Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@22:04:57 GMT

نقاط قوت اقدامات قبلی مبارزه با کرونا تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۷۸۲

نقاط قوت اقدامات قبلی مبارزه با کرونا تقویت شود

رئیس کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان گفت: نقاط قوت اقدامات قبلی مبارزه با بیماری کرونا مورد کاوش قرار گیردو تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی ظهر امروز در جلسه کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان در سالن جلسات ساختمان معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار کرد: این جلسه به‌منظور هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی در راستای اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات دوازدهمین جلسه کارگروه استانی مبارزه با کرونا برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنان دنیا، ایران اسلامی و استان سمنان درگیر مقابله و مبارزه با بیماری کرونا است که امروز شاهد اوج‌گیری و افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: امروز رمز موفقیت ما در مقابله با کرونا، وحدت، انسجام و هماهنگی بیشتر است و در این خصوص همچنان استفاده از ظرفیت نیروهای جهادی، مردمی، بسیج و تشکل‌های مردمی و مذهبی می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

کارخایی بیان کرد: همگان باید تلاش کنیم تا پایداری به دست آمده در بحث مدیریت کرونا حفظ و حراست شده و تلاش‌های بی‌دریغ پرستاران، پزشکان و مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، از بین نرود.

وی گفت: در مبحث مبارزه با این بیماری در استان، شاهد حضور مطلوب و مشارکت بی‌نظیر مردم در امر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم که امروز نیز مجدداً نیاز است تا رعایت شئون مبارزه با این بیماری همچون گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدن ماسک و سایر موارد اعلامی، بین مردم موردتوجه بیشتری قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ادامه داد: از ابتدای مبارزه با این بیماری در استان و کشور، شاهد صحنه‌های مشارکت و همدلی به‌یادماندنی با حضور تشکل‌های مردمی، بسیجی، جهادی و مذهبی بودیم که شور و نشاط خاصی را به سراسر استان بخشیده بود که امروز نیز با همفکری، همدلی، برنامه‌ریزی، انسجام و وحدت باید این صحنه‌های ایثار، فداکاری و تلاش در استان مجدداً تکرار شود.

کارخایی عنوان کرد: نیاز است تا ضدعفونی کردن شهرها، معابر شهری، اماکن،‌ مجتمع‌های مسکونی، تجاری، خرید، پارک‌ها، تأسیسات، سیستم حمل و نقل عمومی و سایر مراکز مهم توسط شهرداری‌ها و در روستاها نیز توسط دهیاری‌ها به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و تأمین مواد اولیه ضدعفونی توسط سازمان صمت، امری ضروری است.

وی بیان کرد: نقاط قوت اقدامات قبلی مبارزه با این بیماری مورد کاوش قرار گرفته و تقویت شود و نقاط ضعف نیز از طریق آسیب‌شناسی احصا و برطرف شود تا در این برهه بتوانیم با استفاده از تجارب گذشته، موفق‌تر باشیم.

رئیس کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان افزود: نیاز است امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ناجا، ارتش و سایر ارگان‌های استان برای امر ضدعفونی و مبارزه با این بیماری، در اختیار قرار گیرد.

کارخایی تصریح کرد: هدفمند و هوشمند کردن ضدعفونی‌ها در این مقطع، امری بسیار حائز اهمیت است و باید دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اماکن دارای اولویت را مشخص کنند.

وی گفت: صدا و سیما نیز از ابتدای مبارزه با این بیماری نقشی بسیار سازنده و حائز اهمیت را ایفا کرد که نیاز است امروز نیز همچون گذشته در بحث فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، انسجام بیشتر، ایجاد نشاط و روحیه مضاعف برای مقابله با این بیماری، راه موفق گذشته را ادامه دهد.

رئیس کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان افزود: امروز امری ضروری است تا ما به‌عنوان مسؤولان امر و دستگاه‌های اجرایی استان، موارد و مباحث پیرامون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌صورت مطلوب موردتوجه قرار دهیم تا مردم نیز در این خصوص با مشاهده اهتمام در این موضوع، دغدغه بیشتری داشته باشند.

کارخایی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم و مردم بدانند که خطر همچنان جدی است و ادامه دارد و امیدواریم با تلاش بیشتر، انسجام، همدلی، وحدت و برنامه‌ریزی دقیق، به یک راهکار جدید و موفق‌تر در بحث مقابله با کرونا دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان سمنان سمنان بیماری نقاط قوت مبارزه با این بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با اشاره به وجود ۷۹ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، امید کهربایی در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه با رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: هم اکنون 79 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان سمنان هستند.

نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان سمنان افزود: از این تعداد، هشت نفر زن و 71 نفر مرد هستند، که ستاد دیه استان سمنان در تلاش است تا زمینه آزادی این افراد را فراهم کند. 

کهربایی از آزادی هفت زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: این افراد با بدهی 30 میلیارد ریالی به همت خیران استان سمنان آزاد شده‌اند.

 وی با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان عنوان کرد: در سال گذشته 116 نفر زندانی با بدهی بیش از 500 میلیارد ریالی طعم آزادی را چشیدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان تصریح کرد: این زندانیان فقط با پرداخت 53 میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه آزاد شده‌اند و پیگیری برای گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از دیگر اقدامات این ستاد برای آزادی این زندانیان بود.

حجت‌الاسلام محمد صادق اکبری؛ رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات ستاد دیه این استان در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد ابزار امیدواری کرد تا این دست اقدامات در آینده گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند و چشم‌گیر برخی استان‌ها در آزادی زندانیان تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان‌ها و همچنین بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت صنعتگران و خیران استان سمنان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده‌های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان تلاش بیشتری کرد.

حجت‌الاسلام اکبری با تأکید بر تلاش همه مسئولان ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان افزود: تلاش در راستای رفع مشکل زندانیان جرائم غیرعمد باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آن باشیم که زندانیان جرائم غیرعمد در زندان باقی نمانند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش(عکس)
  • پیش بینی جو پایدار در سمنان
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند