Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@17:30:58 GMT

بیش از ۸۰ درصد مردم زنجان در معرض کرونا قرار دارند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۹۴۹

بیش از ۸۰ درصد مردم زنجان در معرض کرونا قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صائینی قبل از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه انجام برخی از امور در شرایط کنونی که با شیوع ویروس کرونا دست به گریبان هستیم، باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود، گفت: یکی از این اقدامات پرخطر در شرایط امروز، برگزاری مراسم عزا و عروسی است که وضعیت استان را وخیم‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز نباید دست به کاری بزنیم که سلامت عمومی جامعه به خطر بیافتد، تصریح کرد: با توجه به اینکه زنجان در شرایط فعلی جزو استان‌هایی است که در حالت هشدار به لحاظ شیوع ویروس کرونا قرار دارد، به همین خاطر همه ما باید نسبت به رعایت مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا متعهد بوده و همه موارد را مو به مو برای بهبود شرایط رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه با وجود همه اقدامات صورت گرفته تا به امروز، وضعیت به گونه‌ای است که به جرأت می‌توان گفت بیش از ۸۰ درصد مردم زنجان در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند، ادامه داد: اگر بتوانیم شرایطی را که برای کنترل این بیماری در استان لحاظ کرده‌ایم، رعایت کنیم، بدون شک سلامت عمومی جامعه کمتر به واسطه شیوع این بیماری به خطر خواهد افتاد.

صائینی با تاکید بر اینکه شرایط امروز استان ایجاب می‌کند که کماکان شاهد تعطیلی برخی از فعالیت‌ها و اعمال محدودیت برای سایر کسب و کارها را نیز داشته باشیم، اظهار کرد: متاسفانه با وجود هشدارهایی که تا به امروز در خصوص برگزار نشدن برخی مراسم از جمله عزا و عروسی داده شده اما باز هم شاهد برپایی چنین مراسمی در استان هستیم که خروجی آن نیز ابتلای دسته‌جمعی افراد حاضر در این مراسم به بیماری کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه امروز در شرایطی قرار داریم که همه شهرستان‌های استان باید نسبت به تشکیل تیم نطارتی در راستای جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و عزا در شهرستان‌ها اقدام کنند، بیان کرد: فراموش نکنیم وضعیتی که امروز در مراکز درمانی استان حاکم است، وضعیت شکننده‌ای بوده و اگر این وضعیت تداوم داشته باشد، حوزه درمان با مشکل جدی مواجه خواهد بود، هر چند امروز نیز شرایط چندان مطلوب نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه امروز همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هستند، عنوان کرد: آمار حاکی از آن است که امروز ۷۰ درصد ادارات، ۸۰ درصد نانوایی‌ها، ۷۰ درصد رستوران‌ها، ۸۳ درصد مساجد، ۶۰ درصد آرامستان‌ها، ۴۸ درصد دفاتر پیشخوان دولت، ۶۰ درصد دفاتر پلیس + ۱۰، ۴۳ درصد پاساژها، ۶۲ درصد حمل و نقل شهری، ۵۳ درصد حمل و نقل برون‌شهری و … پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

صائینی نسبت به رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در تاکسی‌ها ابراز نگرانی کرد و گفت: امیدواریم با نظارت در این زمینه، شاهد رعایت تعداد مسافران در تاکسی‌ها باشیم.

کد خبر 4972036

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان قزوین ستاد مقابله با کرونا ایلام بیرجند شهرکرد استانداری سمنان حجاب و عفاف خطبه های نماز جمعه سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: هزینه‌های بالای تولید برای کشاورزان و نبود حمایت‌های لازم جهت تأمین نهاده‌های مورد نیاز و بازار‌های مناسب از دلایل عمده کاهش رغبت کشاورزان طارمی برای تولید این محصول با ارزش است.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی طارم برای کشت بسیاری از محصولات از جمله سیر مناسب است، افزود: هم اکنون برداشت این محصول از ۱۰۰ هکتار اراضی تحت کشت آن در طارم آغاز شده و پیش بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار تن سیر وارد بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی طارم  با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز شده و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد، گفت: هم اکنون ۵۵۰ نفر بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

یارمحمدی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و افزود: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان‌های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشور‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان طارم حدود ۱۵ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز دارد، گفت: سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و برداشت می‌شود که کرفس، نخود فرنگی، سیر و باقالا از عمده محصولاتی است که در پاییز کشت و در اوایل فصل بهار برداشت و روانه بازار می‌شود.

وی ادامه داد: استان زنجان تولیدکننده ۶۱ نوع محصول کشاورزی است که عمده محصولات باغی تولیدی آن زیتون، سیر و انگور است و شهرستان‌های طارم، ابهر، زنجان و خرمدره بیشترین سهم صادراتی محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • تورم سالانه در زنجان ۶ درصد کاهش یافت
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • غافلگیری سارق حین سرقت در رشت
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب