Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@18:17:19 GMT

شکست سرطان با اسید‌های چرب

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۳۹۵۸

شکست سرطان با اسید‌های چرب

خبرگزاری میزان- محققان بر این باورند که نوعی خاص از اسید‌های چرب توانایی نابودی سلول‌های سرطانی برخوردار است و تحولی در درمان سرطان ایجاد کند. تاریخ انتشار: 14:12 - 22 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۶۸۷۵

خبرگزاری میزان - فارس به نقل از مدیکال نیوز نوشت: اسیدچرب نابودگر سلول‌های سرطانی اسید دیهوموگاما – لینولنیک یا دی جی ال‌ای نام دارد و قادر به انتقال فروپتوز به یک مدل حیوانی بوده و می‌تواند همین انتقال را در سلول‌های سرطانی واقعی انسان انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروپتوز نوعی سلول در حال مرگ عمدتا تشکیل شده از آهن است و ویژگی اصلی آن تجمع پراکسید‌ها لیپیدی است. این ماده که در سال‌های اخیر کشف شده به علت قابلیت‌های خود در جهت درمان برخی بیماری‌های صعب العلاج مورد توجه قرار گرفته است.

محققان دانشگاه واشنگتن امیدوارند این کشف جدید زمینه را برای درمان سرطان را هموار کند. زیرا تزریق فروپتوز می‌تواند موجب مرگ تومور سرطانی شود. این روش ممکن است در آینده برای درمان برخی بیماری‌های کبد نیز کاربرد پیدا کند.

برخی گونه‌های اسید چرب که در ماهی‌ها یافت می‌شوند به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند، اما در مورد این اسید چرب تازه کشف شده اطلاعات زیادی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: چرا مردان کمتر از زنان عمر می‌کنند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت :‌ بسیاری از بیماری های سرطان در کشور ، پیش از آنکه به مرحله غیرقابل درمان برسد میتوان بیماری ها را تشخیص داد و درمان کرد.

وی ادامه داد: برنامه وزارت بهداشت این است که درمان سرطان در کل کشور رایگان شود و مراکز پیشرفته را برای درمان رایگان مردم راه اندازی کنیم.

در پایان دکتر عین اللهی گفت : در پویش ملی سلامت که انشاالله بعد از پویش ملی درمان کودکان اعلان میشود افرادی که مشکوک به سرطان هستند به مراکز درمانی معرفی میشوند و مورد غربالگری قرار میگیرند تا به صورت رایگان درمان شوند.

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • بیماران سرطانی گروه هدف پویش ملی سرطان هستند
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد