Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختاری گفت: در تابستان امسال طرح نشاط معنوی به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «اسماعیل مختاری» پیش از ظهر امروز(22 تیر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  حوزه معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در سال گذشته 19 طرح ویژه برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی در ادامه بیان کرد: سال گذشته طرح آرامش بهاری در 55 بقعه، طرح ضیافت الهی در 45 بقعه، طرح پیوند آسمانی برای 259 نفر، آزادی زندانیان غیر عمد 51 نفر، طرح نشاط معنوی در 35 بقعه، طرح دهه کرامت در 35 بقعه، بصیرت عاشورایی در 55 بقعه، اربعین حسینی در 32 بقعه و سوگواری یاس نبوی در 52 بقعه متبرکه استان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 60 وقف جدید با ارزش 39 میلیارد ریال در خراسان جنوبی به ثبت رسید، ادامه داد: این وقفیات با نیات مختلفی در حوزه های قرآنی، ازدواج آسان، کمک به نیازمندان و توسعه مساجد به ثبت رسیده است و امسال نیز 13 وقف جدید به ارزش 8 میلیارد ریال به ثبت رسانیدیم.

 

حجت الاسلام مختاری به بحث اطعام و خدمت رسانی به زائران پاکستانی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این راستا به 96 هزار و 460 نفر از زائرین پاکستانی در پنج موکب با هزینه 100 میلیون تومان خدمت رسانی کردیم.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه سال گذشته 340 مبلغ از قم و بومی در راستای اجرای طرح های مختلف به سراسر استان اعزام کردیم، گفت: سال 98 دوره آموزشی برای مبلغین با حضور 40 مبلغ، دوره آموزشی خدام افتخاری با حضور 450 نفر در تمامی شهرستان ها برگزار کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه 57 برنامه در دهه مبارک فجر با موضوع گفتمان انقلاب در سطح استان برگزار کردیم، ادامه داد: سال گذشته طرح دست های مهربانی برای کمک به مستمندان اجرا کردیم که در این راستا 679 بسته غذایی توزیع شد.

 

حجت الاسلام مختاری به برنامه های فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح آرامش بهاری در 17 بقعه متبرکه استان بدون حضور مخاطب برگزار کردیم و در راستای اجرای طرح آرامش بهاری 193 بسته بهداشتی و 683 بسته حمایتی و غذایی بین مستمندان توزیع شده است.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی بیان کرد: در راستای اجرای طرح نسیم انتظار ویژه نیمه شعبان امسال 15 کاروان شادی با 25 اجرا راه اندازی کردیم و در این طرح یک هزار و 219 بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال طرح ضیافت الهی در 17 بقعه شاخص استان برگزار شد، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان امسال  9هزار و 22 بسته غذایی و 2هزار 44 بسته بهداشتی توزیع کردیم.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امسال طرح نشاط معنوی به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: حدود پنج ماه است که بقاع متبرکه استان به خاطر ویروس کرونا تعطیل شده اند و طرح نشاط معنوی از محل درآمد بقاع متبرکه برگزار می شده است اما امسال بقاع متبرکه استان هیچ درآمدی نداشتند به همین دلیل این طرح به صورت مجازی برگزار می شود و در این راستا برای هر بقعه متبرکه کانالی در فضای مجازی ایجاد کردیم.

 

وی در پایان بیان کرد: سال 97 حدود 409 میلیون تومان به حوزه های علمیه استان کمک کردیم و در سال 98 نیز به  18 حوزه علمیه استان حدود یک میلیارد و 567 میلیون تومان کمک کردیم که بیش از 400 میلیون تومان از این اعتبارات از محل موقوفات حوزه علمیه تامین شد.

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح نشاط معنوی وقف فضای مجازی اوقاف و امور خیریه خراسان حجت الاسلام مختاری طرح نشاط معنوی متبرکه استان میلیون تومان استان برگزار سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم

مجتبی کشوری مدیرکل اتاق وضعیت معاونت فضای مجازی آماری از میزان بازدید برنامه‌‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی اعم از شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی اعلام کرد و گفت: از حدود ۵۰۰ هزار محتوای تقطیع شده در چهار پلتفرم، یک میلیارد و نیم بازدید از این محتواها ثبت شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آمار ۱.۵ میلیاردی بازدید برنامه‌های نوروزی و رمضانی رسانه ملی در فضای مجازی + فیلم
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • تصاویر گوسفندی که چای با قند می‌خورد!
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • غذای سلف یک دانشگاه که سوژه کاربران فضای مجازی شد + عکس
  • آرامش بازار اردبیل برخلاف شایعات معاندان در فضای مجازی
  • واکنش‌ها به عملیات غرورآفرین «وعده صادق» در فضای مجازی
  • پیش‌بینی حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی طی امسال
  • فیلم| واکنش مخاطبان در فضای مجازی به حمله موشکی ایران