Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: راهکار جدید جهاد کشاورزی برای ارتقای سطح معیشت کشاورزان، طرح احداث گلخانه کوچک مقیاس با وام و یارانه دولت است


در چهارمین جلسه کارگروه هماهنگی برنامه ریزی منابع آب و مصارف سدهای استان؛

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، در چهارمین جلسه کارگروه هماهنگی برنامه‌ریزی منابع آب و مصارف سدهای استان که با حضور اعضا در شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد، آبیاری تابستانه 7 هزار و 700 هکتار از اراضی شبکه و پایاب سدهای بوستان، گلستان و وشمگیر مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان در این جلسه گفت: با توجه به وضعیت بارندگی و رواناب در پاییز ماه‌های خشکی را داشتیم و از بهمن تا اردیبهشت، ماه‌های پربارشی را سپری کردیم و در مجموع بارندگی استان از ابتدای سال آبی جاری (مهر ۹۸) تاکنون با شرایط نرمال مواجه می‌باشیم. 
 حسین دهقان اظهار کرد: با توجه به مدیریت مخازن در فروردین و اردیبهشت چندین سیلاب متوالی را بدون خسارت پشت سر گذاشتیم و در شرایط حاضر ورودی به سدها صفر است.

* با توجه به شرایط اقلیم و وضعیت آب و هوایی در شهرستان آق‌قلا نباید شالی کشت شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان نیز گفت: با توجه به شرایط اقلیم و وضعیت آب و هوایی در شهرستان آق‌قلا نباید شالی کشت شود و در این موارد باید اعمال قانون انجام گیرد.

محمدرضا عباسی اظهار کرد: راهکار جدید جهاد کشاورزی برای ارتقای سطح معیشت کشاورزان، طرح  احداث گلخانه کوچک مقیاس با وام و یارانه دولت است که با توجه به پیشینه این منطقه در جمع‌آوری آب باران، در این طرح نیز جمع‌آوری آب باران برای گلخانه لحاظ شده و وام با سود چهار درصد برای این طرح در روستاها پیش‌بینی شده است . 
شعبان رسولی مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی، گزارشی از کارگروه‌های محلی سدهای گلستان و بوستان، وشمگیر، دانشمند و کوثر ارائه کرد و با توجه به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی و وضعیت آب موجود سدها برنامه پیشنهادی کشت بهاره و تابستانه را در شبکه سدهای استان ارائه کرد. 

* از ابتدای سال آبی تاکنون میانگین بارش گلستان 440 میلی‌متر بوده است
مریم نیکزادفر کارشناس اداره کل هواشناسی استان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون میانگین بارش استان 440 میلی‌متر بوده است و براساس پیش‌بینی فصلی، در تیر ماه بارش حدود 10 میلیمتر و وضعیت خشک و ماه مرداد نیز خشکی پیش‌بینی شده است و  دما در سه ماهه آینده در غرب استان در ماه‌های تیر و مرداد نیم درجه افزایش و در شهریور یک درجه افزایش نسبت به سال گذشته، در شرق استان در ماه‌های تیر و مرداد یک درجه تا دو درجه افزایش و در شهریور دو درجه افزایش نسبت به سال گذشته است.
 در این جلسه مقرر شد، شورای حفاظت منابع آب شهرستان‌ها تشکیل و اطلاع‌رسانی لازم برای وضعیت آب و هوایی و منابع آب و مدیریت کشت انجام گیرد و از کشت شالی در شبکه و پایاب سدها در حد توان ممانعت به عمل آید و ادارات مربوطه اطلاعیه و اخطار لازم را صادر کنند. اطلاع‌رسانی برای طرح گلخانه کوچک مقیاس در برنامه ترویج جهاد کشاورزی قرار گیرد. 
همچنین با توجه به حجم ذخیره آب سدها و پیش‌بینی شرایط آب و هوایی و شرایط فنی سدها، سطح کشت تابستان شبکه و پایاب سد بوستان یک‌هزار و 700 هکتار، سد گلستان و پایاب آن  4 هزار هکتار و سد وشمگیر 2 هزار هکتار تصمیم‌گیری شد و مورد تایید همه اعضا قرار گرفت.

انتهای پیام/2307/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب گلستان آبیاری شبکه گلخانه کوچک مقیاس وضعیت آب و هوایی جهاد کشاورزی درجه افزایش منابع آب پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران و لغزندگی جاده‌های گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رییس پلیس راه گلستان گفت: بارش باران در استان، جاده‌ها را لغزنده کرده است و رانندگان باید با احتیاط در جاده‌ها رفت و آمد کنند.

محمود شهرکی از رانندگان خواست به هشدار‌های پلیس توجه کنند.

وی افزود: رانندگان باید قوانین رانندگی را بیشتر از قبل رعایت کنند و قبل از وضع راه‌ها مطلع شوند.

سرهنگ شهرکی از رانندگان خواست؛ با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها در مواقع بارندگی، از سرعت غیرمجاز و حرکات مخاطره آمیز خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • راه‌اندازی جایگاه‌های سوخت کوچک مقیاس
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال