Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر برخی شهروندان شیرازی با عبور از معابر و خیابان های این شهر شاهد اجرای تئاترهای خیابانی بودند که فرهنگ سازی ترافیکی را یادآوری می کند ویکی از شعارهای نوشتاری جالب این بود: محتاطا نمی میرن.

بازیگرانی که با گریم ها و لباس های متفاوت با تابلوهایی در دست که موارد درج شده بر آن با زبان تضاد یا طنز نکات ایمنی ترافیکی را به شهروندان گوشزد می‌کند، شنبه در معابر شیراز توجه مردم و شهروندان را به خود جلب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حرکت با واکنش مثبت کاربران فضای مجازی نیز مواجه شد بگونه‌ای که شهروندان شیرازی کلیپ‌هایی که از این رویداد تهیه کرده‌اند را در شبکه‌های اجتماعی با دیگر کاربران به اشتراک گذاشتند.

لزوم توجه به مقررات ترافیکی ، راهنمایی و رانندگی موضوعی است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و اغلب قشرهای جامعه نیازمند آگاهی بخشی در این زمینه و یا یادآوری آن هستند.

تلفیق آموزش‌های ترافیکی با هنر

رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک شهرداری شیراز در این باره به ایرنا گفت: کمپین فرهنگ سازی ترافیکی و اعمال سرعت مجاز در حین رانندگی در معابر و خیابان‌های  شیراز به منظور آگاه‌سازی عمومی در حال برگزاری است.

امین عباسی افزود: در قالب اجرای این کمپین و با همکاری هنرجویان و بازیگران تئاتر نمایش‌هایی برای ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه در سطح معابر عمومی شیراز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: اجرای این نمایش‌ها که از ۲۱ تیرماه جاری در معابر پرتردد و نقاط حادثه خیز شیراز آغاز شده تا پایان سال جاری بصورت مداوم اجرای آن ادامه خواهد داشت.

عباسی اضافه کرد: در حال حاضر اجرای این نمایش ها برای فرهنگ سازی در معابری مانند بلوار جمهوری ،امیرکبیر، رحمت و کمربندی حسینی الهاشمی شیراز برنامه ریزی شده که طی روزهای آینده انجام خواهد شد.

رییس اداره آموزش فرهنگ ترافیک شهرداری شیراز اظهار داشت: این کمپین با هدف آموزش و آگاه سازی نسبت به اعمال سرعت مجاز در معابر حادثه خیز شیراز برگزار می شود.

اولین اجرای این تئاتر خیابانی  ۲۱ تیرماه ۹۹ در بازه زمانی ساعت ۱۱ الی ۱۲ صبح در میدان ابوالکلام، ورودی بلوار جمهوری به اجرا در آمد.

برچسب‌ها حوادث رانندگی شیراز مدیریت شهری فرهنگ سازی پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی شیراز مدیریت شهری فرهنگ سازی پلیس راهنمایی و رانندگی ایران حوادث رانندگی شیراز مدیریت شهری فرهنگ سازی پلیس راهنمایی و رانندگی ایران فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس

محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» اظهار کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

شهردار شهرکرد افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مسئله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای داشته چراکه جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه کمک کند.

بیشتر بخوانید

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

واحدیان، برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماند‌ها به‌صورت چهره‌به‌چهره را دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه دانست و افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در تلاش است تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

واحدیان، ارتقای نشاط اجتماعی را یکی از ویژه‌برنامه‌های شهرداری شهرکرد عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در مراکز عمومی همچون پارک، معابر و خیابان‌های اصلی برای به ارمغان آوردن نشاط اجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی همچون ورزش همگانی، تئاتر و سرود خیابانی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه مسابقه تیم‌های مس رفسنجان و پیکان تهران
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • روکش آسفالت و خط‌کشی ترافیکی خیابان سلمان انجام شد + فیلم
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند