Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسن سالم» عضو پارلمان عراق، امروز (یک‌شنبه - ۱۲ ژوئیه) با اشاره به نقض حاکمیت عراق نتیجه شکاف و چند دستگی داخلی کشور در روند سیاسی است، گفت که دولت عراق باید دستور قضایی بین‌المللی برای دستگیری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل ترور «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی و سپهبد قاسم سلیمانی صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته پایگاه خبری «المعلومه»، وی طی یک مصاحبه تلویزیونی گفت: دولت عراق باید حکم بازداشت بین‌المللی ترامپ را به دلیل ترور شهیدان المهندس و سلیمانی صادر کند. سکوت قابل توجیه نیست و خیانت و مزدوری برای واشنگتن محسوب می‌شود.

این نماینده عراقی افزود: این مواضع شرم‌آور دولت در قبال نقض حاکمیت عراق از سوی آمریکا و ترکیه، مایه تاسف است و این نقض‌های حاکمیتی، نتیجه شکاف و چنددستگی داخلی در روند سیاسی کشور است.

وی توضیح داد: اگر دولت موضعی شجاعانه در قبال نقض حاکمیت عراق اتخاذ نکند، کشور به سوی ناکجا خواهد رفت و مسئولیت خون شهیدان المهندس و سلیمانی بر گردن دولت کنونی است.

دیروز نیز ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق طی بیانیه‌ای از دولت عراق خواست در ارائه شکایت رسمی به سازمان ملل درباره ترور «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق تسریع کند.

در این بیانیه آمده است: «محکومیت اقدام آمریکا در استفاده از هواپیما‌های شناسایی برای ترور شهید قاسم سلیمانی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اتفاقی مثبت بود و امیدواریم که سازمان ملل مواضع شجاعانه‌تر در مقابله با گستاخی آمریکا در نقض حاکمیت کشور‌ها و انجام مکرر عملیات‌های خصمانه اتخاذ کند».

این ائتلاف از پارلمان عراق خواست کمیته‌ای متشکل از کمیسیون‌های روابط خارجی و دادگستری برای پیگیری اقدامات دولت و شکایت آن در سازمان ملل تشکیل دهد و در غیر این صورت دولت مسئول کوتاهی در قبال خون پاک عراقی‌هایی است که با دفاع از حاکمیت عراق، دشمنان این سرزمین را متحمل شکست کردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارلمان عراق حکم جلب دونالد ترامپ ترور سردار قاسم سلیمانی پارسی خبر حاکمیت عراق سازمان ملل نقض حاکمیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با پادشاه اردن دیدار و بر لزوم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن ضمن تبریک ماه مبارک رمضان روابط عراق و اردن و بحران غزه را بررسی کرد.

حکیم در این دیدار از نقش اردن در ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای ملت فلسطین با وجود محاصره سختی که رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تحمیل کرده، قدردانی کرد.

وی همچنین خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در نوار غزه شد و بر ضرورت احترام به نهادهای بین‌المللی و قوانین تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین جامعه جهانی را در اعمال فشار برای اجرای این قوانین مسئول دانست.

روابط عراق و اردن دیگر محور این مذاکرات بود و حکیم بر اهمیت گسترش روابط در همه عرصه‌ها تاکید کرد و توضیح داد که ثبات عراق بازتاب مثبت بر ثبات منطقه داشته است، چنانکه هرگونه نابسامانی سیاسی و امنیتی در عراق بر کل منطقه تاثیر خواهد نهاد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره تلاش‌های خدماتی دولت محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق توضیحاتی داد و گفت که مرحله کنونی شاهد رضایت اجتماعی بی‌سابقه در دو دهه گذشته عراق است و مردم تاثیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی را در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

وی همچنین بر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی  انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو آن بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق تاکید کرد.

موضوع تغییرات اقلیمی چالش‌های ناشی از آن نیز از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بود و حکیم خواستار تشکیل نظامی منطقه‌ای برای رویارویی با این چالش و تبادل تجارب مشورت و ایجاد راه حل‌ها در این باره شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین مواد مخدر را یک آفت ویرانگر دانست که جوانان و نسل‌های آینده را هدف قرار می‌دهد و خواستار تشکیل یک نظام امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با این چالش و محدود کردن عملیات قاچاق و نیز تبادل اطلاعات درباره نحوه بازپروری افراد مبتلا به این آفت شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود /این شهید امروز ۷۰ ساله شد +عکس
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • جزئیات مراسم بزرگداشت زهرا شجاعی اعلام شد
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • ببینید/ وصیت امیرالمومنین به امام حسن مجتبی(ع) از زبان شهید سلیمانی