Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه تاکید کرد: نخبگان دانشگاهی درباره حجاب، به سمت برگزاری برنامه‌های اقناعی، گفت‌وگو محور، دقیق و به دور از جوزدگی بروند که نهاد خود را موظف به حمایت از این برنامه‌ها می‌داند.

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه طی یاداشتی درباره موضوع حجاب تاکید کرد: در خصوص حجاب، نخبگان دانشگاهی به سمت برگزاری برنامه‌های اقناعی، گفت‌وگو محور و البته دقیق و به دور از جوزدگی بروند که نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها خود را موظف به حمایت از این برنامه‌ها می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این یادداشت کهخ در صفحه اینستاگرام حجت الاسلام مصطفی رستمی منتشر شده به شرح زیر است:

نگاه ما به موضوع حجاب و مسائل مرتبط به آن نباید ناظر به یک روز، یک هفته و یا یک همایش باشد. امروز دشمن با تمام سعی خود در جهت تخریب جایگاه حجاب در نظر جوانان ما به میدان آمده و فعالیت خودش را به یک روز خاص و یا یک برنامه خاص متوقف نمی‌کند.

در مواجهه با مسائل مرتبط به این موضوع، نباید تک عاملی نگاه کرد. اگر در خصوص حجاب فقط بر بُعد قانونی آن توجه کردیم و از ابعاد دیگر، همچون اقناع‌سازی، فرهنگ‌سازی، ارائه الگوی متناسب با سلیقه جوانان و یا حتی ساختار اقتصادی غافل شدیم، عملا نمی‌توانیم به نتایج دلخواه خود برسیم.

لذا در بُعد قانونی هم اگر قرار است نظارت، هدایت و یا برخوردی صورت بگیرد، بهتر آن است که در مرحله طراحی، تولید، توزیع و عرضه باشد؛ یعنی پیش از استفاده یک جوان از یک لباس.

در خصوص حجاب، نخبگان دانشگاهی به سمت برگزاری برنامه‌های اقناعی، گفتگو محور و البته دقیق و به دور از جوزدگی بروند که نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها خود را موظف به حمایت از این برنامه‌ها می‌داند. این برنامه‌ها می‌تواند در تعمیق و تثبیت نگاه جوانان به حجاب و لزوم رعایت آن، موثر باشد.

بارها، دانشجویان دختر، از نبود لباس متناسب با اصول شرعی و عرفی در بازار، گله کرده‌اند؛ جوانان متعهد و علاقه‌مند به هنر، به عرصه طراحی لباس‌های متناسب با شأن زن و دختر ایرانی ورود پیدا کنند و مسئولین نیز در این مسیر حمایت از طراحان و تولیدکنندگان این لباس‌ها را برعهده بگیرند.‌ی ادامه داد: همچنین مسئولین امور فرهنگی، وظیفه خودشان بدانند که در خصوص نظارت و سامان‌دهی تولید محتوا بر بستر‌های رسانه‌ای غیر رسمی، همچون VOD‌ها و اینستاگرام، ورود جدی‌تری داشته باشند.

خانواده‌ها نیز نقش موثری در کاهش اثرات مخرب ماهواره و یا فضای مجازی دارند. افزایش فاصله میان فرزندان و والدین، موجب شده تا بستر‌های این چنینی به مأمن نوجوانان و جوانان تبدیل شوند. خانواده‌ها با تعمیق نگاه‌های تربیتی خودشان و افزایش روابط دوستانه میان خود و فرزندان‌شان می‌توانند نقش موثری در هویت‌یابی نوجوانان و جوانان ایفا کنند تا این آینده‌سازان کشور، هویت خود را مبتنی بر تعاریف غربی و نئولیبرالی تعریف نکنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب دانشگاه رهبری برنامه ها برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | با مامور خاطی برخورد شد | صوت
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • حمایت سرلشگر سپاه از طرح حجاب و تذکر رهبری: اصل ماموریت که زیر سوال نمی‌رود | صوت
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم