Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@13:53:38 GMT

هشدار آمریکا به شهروندانش در چین

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۹۳۸

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا طی یک اخطار امنیتی هشدار داد: شهروندان آمریکا در چین ممکن است به دلایل مربوط به "امنیت دولتی"، تحت بازجویی‌های زمان‌بر و بازداشت طولانی‌مدت قرار گیرند.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، مقامات چینی همچنین ممکن است ممنوعیت خروج را به عنوان بخشی از "اجرای خودسرانه قوانین محلی در راستای اهدافی جز حفظ نظم و قانون"، تحمیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پکن و واشنگتن طی ماه‌های اخیر بر سر سلسله‌ای از مسائل با هم برخورد داشته‌ و یکدیگر را تحریم کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به  بیماری همه‌گیر کرونا و سیاست‌های چین در مناطق دورافتاده غرب تبت و سین کیانگ اشاره کرد. این در حالی است که مقامات چینی این هفته تهدید کردند تحریم‌های آمریکا علیه خودشان را تلافی کنند.

یک قانون امنیتی بحث‌برانگیز که در ماه ژوئن از سوی دولت مرکزی چین برای هنگ‌کنگ به تصویب رسید نیز باعث بروز نگرانی‌های بین‌المللی درباره اجرای آن شده است؛ قانونی که آزادی‌های هنگ‌کنگ را محدود می‌کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته

به گزارش صدای ایران، مجلس سنای آمریکا بسته‌ای شامل چهار طرح را تصویب کرد که از جمله شامل تحریم خریداران نفت ایران و چند طرح دیگر برای تشدید فشار علیه ایران است.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه رویکرد‌های خصمانه خود علیه تهران و در راستای حمایت از متحدان خود از جمله رژیم صهیونیستی و اوکراین، مجموعه‌ای از اقدام‌های ضد ایرانی تحت عنوان «قانون صلح قرن ۲۱» را به تصویب رسانده بود.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان چهارشنبه گذشته چندین طرح ضدایرانی را ذیل بسته «قانون صلح قرن ۲۱» ارائه کرده بود.

وی با تکرار برخی ادعا‌ها در این باره گفت: «برای مقابله واقعی با تهدید نسلی ناشی از اتحاد نامقدس روسیه، چین و ایران، علاوه بر ارائه کمک‌های امنیتی حیاتی به شرکای خود و سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی دفاعی خود، نیاز به ایجاد تغییرات اساسی در سیاست داریم».


شماری طرح ضدایرانی از جمله تحریم خریداران نفت ایران و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی به ایران در چارچوب این بسته قرار دارند.

با تصویب این بسته در سنا، اکنون «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا باید با امضای خود آن را اجرایی کند.

دیگر خبرها

  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها