Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که به خاطر محدودیت منابع ارزی بهای ارز در چند ماه اخیر افزایش یافته است، در سامانه نیما مجموع میزان عرضه ارز یک میلیارد و 401 میلیون یورو بیشتر از میزان ارز خریداری برای واردات، بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، همانطور که در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد عرضه ارز حاصل از صادرات بیشتر از خرید ارز بابت واردات بود، در تیر ماه هم این مازاد عرضه و افزایش فاصله عرضه با تقاضا ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان عرضه در فروردین ماه 531 میلیون یورو، میزان خرید بابت واردات 413 میلیون یورو، در اردیبهشت ماه میزان عرضه یک میلیارد و 231 میلیون یورو و تقاضا 759 میلیون یورو، در خرداد عرضه ارز یک میلیارد و 87 میلیون یورو و میزان تقاضای ارز 613 میلیون یورو بوده است. 

از اول تا 21 تیر ماه هم یک میلیارد و 14 میلیون یورو عرضه و 676 میلیون یورو تقاضا وجود داشته است.

در 3 ماه و 21 روز اول امسال، 3 میلیارد و 865 میلیون یورو ارز حاصل از صادرات عرضه شده و 2 میلیارد و 463 میلیون یورو بابت واردات پرداخت شده است. 

به گزارش فارس، اگر کشور و به خاطر ویروس کرونا و هر مساله دیگری با محدودیت ارزی روبروست و افزایش تقاضای ارز به خاطر بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است و مسئولان بانک مرکزی محدودیت زمانی برای بازگشت ارز حاصل صادرات تعیین کرده‌اند، چرا در سامانه نیما همواره عرضه ارز بیش از تقاضا است. این سوالی است که مسئولان بانک مرکزی باید به آن پاسخ دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ارز واردات یورو نیما یک میلیارد میلیون یورو عرضه ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

بیشتر بخوانید: واردات خودروی جانبازان به کجا رسید؟

وی افزود:حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می شود و سرعت تحویل خودروهای وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی کنیم بله افتخار ما خودروهای ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودروهای بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

افزایش قیمت خورد به دلیل نوسانات دیگر بازار است

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آنها تامین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227451 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!
  • به‌ حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • وزیر صمت: واردات خودرو به حدی بوده که در بنادر جا نداریم
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه