Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد ترابیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه اجرای طرح آمایش مناطق روستایی در توسعه شبکه ملی اطلاعات از سوی وزارت ارتباطات به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار شده است، اظهار داشت: از آنجایی که برای توسعه در هر بخش، باید به نیازسنجی قبل و بعد و نیز بررسی تاثیر اجرای توسعه توجه داشت، طرح نیازسنجی توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاها را نیز در ۲ مرحله قبل و بعد از توسعه، عملیاتی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قبل از شروع توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاها، نیازسنجی این پروژه با هدف بررسی تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن انجام شد، گفت: پس از توسعه نیز، موضوعات مورد انتظار و نتایج پیش بینی ها و نیز تبعات مثبت و منفی آن در نواحی مدنظر، در دست بررسی است.

ترابیان با تاکید بر اینکه طرح آمایش در کشورهای پیشرفته نیز مورد توجه قرار دارد، گفت: ما نیز پس از توسعه شبکه ملی اطلاعات در بیش از ۹۰ درصد روستاها، پروژه آمایش را تعریف کرده و در حال اجرا داریم.

وی هدف از اجرای این طرح را بررسی تاثیر توسعه شبکه ملی اطلاعات در اقتصاد روستاها، تاثیر آن در مهاجرت معکوس، تاثیر منفی و یا مثبت آن در رفتار اجتماعی روستاییان، تاثیر شبکه ملی اطلاعات در اقتصاد خانواده، تاثیر مثبت آمورشی این شبکه، تحقق آموزش از راه دور در روستاها، توسعه صنعت کشاورزی و بررسی تاثیر حضور این شبکه در مکانیزه شدن کشاورزی روستاییان عنوان کرد.

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی با اشاره به اینکه این پروژه در مرحله نخست قبل از شیوع کرونا آغاز شد، گفت: موضوع تاثیر شبکه ملی اطلاعات را بر آموزش از راه دور روستاها به عنوان یکی از اهداف برنامه ششم توسعه، مورد بررسی قرار دادیم.

وی با تاکید بر بررسی عملی تاثیر شبکه ملی اطلاعات در توسعه روستایی گفت: در مرحله قبل از توسعه، مطالعه موردی با چند کشور دنیا در این رابطه صورت گرفت و هم اکنون پس از توسعه ۹۰ درصد روستاها، برای آنکه ببینیم این طرح با اهداف مورد انتظار مطابقت داشته یا خیر، طرح آمایش را در روستاهای ۱۰ استان اجرایی می کنیم.

ترابیان با اشاره به اینکه هم اکنون در مرحله نظرسنجی در قالب طرح سوال و پرسشنامه از روستاییان جامعه هدف قرار دارد، ادامه داد: جامعه هدف ما در این آمایش، از تمامی اقلیت های روستایی شامل روستاهای برخوردار، کمتر برخوردار، مناطق محروم و دورافتاده با فرهنگ های متفاوت و در پهنای جغرافیایی مختلف است که پیش بینی می شود تا پایان امسال این پروژه تحقیقاتی به اتمام برسد.

کد خبر 4972103 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات توسعه روستاها ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان فناوری نانو اینترنت نوآوری فناوری فضایی امنیت اطلاعات گوشی هوشمند صفحه نمایشگر فیس بوک امنیت سایبری شرکت هواوی توسعه شبکه ملی اطلاعات بررسی تاثیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، دهمین همایش بین المللی دو سالانه علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط موسسه آموزش عالی علوم شناختی، اواخر اردیبهشت ماه امسال، با هدف تبادل اطلاعات و یافته‌های علمی و تحقیقاتی و تقویت تعامل و همکاری‌ها بین دانش پژوهان داخل و خارج از کشور درعرصه‌های نوین علوم شناختی و نیز طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک کاربردی میان مراکز پژوهشی و دانشگاهی درحوزه‌های علوم شناختی، در دانشگاه تربیت‌مدرس، برگزار می‌شود.

این همایش سه روزه که از ۲۶ اردیبهشت ماه، به مدت ۱۰ روز آغاز می‌شود، از یک سو بررسی تحقیقات بنیادین در زمینه کارکرد‌های شناختی مغز و از طرف دیگر استفاده از این یافته‌ها در بهبود عملکرد مغز، حول سه محور روانشناسی و شناخت، علوم اعصاب و فناوری‌های عصب شناختی را مد نظر دارد.

در این رویداد بین المللی موضوعات آموزش و پرورش شناختی، ارزیابی شناختی، بازتوانی شناختی، رسانه و شناخت، روانشناسی‌شناختی، زبان‌شناسی شناختی، شناخت‌اجتماعی، طراحی وشناخت، فلسفه ذهن، تحریک مغزی، علوم اعصاب‌شناختی، علوم اعصاب‌شناختی بالینی، نقشه برداری مغز و تصویربرداری عصبی، علوم اجتماعی محاسباتی، مدل‌سازی شناختی و هوش مصنوعی، واسط مغز رایانه و فناوری عصبی، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برگزاری این همایش می‌تواند در توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و به کارگیری دستاورد‌های آن در زمینه‌های مربوطه و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در این حوزه میان استادان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کند.

در دهمین همایش بین المللی علوم شناختی محققانی از کشور‌های مختلف از آسیا، اروپا و امریکا به صورت آنلاین حضور دارند و اساتید برجسته درخصوص هوش مصنوعی، تشکیل و بازیافت حافظه، تحریک بصری هیپوکمپ برای درمان آلزایمر، تحریک مغزی، بررسی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان و توانمندی شناختی سخنرانی و آخرین یافته‌ها و اطلاعات علمی و تحقیقاتی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مدت برپایی این همایش، غرفه‌هایی در حوزه‌های مختلف شناختی نیز دایر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • سرلشکر باقری: عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی درسطح منطقه و جهان داشت/ همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳