Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش شدید دمای هوا تا مرز ۵۰ درجه موجب شده که بیشتر مردم شهرستان دهلران خانه نشین شوند، گرمایی که با ویروس کرونا رمق زندگی را از مردم این دیار گرفته است.

خبرگزاری شبستان- ایلام: امسال برخلاف سال های گذشته مردم شهرستان دهلران علاوه بر گرمای شدید، باید ویروس مرگ بار کرونا را هم تحمل کنند ویروسی که تاکنون جان بیش از 20نفر از شهروندان این شهرستان را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امروز مردم در حالی دمای هوای بالای ۵۰ درجه همراه با کرونا را سپری می کنند که هیچ گونه خدمات رفاهی برای این مردم مرزدار از سوی مسئولان اندیشیده نشده است.

 

شهرستان های مهران و دهلران به دلیل نزدیک بودن به مرز کشور عراق و بیایانی بودن،  در فصل تابستان دمایی بیش از ۵۰ درجه را هم تجربه می کنند،  برای بررسی آخرین وضعیت شهرستان دهلران در این شرایط،  گفتگویی با مسئولان این شهرستان داشته ایم. که توجه خوانندگان عزیزی شبستانی به آن جلب می شود.

 

کاهش ساعت اداری امکان پذیر نیست

فرماندار دهلران گفت: برای تغییر ساعت کاری ادارات شهرستان با استانداری و ستاد بحران استان رایزنی شده است.

 

«مجید عسگری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری  شبستان در دهلران، اظهار کرد: برای کاهش ساعت اداری محدودیت هایی وجود دارد و برابر ابلاغیه ستاد بحران که در سال گذشته  ابلاغ شده  باید دمای هوا بالای 50درجه سانتیگراد برسد.

 

وی افزود: تاکنون در بحث مشکل حامل های انرژی در راستای کاهش ساعت ادارات نیز مکاتبه ای صورت نگرفته است و تا زمانی که حامل های انرژی با مشکل مواجه نشوند کاهش  ساعت اداری امکان پذیر نیست.

 

فرماندار دهلران  عنوان کرد: انتظار است شهروندان در خصوص مصرف حامل های انرژی همکاری کنند تا با خاموشی مواجه نشویم.

 

عسگری خاطرنشان کرد: توسعه فضاهای سبز و ایجاد بوستان های محله ای و .. از مهم ترین راهکار هایی است که می تواند در بحث کاهش دما موثر باشد و باید شهرداری ها به این مهم توجه جدی داشته باشند.

 

گرما تا ۴۸  ساعت آینده مهمان دهلرانی ها

رئیس اداره هواشناسی دهلران گفت: گرمای هوا 50درجه سانتیگراد  تا 48ساعت آینده در شهرستان برقرار است.

 

«محمد پاریاب» در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، افزود: ورورد سامانه پر ارتفاع جنب حاره سبب افزایش دما در این شهرستان شده است و طی روزگذشته اولین ثبت دما 50درجه در شهرستان در سال جاری داشتیم.

 

وی با بیان اینکه این وضعیت گرما تا 48ساعت آینده  ادامه خواهد داشت، گفت: پیش بینی  می شود روزهای آخر هفته اندگی از گرمای هوا کاسته شود.

 

پاریاب ابراز کرد: از اوایل هفته آینده مجدد شاهد افزیش دما در شهرستان خواهیم بود و برابر مدل های هواشناسی تابستان امسال نسبت به بلند مدت 1درجه گرمتر خواهد بود.

 

رئیس اداره هواشناسی دهلران گفت: باتوجه به بالا رفتن دما هوا توصیه می شود که کشاورزان، کارگران فضای سبز و.. هنگام شب یا صبح گاهان اقدام به آبیاری کنند.

 

یک پزشک دهلرانی نیز در این خصوص اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید در ماه‌های تابستان مردم باید نسبت به راهکارهای پیشگیری از گرمازدگی آگاه باشند تا دچار علائمی همچون سرگیجه و کاهش هوشیاری نشوند.

 

«عبدالصاحب شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، گفت: ضعف، خستگی، گرفتگی عضلات، تشنگی، تهوع، استفراغ، ادرار تیره و پررنگ، پوست خشک، سرگیجه و منگی از علائم گرمازدگی است.

 

وی بیان داشت: برای پیشگیری از گرمازدگی، افراد از انجام ورزش و فعالیت سنگین در هوای گرم دوری کرده و پوست خود را مرتب با آب خنک مرطوب کنند، لباس گشاد و رنگ روشن بپوشند، نوشیدنی‌های خنک و آب فراوان بنوشند، حتی‌الامکان زیر تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید و همچنین از ساعت ۱۱ صبح تا 17عصر به جز برای کارهای ضروری از خانه خارج نشوند.

 

شریفی اظهار  کرد: افراد مسن، معلولان، بانوان باردار، کودکان، بیماران قلبی و عروقی، بیماران کلیوی، بیماران دیابتی، افراد چاق، افرادی که در محیط گرم ورزش یا کار سنگین انجام می‌دهند، افرادی که داروهای متعدد از جمله داروهای اعصاب یا ضد فشار خون استفاده می‌کنند بیشتر در معرض گرمازدگی قرار دارند.

گرما زدگی 2هزار شهروندی دهلرانی

رئیس بیمارستان شهدای دهلران گفت: از ابتدی سال تا کنون بیش از 7 هزار نفر به اورژانش بیمارستان مراجعه  کرده است که از این تعداد 2 هزار نفر با علائم ضعف و بی حالی بوده است.

 

«اردشیر احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، افزود: امسال برخلاف سال های گذشته علاوه بر ارائه خدمت به بیمارن اوژانس به بیماران کرونایی نیز در بیمارستان شهدا ارائه خدمت می شود.

 

وی گفت: باتوجه به افزایش دما در شهرستان، اورژانس  و کادر درمان بیمارستان در آمادگی کامل هستند تا توانسته باشند به بهترین نحو ممکن به مراجعه کنندگان خدمت کنند.

 

رئیس بیمارستان شهدای دهلران گفت: در چند روز گذشته تعداد زیادی از شهروندان بر اثر فشار شدید ضعف بی حالی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

 

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه شرکت های زیادی در شهرستان فعالیت می کنند باید ساعت کاری آن ها تغییر کند تا شاهد گرما زدگی کارگران نباشیم، کسانی که دچار مشکلات گرمازدگی یا افت فشار مواجه می شوند نباید در معرض نور شدید آفتاب و گرما قرار گیرند.

 

رئیس بیمارستان شهدای دهلران گفت: مردم تا حد امکان از خانه هايشان خارج نشوند و در مکان هاي خنک سربسته باقي بمانند تا دچار گرما زدگی نشوند.

 

احمدی خاطرشنان کرد: کسانی که احساس سر گیجه یا افت فشار می کنند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

 

بیش از 100 مورد سوختگی کنتور برق بر اثر فشار گرما

رئیس اداره برق شهرستان دهلران گفت: بر اثر شدت گرما از ابتدای سال تاکنون۱۰۰ مورد سوختی وسایل اندازه گیری برق (کنتور) در شهرستان اتفاق افتاده است.

 

«نصرت الله محمد بیگی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با بالا رفتن دمای هوا در شهرستان دهلران طی روزهای گذشته چندین مورد سوختگی وسایل اندازه گیری برق (کنتور (در سطح شهر اتفاق افتاده است.

 

وی علت آتش سوزی وسایل اندازی گیری (کنتور) را استفاده همزمان چندین وسایل سرمایشی دانست و گفت: بالارفتن دمای هوا و تک فاز بودن وسایل اندازه گیری و فشار زیاد به سیم های برق باعث آتش سوزی شده است.

 

محمد بیگی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش پرسنل این اداره به رغم افت شدید دما تاکنون خاموشی در سطح شهرستان نداشته ایم.

 

وی افزود: بیش از 25هزار مشترک برق در شهرستان دهلران وجود دارد که از این تعداد 18هزار خانگی و مابقی هم تجاری، کشاورزی و صنعتی از خدمات برق بهرمند هستند.

 

رئیس اداره برق دهلران بیان داشت: نسب به سال گذشته در همین بازه زمانی ۷مگاوات (هفت هزار کیلو وات)افرایش مصرف داشتیم که عدد بسیار بالایی است  و مصرف شهرستان در محدوده قرمز است.

 

احمد بیگی افزود: اگر هم شهریان همراهی کنند و در حد ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهند خاموشی در دستور کار قرار نمی گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام شبکه مسی شهر دهلران جمع آوری و به کابل خود نگهدار تبدیل شده است، گفت: با این اقدام  از اثرات منفی گوگرد بر شبکه مسی مشکلات نوسان برق شهر حل شد و سال گذشته بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش های مختلف توسعه و اصلاح و بهره برداری شبکه برق شهرستان هزینه شده است.

 

احمدبیگی  خاطرنشان کرد: توصیه ما به شهروندان این است که در زمان پیک مصرف از وسایل غیر ضروری برقی استفاده نکنند و از وسایل برقی سرمایشی مخصوص مناطق گرمسیر با کلاس انرژی A یا A+ استفاده کنند.

رئیس اداره برق شهرستان گفت: اگر مشترکان دچار قعطی برق یا آتش سوزی  وسایل اندازه گیری با توجه به شدت گرما شدند خود سرانه اقدام به دست کاری کنتور برق نکنند.

وی گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره های ۳۳۷۲۲۱۳۱ یا ۱۲۱تماس بگیرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن اکیپ به محل اعزام شوند.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیستم های سرمایشی و گرمایشی جلوگیری از گرمازدگی گرمای هوا گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خبرنگار خبرگزاری شبستان شهرستان دهلران رئیس اداره دمای هوا بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ایتنا - یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند.
سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و هوای اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزارش دادند که دمای هوا در اروپا تقریبا دو برابر میانگین نرخ جهانی شروع به گرم شدن است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، این دو نهاد هشدار دادند که گرمای زمین، سلامتی انسان‌ها، ذوب‌شدن یخچال‌های طبیعی و فعالیت‌های اقتصادی را به خطر قرار می‌دهد.

در گزارش این دو نهاد ناظر بر وضعیت آب و هوا، تاکید شده است که گرمای زمین در اروپا از دهه ۱۹۸۰ میلادی حدود دو برابر بیشتر از میانگین جهانی افزایش یافته و به تبع آن شمار مرگ و میر ناشی از گرما نیز افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

افزایش شدت گرما در سال جاری
این دو نهاد در گزارش خود اشاره کردند که رکوردهای افزایش گرما، امسال نیز ادامه یافته است؛ سه ماه اول سال ۲۰۲۴، گرم‌ترین‌ماه‌ها از سال ۱۹۴۰ بوده است.

در حال حاضر رکورد بیشترین دمای اروپا ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد است که در سال ۲۰۲۱ در سیسیل ایتالیا به ثبت رسیده است.

این گزارش می‌افزاید که تغییرات آب‌وهوایی منجر به افزایش موج گرما، آتش‌سوزی‌های جنگلی، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید کرده است.

در این گزارش آمده است که بیش از ۱۵۰ نفر در سال گذشته به طور مستقیم در ارتباط با طوفان، سیل و آتش سوزی جان خود را از دست داده‌اند.

هزینه خسارات اقتصادی ناشی از آب‌وهوا در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۳.۴ میلیارد یورو (حدود ۱۴.۳ میلیارد دلار) برآورد شده است.

دیگر خبرها

  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • (عکس) شاهکار جنجالی راهسازی؛ تیر چراغ برق وسط جاده کمربندی دهلران به اندیمشک!
  • کشف کالای قاچاق در دهلران
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • کشف ۱۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دهلران
  • ماجرای تیرهای برق در مسیر کمربندی دهلران- اندیمشک
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران
  • بیش از ۳ هزار خدمت در بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه ارائه شد