Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:48:46 GMT

«عصر جدید»؛ بازنده عصر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۴۱۷

«عصر جدید»؛ بازنده عصر کرونا

شاید «عصر جدید۲» احسان علیخانی را بتوان مهمترین بازنده کرونا در میان برنامه های تلویزیونی دانست؛ مسابقه استعدادیابی که توانست در مدت پخش توجه بسیاری را به خود جلب کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، همان گونه که پیش بینی می شد و «احسان علیخانی» هم گمانه زنی کرده بود، با اوج گیری دوباره بیماری کرونا در تهران، ضبط مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» برای پخش در تلویزیون به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبری که امروز روابط عمومی این برنامه تلویزیونی اعلام کرد.

 

«عصر جدید2» که در نظرسنجی خردادماه مرکز تخقیقات رسانه ملی با جذب بیش از پنجاه درصد مخاطبان تلویزیون در صدر پربیننده ترین برنامه های سیما جای گرفته بود، حالا بار دیگر همچون ماه های ابتدای سال دچار بحران تولید ناشی از کرونا می شود.

 

تاکنون دور نخست «عصر جدید2» از تلویزیون پخش شده و قسمت «یک» دور دوم نیز شب گذشته روی آنتن شبکه سه سیما رفت. امشب نیز قسمت دوم این دور از مسابقه پخش خواهد شد. قسمت هایی که گفته می شود در روزهای ابتدای ماه جاری و با توجه ویژه به پروتکل های وزارت بهداشت تولید شده است.

 

عوامل برنامه که از ابتدای تیرماه کوشیدند تا آن جا ممکن است مسابقه را به پیش ببرند، در روزهای گذشته نهایتا موفق شدند قسمت سه و چهار آن را جلوی دوربین ببرند. این در حالی است که از همه حاضران در استودیو خواسته شده بود با ماسک در جای خود قرار گیرند. این قسمت ها هفته بعد میهمان خانه های مردم خواهد بود.

 

حالا چنان که روابط عمومی «عصر جدید2» در خبری کوتاه اعلام کرده، استودیوی تولید این مسابقه استعدادیابی تا کاهش دوباره آمار مبتلایان به کرونا و عادی شدن شرایط بسته خواهد بود.

 

احسان علیخانی که با تولید و اجرای «عصر جدید1» بار دیگر در مرکز توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت حالا برای به سرانجام رساندن «عصر جدید2» با مشکل عدیده ای روبه روست. مسابقه او شرکت کنندگانی از شهرها و روستاهای سراسر کشور دارد که برای ضبط برنامه باید به تهران بیایند. از سوی دیگر اقتضای تولید برنامه استعدادیابی حضور تماشاگران در استودیو و ایجاد هیجان در فضای مسابقه است. مولفه ای که علیخانی تقریبا از ابتدای «عصر جدید2» تاکنون نتوانسته چنان که باید از آن بهره مند شود.

 

برنامه علیخانی با این روند تولید و پخش از تلویزیون عملا انسجام خود را از دست می دهد. رخدادی که به کاهش استقبال مخاطبان تلویزیونی از این برنامه می انجامد و هیجان آن را کاهش می دهد. تحولات ایام کرونا به خوبی نشان داد حفظ مخاطبان یک برنامه تلویزیونی تا چه اندازه به تداوم پخش آن وابسته است. «دورهمی» مهران مدیری مثال خوبی برای این نکته است. برنامه ای که روند تولید و پخش آن در ایام کرونا ادامه یافت و بخش عمده تماشاگرانش را حفظ کرد. حال باید منتظر ماند و دید عوامل عصر جدید برای خفظ مخاطبان علاقه مند و پیگیر خود چه تمهیداتی را خواهند اندیشید. 

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: عصر جدید ویروس کرونا احسان علیخانی عصر جدید2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها

 

 در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مانوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذابی داشته باشد و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداریم. برنامه مسابقه قرآنی‌ها کاری از شبکه قرآن و معارف و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شد. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید «مسابقه قرآنی‌ها» نقش داشتند.

 طبیعتا ماجرای «محفل» با «مسابقه قرآنی‌ها» متفاوت است. «محفل» روایت فعالین و قاریان قرآنی است، اما در «مسابقه قرآنی‌ها» دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند، که قدرت حافظه و میزان حفظ قرآن را با سوالات طراحی شده به چالش می‌کشند. در نهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود.

در ادامه قاری بین المللی، حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری توانمند برنامه از مردم و مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این برنامه مسابقه قرآنی را تماشا کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علاقه‌مندان می‌توانند برنامه مسابقه قرآنی‌ها را روز‌های فرد ساعت ۲۲:۱۵ از قاب شبکه قرآن و معارف اسلامی به تماشا بنشینند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ژاوی نمی‌خواهد بازنده و سرافکنده از بارسا برود
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • گاسپرینی: بازنده دانستن من به خاطر نبردن جام حماقت است!
  • ماموریت دشوار تیم ملی جوانان: مسابقه با زمان!
  • کنعانی: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست
  • دشواری ساخت مستند‌های رادیویی | ضرورت آموزش و مهارت در تولید مستند‌های رادیویی
  • دیوید تیلور باخت اما آرون بروکس، دردسر تازه حسن یزدانی است
  • شمس آذر به استقلال باخت، اما شمایل یک تیم بازنده را نداشت