Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@09:54:03 GMT

پرورش ۸۵ تن ماهی خاویاری در آستانه‌اشرفیه

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۱۰۳

پرورش ۸۵ تن ماهی خاویاری در آستانه‌اشرفیه

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه از پرورش ۸۵ تن انواع ماهیان خاویاری در سه مرکز تکثیر ماهی در این شهرستان خبر داد.

حسن قاسم پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه، با بیان اینکه بخش خصوصی دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری است، اظهار کرد: پرورش ماهی خاویاری یکی از شغل‌های پردرآمد در گیلان بوده و باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این خصوص استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر حمایت از بخش خصوصی در حوزه پرورش ماهیان خاویاری در آستانه‌اشرفیه گفت: یکی از سیاست‌های شیلات حمایت از بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه پرورش ماهی خاویاری بوده و در این راه متقاضیان از تسهیلات ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

رئیس اداره شیلات شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه تکثیر ماهیان خاویاری باعث رونق در منطقه می‌شود، تصریح کرد: صید و صیادی یکی از شغل‌های اصلی مردم ساحل‌نشین آستانه‌اشرفیه بوده و طرح‌های تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری بسیار در افزایش ذخیره دریایی و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال مؤثر است.

قاسم پور از فعالیت سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان آستانه‌اشرفیه خبر داد و افزود: سه مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در سه منطقه امشل، لب دریا و لفوت بالا فعال بوده و در این مراکز برای ۱۶ نفر اشتغال ایجادشده و ۸۵ تن ماهی خاویاری تولید و پرورش داده می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن قاسم پور ماهیان خاویاری مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهیان خاویاری ماهیان خاویاری آستانه اشرفیه ماهی خاویاری پرورش ماهی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صید کیلکا ۱۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عباسپور نادری، مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه صید کیلکا ماهیان دریای خزر از ابتدای فصل صید امسال تا پایان اسفند ماه سال گذشته در مجموع به ۲۰ هزار و ۳۶۰ تن رسیده است، گفت: در مدت مشابه سال قبل آن ۱۸ هزار و ۱۹۸ تن کیلکا صید شده بود که این آمار افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار اخذ شده، تعداد شب‌های دریا روی ۸ هزار و ۹۸ شب بوده که با افزایش ۳ درصدی نسبت به سال گذشته و متوسط صید در هر شب ۲ هزار و ۵۱۴ کیلوگرم با رشد ۸ درصدی اعلام شده است.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، سرانه صید هر شناور را ۲۷۹ تُن اعلام و بیان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه امسال ۷۳ فروند شناور کیلکاگیر به صید این گونه ماهی اشتغال دارند، افزود: از این تعداد ۴۴ فروند در استان مازندران و ۲۹ فروند در آب‌های استان گیلان فعالیت می‌کنند که بر اساس آمار ارائه شده صید در آب‌های مازندران با رشد ۱۰ درصدی و استان گیلان با رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

عباسپور نادری تاکید کرد: کیلکا ماهیان از آبزیان ارزشمند دریای خزر هستند که با استفاده از روش صید تورهای قیفی‌شکل توسط لنج‌های صیادی کیلکاگیر برداشت می‌شوند.

وی یادآور شد: ارزش غذایی و پروتئینی بالا در کیلکا ماهیان می‌تواند پتانسیل مناسبی برای مصرف انسانی و ایفای نقش بیشتر در تغذیه روزمره مردم باشد تا هم نیاز به پروتئین سفید را مرتفع کرده و هم به دلیل فروش با قیمت بهتر، تأمین منافع جامعه صیادی زحمتکش و پرتلاش را به صورت مناسب‌تری انجام دهد.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران بیان کرد: از آنجا که کیلکاماهیان در اعماق بیش از ۴۰ متر صید می‌شوند لذا از خاصیت غذایی بسیار بیشتری در مقایسه با سایر آبزیان حتی ماهیان استخوانی برخوردارند، اما متأسفانه به دلیل عدم آگاهی عموم مردم از این امر، قیمت کیلکا همچنان پایین است.

عباسپور نادری با اشاره به اینکه می‌توان با فرآوری ماهیان کیلکا و ایجاد تنوع غذایی با استفاده از این محصول مشتریان بیشتری پیدا کرد، گفت: در سال‌های اخیر تلاش تشکل‌های صیادی بر افزایش مصرف انسانی کیلکاماهیان است تا سود بیشتری عاید صیادان شود.

کد خبر 6083577

دیگر خبرها

  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد
  • تعیین تکلیف «معلم بلاگرها» برای حفظ حریم خصوصی
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود
  • رشد ۱۲ درصدی صید کیلکا ماهیان دریای خزر
  • شاه ماهی ۳۰۰ کیلویی به رود ارس برگشت
  • صادرات ۲۰ تن ماهی قزل آلای لرستان به خارج از کشور
  • صید کیلکا ۱۲ درصد افزایش یافت