Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاهرخ جعفری روز یکشنبه در اداره استاندارد آستارا اظهار کرد: این اداره بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری، نظارت و در صورت انطباق آنها با استانداردهای ملی، مجوز صادرات و واردات را صادر می کند.

وی ادامه داد: بیشتر کالاهای صادراتی مشمول گواهینامه استاندارد، انواع کشمش و خرما به وزن ۹۱۷ تن و به ارزش ۱۲۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال و بیشتر کالاهای وارداتی مشمول استاندارد شامل خوراک دام به وزن ۱۱ هزار و ۷۰ تن و به ارزش ۲۳۲ میلیارد و ۶۳۱ میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: کالاهای صادراتی دریافت کننده گواهینامه استاندارد نسبت به فصل نخست سال قبل از نظر وزن، ۷۳ درصد و از نظر ارزش ۲۰۰ درصد افزایش و کالاهای وارداتی دریافت کننده استاندارد از نظر وزن ۶۵ درصد افزایش و به لحاظ ارزش ۳۲ درصد کاهش داشته است.

رئیس اداره استاندارد آستارا تعداد اظهارنامه های ارائه شده برای تعیین ماهیت کالاهای صادراتی در سه ماه قبل را ۱۶۰ فقره و تعداد اظهارنامه ها برای تعیین ماهیت کالاهای وارداتی را ۱۳۶ فقره اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

برچسب‌ها آستارا توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران واردات شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران واردات شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران آستارا توسعه صادرات سازمان ملی استاندارد ایران واردات شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بیشترین صادرات کالا طی ۱۲ ماهه سال گذشته از پایانه مرزی پرویزخان با ۲ میلیون و ۷۸۷ هزار تن کالا و افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن انجام شد. ️

وی درباره میزان صادرات از دیگر پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در پایانه‌های مرزی خسروی یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن کالا، سومار یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن کالا، شیخ‌صله ۶۲۵ هزار تن کالا و شوشمی ۳۱۸ هزار تن کالا صادر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره عمده کالا‌های صادر شده از پایانه‌های مرزی نیز گفت: میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف از جمله کالا‌هایی بودند که از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صادر شد. ️

کهریزی درباره ناوگان ورودی به پایانه مرزی استان کرمانشاه نیز گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۷۸ هزار و ۶۱۴ هزار خودرو کالا‌های صادراتی را به پنج پایانه مرزی استان کرمانشاه انتقال داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • رشد ۶۱ درصدی درآمد گمرکات استان فارس در سال ۱۴۰۲
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • یک‌ میلیون و ۸۹۴ هزار تن کالا از استان مرکزی صادر شد
  • ۸۷ کشور جهان مقصد کالا‌های صادراتی استان
  • کالاهای استان مرکزی به ۸۷ کشور جهان صادر شد
  • انهدام ۲ کارگاه تولید لوازم پزشکی فاقد استاندارد در ساری
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صدور و تمدید 120 پروانه کاربرد علامت استاندارد در خراسان جنوبی
  • کشف ۳ میلیارد تومانی مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران