Web Analytics Made Easy - Statcounter

میر ابوطالبی گفت: روحیه اثرپذیر نسل جوان را زمینه مناسبی برای کار فرهنگی دانست و گفت: برخورد درست و سازنده بانوان طلبه با جوانان، موجب جذب حداکثری آن‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «میر ابوطالبی» امروز(23تیر) در نشست بادانش آموختگان، اساتيد و طلاب مدرسه علميه صديقه طاهره (سلام‌الله عليها) نوشهر ضمن برشمردن آسیب‌های تبليغ بيان كرد: مردم جامعه را ازلحاظ فرهنگی می‌توان به سه دسته تقسیم کرد که گروه اول به دلیل تربیت در خانواده‌هایی با بنیان‌های ریشه‌دار فرهنگي و ديني تحت هر شرايطي دین‌دار و مصمم باقي می‌مانند و نوسان‌های بيروني اجتماع، تأثیر بارزي در آنان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

این کارشناس فرهنگی افزود: گروه دوم، افراد مغرض و مصمم در باطل هستند كه در هر برهه‌ای، سردمداران فساد و تبليغ باطل بوده و به‌شدت بر موضع مغرضانه خود پافشاري و آگاهانه در اين راه تلاش می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: كار اصلي مبلغين ديني، با شصت درصد مياني يعني گروه سوم است که اين تعداد افراد خاكستري جامعه، تحت تأثیر يكي از اين دو گروه بیست‌درصدی يعني سردمداران حق و باطل عمل می‌کنند.

 

این روان‌شناس دینی ادامه داد: تمركز گسترده دشمن‌روی جواناني است كه در اين ميان انتخابِ موضع نکرده‌اند؛ لذا با روش‌های جذاب و مؤثر، بذر افکار مخرب ضد ديني را در آنان پایه‌گذاری می‌کند. 

 

وي اعلام كرد: يكي از تأثیرگذارترین عواملی كه بانوان طلبه بايد آن را بكار گيرند سلاح «علم و دانش» است؛ زیرا با تجهیز شدن به این سلاح می‌توانند در برخورد با انواع و اقسام شبهات ذهني، آگاهانه و عالمانه پاسخگو باشند.

 

میر ابوطالبی تأکید کرد: در تبلیغ نوين نمی‌توان تنها به شيوه اين حرام و آن حلال است، پيش رفت و پاسخگوي نسل جوان بود؛ بلكه بايد ضمن توجه به احكام، از ريشه و حساب‌شده، فهم دقيق دين را در این نسل پایه‌گذاری کرد.

 

وي با اشاره به نقش اخلاق پذيرنده و خلق خوش مبلغان گفت: عکس‌العمل دفعي نسبت به اشتباهات جوانان نتيجه معكوس دارد، زیرا اين به‌منزله عمل و اعتقاد ناپسند آنان نيست و هنر مبلغ  آن است كه با پذيرش شخصيت جوان، به‌تدریج و گام‌به‌گام روي نقاط ضعف کارکرده و آن را ریشه‌یابی و برطرف کند.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبلغين دين جذب جوانان طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ملی پوشان جوان زیر ۱۸ سال هاکی روی یخ ایران که برای حضور در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا عازم ازبکستان شده بودند، امروز در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ازبکستان می‌روند. این دیدار از ساعت ۱۸ آغاز خواهد شد.   گفتنی است نمایندگان کشورمان در این دوره از مسابقات در گروه A با تیم‌های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت به رقابت می‌پردازند.   در گروه B این مسابقات نیز امارات، مغولستان، هند، اندونزی و ماکائو حضور دارند.

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب همراه با برخورد قهری نتیجه عکس می‌دهد
  • تقدیر رسمی از سازنده فیلم بدون حجاب
  • فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان