Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سمنان در این نشست با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی در همه زمینه ها داشت گفت : نسل امروز به ویژه جوانان نیازمند آشنایی بیشتر با دفاع مقدس هستند که باید با جهش در تولید آثار فاخر و جذاب در حوزه دفاع مقدس در جهت جذب جوانان و فرهنگ سازی در این زمینه و نیز بیمه کردن انقلاب و کشور حرکت کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام ذوالفقاری لقب،  به شرایط این روزهای کشور و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود : با توجه به این شرایط و در جهت حفظ سلامتی مردم امسال باید بخش زیادی از فعالیتها و برنامه های هفته دفاع مقدس به صورت مجازی برگزار شود.
رئیس دانشگاه سمنان و نیز رئیس کارگروه جوانان ، دانشگاهیان ، طلاب و تشکل های استان هم در این نشست گفت : با توجه به اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را داریم برنامه ریزی شده است برنامه های این مناسبت در دو بازه زمانی هفته دفاع مقدس و در طول سال برگزار شود .
دکتر مسعود نصیری با بیان اینکه دانشگاه سمنان به همین مناسبت ۱۰ برنامه شاخص را در نظر گرفته و پیش بینی کرده است ، خواستار اعلام برنامه های شاخص  دستگاهها ، دانشگاهها  و حوزه های علمیه استان به دبیرخانه این کارگروه شد .
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان هم در این جلسه به برنامه های شاخص دانشگاه سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : تشکیل کمیته مستند سازی شهدا و ایثارگران ، پخش صوتی کتابهای مربوط به دفاع مقدس ، نامگذاری آمفی تئاتر دانشگاه سمنان به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ، طراحی و ساخت تندیس سردار مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله ی این برنامه هاست .
دکتر بهروز گل محمدی همچنین ، برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات افتخار آفرین مرصاد ، برگزاری جشنواره ورزشی با نام شهدای دانشگاه سمنان ، نقش دانشجویان در دفاع مقدس و حمایت از ۴۰ عنوان پایان نامه دانشجویان مقطع ارشد و دکتری با موضوع دفاع مقدس و نیز تکریم مقام علمی و مدیریتی سردار شهید سلیمانی را از دیگر برنامه های شاخص دانشگاه سمنان به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کرد .
حجت الاسلام رستمیان مدیر حوزه های علمیه استان هم در این نشست با بیان اینکه به برکت رشادتها و ایثارگریهای جوانان این مرز و بوم امروز کشورمان در همه زمینه ها حرفی برای گفتن دارد افزود : ایستادگی در برابر دشمن و تحریمها ایران اسلامی را به قدرت دفاعی بازدارنده تبدیل کرده است .
حجت الاسلام رستمیان تاکید کرد : خروجی برنامه های هفته دفاع مقدس باید پاسخ به شبهاتی باشد که دشمن در ذهن جوانان ایجاد می کند .
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم در این نشست با بیان اینکه در طول این چهل سال برنامه های متنوعی در حوزه دفاع مقدس برنامه ریزی و اجرا شده است گفت : برگزاری این برنامه ها آن طور که شایسته است نتوانسته دفاع مقدس و فرهنگ و اخلاق ، منش و از خود گذشتگی جهادگران آن دوران را به مردم معرفی نماید .
امیر بینایی با بیان اینکه صبر ، ایثار و گذشت یکی از درسهای دفاع مقدس است افزود : باید رفتار بچه های جنگ در آن دوران بیان شود و این چیزی است که مغفول مانده است .
وی با اشاره به وجود پرونده های قضایی متعدد در کشور گفت : می توان با الگو گیری از دفاع مقدس و پیاده کردن آن در جامعه و مراودات اجتماعی و در رفتار با یکدیگر بسیاری از مشکلات را حل کرد .
در این نشست روسای دانشگاههای استان و نیز نمایندگان دستگاهها و حوزه های علمیه برنامه های خود را به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام کردند.

48

کد خبر 1409364

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان چهلمین سالگرد دفاع مقدس دانشگاه سمنان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگ کننده سپاه سردشت در این مراسم گفت: داغی که بعد از شهادت شهید عزیز سپهبد سلیمانی فرمانده سپاه قدس دوباره دل مردم ایران را سوزاند شهادت سردار حجازی بود.

سرهنگ حسین اشرفی افزود: نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد در سال‌های اخیر صهیونیست‌ها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

سرهنگ اشرفی افزود: از ویژگی‌های مهم این‌رسردار، مانند بقیه بزرگان سپاه، گمنامی ایشان بوده و دنبال گمنامی رفتند؛ ایشان از مصاحبه فراری بود تا جایی که همسایگان ایشان تا موقع شهادت نمی‌دانستند ایشان جانشین فرمانده قدس بوده اند.

او اظهار کرد: سردار حجازی دارای تفکر جهادی بود و در همه صحنه‌ها برای انقلاب تلاش کرد و زحمت کشید، وی سرداری شجاع بود و خستگی را خسته کرد. همان جملات که امیرمومنان در راستای عمار و یارانش فرمودند، مقام معظم رهبری با تاسف برای شهادت ایشان می‌فرماید که سرداران و امثال شهید محمد حجازی واقعا سرمایه‌های مهم ما هستند و باید با زندگی آنها آشنا بشویم.

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه گرامی‌داشت سالگرد شهادت سید محمد حجازی درسردشت 
  • برگزاری نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تبریز
  • برگزاری نخستین جلسه شورای استعدادیابی کمیته ملی پارالمپیک
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • برنامه ریزی برای راه اندازی بازار میوه و تره‌بار و ایجاد میدان عرضه دام در فیروزکوه