Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@14:34:29 GMT

کدام استان‌ها بیشترین نزاع خیابانی را دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۳۸۶

کدام استان‌ها بیشترین نزاع خیابانی را دارند؟

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در دو ماهه نخست امسال آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بود.

به گزارش خبرآنلاین، در دو ماه نخست امسال از کل مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۶۱ هزار و ۴۷۰ نفر مرد و ۲۶ هزار و ۸۲۳ نفر زن بودند.

براساس این گزارش، این در حالی است که تعداد مراجعان مرد در مدت مشابه سال گذشته ۶۷ هزار و ۸۱ و تعداد زنان ۳۲ هزار و ۹۵ نفر بود، این آمار از ۹۹ هزار و ۱۷۶ مراجعه در دو ماهه ابتدایی سال گذشته به ۸۸ هزار و ۲۹۳ مورد در دو ماهه نخست امسال کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت استان‌های تهران با ۱۳ هزار و ۳۴۵، خراسان رضوی با هفت هزار و ۴۲۳ و آذربایجان شرقی با شش هزار و ۲۸۲ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۴۹۱، بوشهر با ۶۰۶ و هرمزگان با ۶۹۷ نفر کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته اند.

بر اساس این گزارش همچنین کاهش مراجعان نزاع در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۶ درصد و در اردیبهشت ماه ۳.۸ درصد بوده است.

بنا بر آمار‌های موجود به طور متوسط در هر سال بیش از ۵۰۰ هزار مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند. سال گذشته (۱۳۹۸) آمار ارجاعات نزاع به پزشکی قانونی ۵۷۴ هزار و ۹۶۱ نفر بود که در مقایسه با سال قبل از آن، ۹ دهم درصد کاهش داشته است.

بررسی آمار‌های پنج سال اخیر از مراجعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی نشان می‌دهد که طی این سال‌ها همواره با کاهش مصدومان نزاع مواجه بودیم؛ به استثنای سال ۱۳۹۷ که رشد ۶.۵ درصدی ارجاعات نزاع در کشور اتفاق افتاد.

در سال ۱۳۹۸، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، ۶۹۲ نفر برای معاینه نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند. محاسبات آماری سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می‌دهد که در این سال، استان‌های اردبیل با ۹۶۹، آذربایجان شرقی با ۹۰۶، البرز با ۸۸۲ و زنجان با ۸۷۹ مراجعه بیشترین آمار مصدومین نزاع را بر حسب جمعیت (هر ۱۰۰ هزار نفر) داشته اند.

در همین سال آمار مراجعان نزاع بر حسب جمعیت در استان‌های هرمزگان با ۲۵۶، سیستان و بلوچستان با ۲۸۰ و بوشهر با ۳۰۹ مورد مراجعه کمتر از دیگر استان‌ها بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نزاع های خیابانی درگیری نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعان نزاع سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: آمارها نشان می‌دهد شمار مصدومان سگ گزیدگی در این استان ۱۸ درصد افزایش داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی عباسی به افزایش 18 درصدی مصدومین ناشی از سگ گزیدگی پارسال در استان اشاره کرد و گفت: 123 مصدوم پارسال دچار سگ گزیدگی شدند که برای بررسی جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

وی افزود: سگ‌گزیدگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد بیشتر بود.

عباسی ادامه داد: شمار مصدومان گازگرفتگی سگ، 68 نفر مرد و بقیه زن هستند.

وی، افزود: سن مصدومان ناشی از گازگرفتگی سگ بین 31 تا 40 سال 31 نفر گزارش شد و کمترین سن هم بین 11 تا 20 سال با 10 نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بر اساس آمار استانی بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌ ساری با 24 نفر، تنکابن با 20 نفر، آمل با 14 نفر و کمترین آمار در شهرستان‌ محمودآباد، نکا، جویبار، فریدونکنار با یک مورد گزارش شد.

براساس آمار در سال 1401، 104 مصدوم گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که 79 نفر مرد و ما بقی زن بودند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • افزایش ۵ درصدی نزاع و درگیری در مازندران
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در مازندران
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران
  • افزایش ۱۸ درصدی مصدومین ناشی از گزش سگ در مازندران