Web Analytics Made Easy - Statcounter

 بهروز ندایی  روز یکشنبه  در جلسه بررسی ظرفیت‌های بسیج استان در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود:  با وجود تعطیلی تالارها و مساجد همچنان مراسم عروسی و عزا در پارکینگ آپارتمان‌ها و منازل بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می شود. 

او بیان کرد: براساس آمار و تحقیقات انجام گرفته برگزاری مراسم عروسی و تجمعات، عمده علت ابتلای مردم به ویروس کرونا بوده است و امیدواریم مردم راضی نشوند برگزاری مراسم عروسی به عزای خانواده‌ای بدل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ندایی هشدار داد: بیماری کرونا اگر در فصل تابستان کنترل نشده و استان به وضعیت سفید باز نگردد، با آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری فصلی آنفولوانزا، با بحران جدی روبرو خواهیم شد و بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در ایام جاری و ماه‌های پیش رو خسارت جبران ناپذیر جانی و مالی را متوجه استان خواهد کرد. 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های سپاه و بسیج استان در پیشگیری و کنترل این بیماری، اظهار کرد: بسیج استان از قابلیت فراوانی در فرهنگ سازی، نظارت و اطلاع رسانی برخوردار بوده  و با بهره گیری از استعداد پایگاه های مقاومت بسیج محلات و ادارات می تواند  تاثیرگذار در مهار بیماری باشد. 

سرهنگ عبدی معاون هماهنگی فرماندهی سپاه استان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سپاه استان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بیان کرد و گفت: سپاه و بسیج استان با همه امکانات و توانمندی‌های خود از اولین روز شیوع ویروس کرونا در کنار مردم و مسئولان استان بوده است.

وی  تولید ماسک، کمک‌های مومنانه، ایجاد نقاهتگاه، خدمات درمانی، پشتیبانی، لجستیکی و امنیتی، تامین نیروی انسانی متخصص، ایجاد پایگاه های سلامت و غربالگری، گندزدایی معابر و اماکن را از جمله اقدامات و فعالیت سپاه در این راستا برشمرد.

در حال حاضر ۲۳۲ مورد بستری در بیمارستان های استان ثبت شده که ۴۲ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا اردبیل بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد

مدیرکل بحران استانداری کرمان، گفت: از شش ماه قبل برنامه مدونی توسط استاندار کرمان در ارتباط با مقابله با سیل به اداره کل مدیریت بحران استانداری ابلاغ شد. - اخبار استانها -

حمید سالخورده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی برای جنوب استان کرمان، اظهار داشت: از چند روز گذشته با تدبیر استاندار کرمان تقسیم نواحی بین مدیران استان انجام شد و هر کدام از مدیران در یکی از شهرستان‌ها مستقر بودند.

وی با بیان اینکه تدابیر پیشگیری برای مقابله با خسارات احتمالی سیل در استان انجام شده بود، ادامه داد: همه اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان پای کار بودند و خوشبختانه با اقدامات انجام شده مشکل زیادی را با توجه به حجم و میزان بارش‌ها در استان کرمان نداشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه از شش ماه قبل برنامه‌ای توسط استاندار کرمان نوشته و به اداره کل مدیریت بحران استانداری داده شد، گفت: براساس این برنامه مقرر شد سیلبندهای استان بررسی، نقاط حادثه‌خیز و آسیب‌‌پذیر شناسی و لایروبی و تیغ‌زنی پوشش گیاهی بستر رودخانه‌ها و رفع تصرفات حریم رودخانه‌ها انجام شود.

امدادرسانی هلال احمر به 250 نفر گرفتار در سیل استان کرمان4 مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدندوقوع سیلاب در کرمان خسارت جانی نداشت

وی با بیان اینکه پیگیری‌های انجام شده براساس این برنامه مدون باعث شد که بارندگی‌های چند روز گذشته در استان خسارات زیادی نداشته باشد و سیلاب‌ها در مسیرهای خودشان جریان پیدا کنند، گفت: طی چند روز گذشته نیز استاندار کرمان شخصاً در منطقه حضور داشتند و اتفاقات را از نزدیک و به صورت میدانی مدیریت می‌کردند.

سالخورده با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته مجموعه جلسات ستاد مدیریت بحران استان کرمان توسط استاندار به صورت میدانی و در صحنه برگزار شد، بیان کرد: در این مدت هفت جلسه حضوری و میدانی در محل نقاط حادثه‌خیز برگزار شد، ضمن اینکه پنج جلسه هم قبل از برگزار شده بود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • تدابیر پیشگیری از سیل از ۶ ماه قبل در استان کرمان انجام شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • سردار حاجی زاده: ۱۰۰٪ درصد می‌زنیم، نگران نباشید
  • محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد