Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با یکی از گروه‌های جهادی طلاب با اشاره به نامه‌های مردم و گلایه از مشکلات معیشتی مردم و نوسان قیمت‌ها در بازار گفت: مردم به ما نامه می‌نویسند و از شرایط گلایه می‌کنند و انتظار دارند ما به مسئولین تذکر بدهیم در حالی که رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و علما همواره مسئولان را به خدمت به مردم توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خواستار نظارت جدی بر بازار شد و افزود: به مسئولان تذکر داده‌ایم که همه مسائل کشور را با تحریم گره نزنند، بیشتر مشکلات داخلی است چنانچه وضعیت امروز بازار و گرانی‌ها به دلیل نبود نظارت است.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: گاهی خودم برای خرید بیرون می‌روم و می‌بینیم که یک کالا در دو مغازه نزدیک به هم قیمت متفاوتی دارد و یا اینکه محصولات کشاورزان زحمت کش را با قیمت بسیار کم می‌خرند و با قیمت بالا به مردم می‌فروشند؛ اینها هیچکدام ربطی به تحریم ندارد.

وی با انتقاد از کسانی که راه نجات کشور را سازش با آمریکا و غرب می‌دانند گفت: در سال‌های اخیر عده‌ای همواره بدنبال سازش بودند، مگر سازش نکردند؛ آمریکا با این قرارداد رسمی که مورد تایید خودشان بود چه کرد؟ همه چیز را زیرپا گذاشت، اعتماد مجدد به آمریکا و غرب با این خیانت‌ها و بدعهدی‌ها قابل‌پذیرش نیست.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر حفظ عزت و اقتدار کشور به ضرورت تعامل با دنیا اشاره کرد و افزود: تجربه نشان داد ما با همین نیروهای جوان و با همین امکانات می‌توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

کد خبر 4972040

منبع: مهر

کلیدواژه: قم آیت الله حسین نوری همدانی گروههای جهادی مشکلات معیشتی تحریم اقتصادی ایران ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد حجاب و عفاف استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در استان تهران گفت: در مسأله حجاب و عفاف اگر از ابتدا تدبیر درستی شود و با یک برنامه صحیحی، افرادی که کارشناس این کار هستند، به دور از شعار و حرف‌هایی که می‌زدند این کار را تدبیر کنند، حتما مردم همراهی و استقبال می‌کنند. اما وقتی ما برنامه‌ریزی‌مان بد است، بد برخورد می‌کنیم، افراط و تفریط داریم، مردم از برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران فاصله می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، سید شهاب‌الدین صدر رییس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران، در پاسخ به این سوال که مجلس جدید باید در زمینه حجاب و عفاف چه رویکردی داشته باشد تا شاهد چالش‌های گذشته در این زمینه نباشیم، گفت: حوزه مسائل فرهنگی حوزه بسیار حساسی است. یعنی اگر درست تدبیر و برنامه‌ریزی نشود، ممکن است ما همراهی مردم را در مسائل خودمان نداشته باشیم. بالاخره مردمی هستند که خودشان انقلاب کردند و آرمان‌های امام و انقلاب و اسلام را قبول دارند و پشت رهبری هستند. اما اگر ما درست تدبیر و برنامه‌ریزی نداشته باشیم ممکن است مردم با ما همراه نباشند و یکسری اعتراضات و مشکلاتی در کشور ایجاد شود. چنانچه در ادوار مختلف بوده است.

وی افزود: فرض کنید سر ساخت یک مسجد در یک پارک چالش درست شده و مردم جمع شدند. برای آنکه قبل از آن درست برنامه‌ریزی نکردیم. همان مردمی که برای انقلاب و اسلام خون دادند و آمدند مسجد‌ها را پر کردند، جلوی این کار می‌ایستند. این مردم که از بیرون که نمی‌آیند؛ لذا حوزه‌های مختلف فرهنگی حساس‌تر و ظریف‌تر است و باید با دقت بیشتری این کار‌ها انجام شود. در مسائل حجاب و عفاف هم همین‌طور است.

یعنی اگر از ابتدا تدبیر درستی شود و با یک برنامه صحیح، افرادی که کارشناس این کار هستند، به دور از شعار و حرف‌هایی که می‌زدند این کار را تدبیر کنند، حتما مردم همراهی و استقبال می‌کنند. اما وقتی ما برنامه‌ریزی‌مان بد است، بد برخورد می‌کنیم، افراط و تفریط داریم، مردم از برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران فاصله می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: مجلس جای حساسی است و به نظرم باید قوانین مربوطه را با وضعی که جامعه دارد و نگاهی که مردم دارند، یک دور مرور کنند. ضمن آنکه مجلس باید به مسائل و گرفتاری‌های مختلفی که مردم در مسائل معیشتی و اقتصادی دارند توجه ویژه کند؛ آن زمان هم می‌بینند مردم پشت‌شان می‌ایستند. اگر مردم ببینند که دولت و مجلس و دستگاه‌های اجرایی به فکر رفع مشکلات‌شان هستند، حتما همراهی‌شان بیشتر است.

وی عنوان کرد: فکر می‌کنم مجلس جدید در زمینه حجاب و عفاف، با شرایط جدیدی که وارد مجلس شدند یک دور دیگر مرور کنند و آن چیزی که از لحاظ روش‌های اجرایی مصلحت است را انجام دهند. وگرنه اصل حجاب که واجب شرعی است و کاری نمی‌توانند انجام دهند. اما اینکه چطور در جامعه این محقق شود و با چه سازوکار و برنامه‌ای و به چه شکلی این مسأله جواب دهد، نیاز به کار پژوهشی دارد.

صدر در مورد اقدامات ضروری مجلس آینده برای حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: مجلس دوازدهم باید نشان دهد مجلسی کارآمد و در رأس امور است. الان مردم احساس می‌کنند مجلس کاره‌ای نیست. یعنی این همه قیمت دلار، ارز و سکه بالا رفته، اما از مجلس یازدهم سروصدایی درنمی‌آید، اتفاقی نمی‌افتد و تدبیری نمی‌کند. بالاخره باید مجلس وظیفه خود را در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی انجام دهد. اگر مردم ببینند مجلس به فکر مسائل و مشکلات‌شان است و می‌خواهد این مشکلات را حل کند، حتما همراهی مردم با مجلس و حاکمیت بیشتر شده و مشارکت در انتخابات بعدی بالاتر می‌رود. اما الان باید مردم ببینند این مجلس چه کاره است و کجای کار قرار گرفته است؟

دیگر خبرها

  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم
  • فروپاشی اقتصادی با ارز ۹۰ هزار تومانی
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • آخرین نطق نادران در مجلس یازدهم /جز شرمندگی چیزی برای این حقیر باقی نماند /استعفای من چه شرایط اضطراری داشت که جلسه غیرعلنی شد؟
  • انتقاد شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ چرا صدای مجلس بلند نمی‌شود
  • انتقاد صریح شهاب الدین صدر از نمایندگان؛ این همه قیمت دلار و سکه بالا رفته اما صدای از مجلس بلند نمی‌شود /مجلس بعدی لایحه حجاب را یکبار دیگر مرور کند
  • مصرف زکات برای رفع مشکلات اجتماعی+ فیلم
  • ذاکری: پیام امام در حوزه مسکن فراموش شد! باید به همان مسیر برگردیم / «آرامش قبرستانی» مسکن افتخاری ندارد / رکود مسکن، درمان مشکلات اقتصادی کشور نیست / سیاستگذاران از لجبازی با متغیرهای اقتصادی دست بردارند