختلف، زمینه حضور محصولات تولیدی استان در کشور‌های هدف را تسریع نمایند.

اهلی ادامه داد: شرکت‌های مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه‌های صادراتی هستند که برای کمک به واحد‌های صنعتی خرد، کوچک و در بعضی موارد متوسط به منظور ورود تولیدات واحد‌های صنعتی به بازار‌های خارجی و توسعه صادرات آن‌ها فعالیت دارند که با تشکیل این شرکت‌ها می‌توان شاهد توسعه بازار‌های صادراتی در فضای تجاری بود.

او ادامه داد: این شرکت‌ها پس از سپری نمودن مراحل تشکیل شرکت و اخذ مجوز و گواهینامه رتبه بندی از سوی مراجع ذیصلاح، با انعقاد قرارداد با واحد‌های صنعتی زمینه حضور محصولات تولیدی این واحد‌ها را در کشور‌های هدف میسر می‌سازند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل بیان کرد: با هدف ترغیب واحد‌های صنعتی برای افزایش تولید و صادرات، حمایت از شرکت‌های مدیریت صادرات از جمله اهداف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

اهلی تصریح کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی برنامه‌های متنوعی برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در دستور کار خود دارد که حمایت از شرکت‌های توسعه صادرات از جمله این حمایت‌ها است.

او این حمایت‌ها را در قالب پرداخت کمک هزینه صادراتی برشمرد و گفت: بر اساس این دستورالعمل، شرکت‌های مدیریت صادرات در ۶ زمینه؛ بازدید میدانی از کشور‌های هدف و حضور هیات‌های تجاری خارجی در استان، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در بازار هدف، کمک به توسعه و نفوذ در بازار هدف، مشخص نمودن اطلاعات پایه‌ای محصولات صادراتی، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، طراحی، بسته بندی، تبلیغات و اطلاع رسانی در بازار هدف مورد حمایت واقع می‌شوند که این کمک‌ها تا مبلغ ۲ میلیارد ریال به این شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در پایان ابراز امیدواری کرد تا این حمایت‌ها منجر به افزایش تولید و در نتیجه افزایش صادرات استان به کشور‌های دیگر گردد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات کالا شهرک صنعتی سرمایه گذاری واحدهای تولیدی شرکت های مدیریت صادرات واحد های صنعتی واحد ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین،برخی افراد سودجو قصد سوء استفاده از شرایط فعلی بازار را دارند تا با افزایش خودسرانه قیمت ها، نظم عمومی بازار را بر هم بزنند.

وی اظهار کرد: افرادی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده بودند، با ورود به موقع کارشناسان و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، موضوع بررسی و پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی با عنوان تخلف گران‌فروشی به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: تا بازگشت قیمت‌ها به حالت منطقی، بازرسی‌های سرزده از میدان میوه و تره بار و برخورد جدی با متخلفان ادامه خواهد داشت.

 در روزهای گذشته افزایش بی ضابطه عوارض ورودی میدان میوه و تره بار اردبیل، موجب اخلال در روند عادی فعالیت میدان تره بار اردبیل شده و صف‌های طویل در مقابل ورودی آن تشکیل شده بود.

این وضعیت، طی چند روز اخیر فعالان در این بازار و خریداران از آن محل را دچار مشکلات عدیده از جمله افزایش نرخ خرید و فروش محصولات عرضه شده کرده بود.

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان
  • حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا
  • ۲۲۲۴ میلیارد اعتبار سفر رئیس جمهور به اردبیل تخصیص یافت
  • استان اردبیل جزو ۱۰ استان برتر در بهبود فضای کسب و کار می‌شود
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید