Web Analytics Made Easy - Statcounter

صائینی گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها ۷۰ درصد و در آرامستان‌ها ۶۰ درصد است در حالی که ۸۳ درصد مساجد این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، اظهار کرد: 83 درصد از مردم زنجان در معرض بیماری کرونا قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

محمدرضا صائینی با اشاره به اینکه زنجان در وضعیت قرمز است و اگر به این موضوع توجه نشود، مردم متضرر می شوند، ادامه داد: فعالیت رستوران ها و سفره خانه ها در شرایط حال حاضر باید محدودتر شود.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عزا و عروسی بر شمار مبتلایان کرونا اضافه می کند، گفت: مراسماتی که موجب افزایش بیماران شده و تهدید سلامت عمومی باشد طبق قانون  جرم محسوب می‌شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه برگزاری چنین مراسماتی تهدیدی برای سلامتی همه افراد جامعه است، گفت: برای برخورد با این تجمعات نیازمند تشکیل تیم عملیاتی هستیم.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه بسیج محلات می‌تواند در زمینه ورود پیدا کند، تصریح کرد: این گروه ها می توانند با اطلاع رسانی به مردم به کاهش برگزاری چنین مراسم‌هایی کمک کنند.

 

به گفته صائینی، وسائل حمل و نقل عمومی باید ضدعفونی شوند ولی متاسفانه تاکسی‌ها نیز ضدعفونی داخلی را انجام نداده و تعداد مسافرگیری نیز رعایت نمی‌شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با تاکید برضرورت الکترونیکی شدن فعالیت‌های بانک‌ها ادامه داد: ۷۰ درصد ادارات پروتکل‌ها را رعایت کرده و در نانوایی‌ها هم وضعیت ۸۰ درصد بهتر شده است.

 

به گفته وی، وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در رستوران‌ها ۷۰ درصد و در آرامستان‌ها ۶۰ درصد است در حالی که ۸۳ درصد مساجد این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

 

صائینی با اشاره به رعایت ۴۸ درصدی پروتکل‌ها توسط پیشخوان دولت و ۶۰ ددرصد توسط دفاتر پلیس +۱۰، گفت: پروتکل‌های بهداشتی در حمل‌و‌نقل شهری ۶۲ درصد و در حمل‌و‌نقل برون شهری ۵۳ درصد رعایت می‌شود در حالی که تنها ۴۳ درصد پاساژها این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

 

وی گفت: ۶۵ درصد خدمات بیمه، ۷۹ درصد داروخانه‌ها و ۶۳ درصد مطب‌ها در زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که باید این میزان افزایش یابد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی پروتکل ها را رعایت رعایت می کنند استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری بااشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۴ هزار و ۶۴۸ بیمه شده تحت پوشش این سازمان از خدمات آزمایشگاهی مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استفاده کردند، گفت: سهم سازمان برای پوشش هزینه‌های این آزمایش‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بود.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد از لحاظ میزان مراجعه و بیش از ۷۲ درصد از لحاظ میزان هزینه رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان زنجان بیش از ۱۱۲ هزار بار برای خدمات آزمایشگاهی مراجعه شده که نسبت به سال ماقبال آن هشت درصد رشد داشته است.

جراحی علمداری با تأکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در روند بهبود بیماران، گفت: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قرارداد روند خدمت و دقت در خدمات به طور مستمر رصد می‌شود تا از هرگونه انحراف و خطا در خدمات تشخیصی آزمایشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • خوداتکایی ۹۵ درصدی در صنعت شوینده و بهداشتی
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد