Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین میرزایی با اشاره به این که سازمان جنگل‌ها بر اساس سند اقدام یک‌ساله قرار است در ۱۵۰ هزار نفر روز (واحد آموزش) برای افرادی که با منابع طبیعی در ارتباط هستند از جمله بهره‌برداران، مجریان طرح‌های مرتعداری و همیاران طبیعت کلاس‌های آموزشی برگزار کند، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع اطفای حریق از این تعداد ۲۰ هزار نفر روز فقط در زمینه اطفای حریق آموزش خواهند دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سازمان جنگل‌ها دو مرکز آموزشی در کشور دارد، تصریح کرد: بخشی از این کلاس‌ها به‌صورت مجازی و بخشی دیگر به‌صورت عملی در عرصه‌های طبیعی برگزار می‌شود، چرا که بخشی از مهارت‌های اطفا از جمله نحوه استفاده از آتش‌بُر و دمنده باید به‌صورت میدانی آموزش داده شود. از سوی دیگر با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور آموزش‌های حضوری در فضای باز و با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها ادامه داد: سازمان جنگل‌ها علاوه بر این به دنبال آن است که حدود ۲۰۰ نفر را در کل کشور به‌صورت حرفه‌ای در زمینه اطفای حریق جنگلی آموزش دهد تا از ظرفیت این افراد به عنوان آموزش‌گر در استان‌های مختلف کشور استفاده شود. این افراد به‌صورت تحصصی به کسانی که قصد شرکت در اطفای حریق را دارند آموزش می‌دهند، همچنین برای این کار از مدرسانی که آموزش‌های بین‌المللی دیده‌اند، کمک می‌گیریم.

«زاگرس» در آتشِ حریق‌های انسانی | بلوط‌ها زغال می‌شوند

میرزایی گفت: "این برای نخستین بار است که کلاس‌های آموزشی در سطح گسترده - به دلیل وضعیت آتش‌سوزی‌های جنگلی - در کشور طی امسال برگزار می‌شود، اما پیش از این آموزش‌هایی را به‌صورت محدود برای نیروهای مردمی اطفای حریق داشتیم."

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش ایسنا که چرا سازمان جنگل‌ها پیش از این به آموزش گسترده و حرفه‌ای افراد و نیروهای داوطلب اقدام نکرده بود، تصریح کرد: "یکی از اهداف ما ایجاد ظرفیت آموزشی است که پیش از این نیز آموزش افراد به‌صورت محدود انجام می‌شد، اما امسال با توجه به گستردگی مناطق دچار حریق شده و افزایش حجم کاری، برنامه آموزش در اولویت سازمان جنگل‌ها قرار گرفته است."

 پیش از این پنج نفر از نیروهای مردمی داوطلب اطفای حریق جنگلی، جان خود را حین عملیات اطفا از دست دادند، همچنین طی یک ماه اخیر یک نفر از نیروهای اطفای سپاه پاسداران و یک نفر از نیروی هلال احمر در عملیات اطفای آتش در جنگل‌ها جان باختند.

کد خبر 530036 برچسب‌ها محیط زیست جنگل محیط زیست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محیط زیست جنگل محیط زیست سازمان جنگل ها و مراتع کشور سازمان جنگل ها اطفای حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان گفت: بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی در بخش راین کرمان بر اثر عامل انسانی طعمه حریق شده است. - اخبار استانها -

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: متأسفانه روز گذشته قسمت‌هایی از اراضی منابع طبیعی در بخش راین شهرستان کرمان در محدوده روستای خیچ و قصر میان دچار حریق شد.

وی با بیان اینکه بر اثر این آتش سوزی بیش از یک هکتار از اراضی ملی در این منطقه سوخته است گفت: این اتفاق عصر روز سه‌شنبه 7 فروردین ماه افتاده است که با اطلاع به موقع ساکنین روستا و حضور مامورین یگان حفاظت حریق مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی شمال استان کرمان با بیان اینکه دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی است و قطعاً عامل انسانی دارد، تصریح کرد: بر اساس گزارش شاهدان عینی حریق ایجاد شده منشأ انسانی دارد و در دست بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه از جوامع محلی درخواست داریم که با مشاهده هرگونه آتش‌سوزی بلافاصله منابع طبیعی را در جریان گذاشته و اطلاع رسانی کنند، خاطرنشان کرد: عمده حریق‌های منابع طبیعی عامل انسانی دارد و در این میان افزایش آموزش و آگاهی بخشی مردم به خصوص جوامع محلی و روستاییان در حفظ و حراست از منابع طبیعی و پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی تاثیر زیادی دارد.

ابوالحسنی با بیان اینکه مردم می‌توانند گزارشات خود را مبنی بر هرگونه تخریب منابع طبیعی در استان با شماره‌های 139 و 1504 کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان در میان بگذارند افزود: با اطلاع رسانی به موقع از خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • تدوین اولین استاندارد آموزشی اطفای حریق در قطار
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • اطفای حریق پنبه یک دستگاه تریلی در چمن بید
  • جزییات حریق در بازارچه صیقلان رشت/یک مغازه در آتش سوخت
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان