Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی گفت: برای جلوگیری از انتقال ویروس در مصوبه ستاد مقابله با کرونا جنوب کرمان آمده، کارگران و خرماداران، هنگام برداشت محصول ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خرمای جنوب کرمان کاملا سالم و اُرگانیک بوده و در هنگام برداشت این محصول، تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود استفاده از ماسک، دستکش و شست و شوی مداوم دست‌ها توسط کارگران در هنگام برداشت محصول خرما رعایت می‌شود تا شاهد برداشت محصولی سالم باشیم.

اعظمی به عوارض و ارتباط بیماری ویروسی کرونا روی محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: در علم گیاه پزشکی هیچگونه بیماری ویروسی مشترکی بین گیاه و انسان وجود ندارد لذا مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند و به شایعات و مطالب غیر علمی توجه نکنند.

او خرمای مضافتی، کلوته، مُرداسنگ، نگار، گوردیال و ارقام خشک پیارُم، زاهدی و مجول را بیشترین ارقام خرمای منطقه جنوب کرمان دانست و بازار هدف این محصولات را کشور‌های اروپایی، روسیه و افغانستان و بازار داخلی عنوان کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مزیت خرمای جنوب کرمان را سالم و ارگانیک بودن این محصول عنوان کرد و اظهار داشت: به طور میانگین سالانه ۲۰۸ هزار تُن انواع خرما از نخلستان‌های هفت‌گنج جنوب کرمان برداشت و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

اعظمی تصریح کرد: با نزدیک شدن به فصل برداشت خرما و همزمانی این فصل با شیوع ویروس کرونا، مطالبی در مورد انتقال ویروس از طریق خرما در برخی شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است در حالی که تمامی موارد بهداشتی در برداشت این محصول رعایت می‌شود ضمن اینکه کارشناسان اعلام کرده‌اند که هیچ بیماری ویروسی از طریق گیاه به انسان سرایت نمی‌کند.

برداشت خرمای مناطق جنوبی کرمان از ابتدای تیرماه با رقم زودرس آلمِهتِری شروع و تا اواخر مهرماه با برداشت ارقام دیر رس هَلیله‌ای در سطح ۲۹ هزار هکتار نخلستان‌های بارور این منطقه ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مجلس خرمای ایرانی جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: برداشت محصول خاکشیر در این شهرستان همه ساله با پایان فروردین و در نخستین روزهای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سعید خسروجردی افزود :نزدیک به ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان داورزن، زیر کشت گونه دارویی خاکشیر است که با توجه به میانگین عملکرد ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار، انتظار می رود حدود ۳۵۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: کار کشت خاکشیر از اوایل آبان‌ماه آغاز می‌شود و با گذشت ۶ ماه، از دهه دوم فروردین‌ به مرحله برداشت می‌رسد.

خسروجردی گیاه دارویی خاکشیر را دارای خواص التیام دهندگی زخم و جراحات، ادرارآوری، تب‌بُری، رفع التهابات کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا، کهیر و التهابات پوستی ذکر کرد.

 

شهرستان داورزن در غرب استان خراسان رضوی، مهد تولید گیاهان دارویی است و در چند سال اخیر همواره با تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن خاکشیر، رتبه نخست استان را داشته است.

فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خار شتر عمده ترین گیاهان دارویی است که در شهرستان داورزن کشت و تولید می شود.

حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند.

این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن با ۲ بخش، چهار دهستان و ۲ شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • بارش‎ها درجنوب بی‌سابقه بوده / ثبت ۱۰ رکورد بارشی
  • اصلاح سیل بندهاوایجاددیواربتنی جلوی خسارت سیل درجنوب کرمان راگرفت
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت