Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@21:40:24 GMT

سنجش تنبلی چشم 124 هزار کودک توسط بهزیستی البرز

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۲۳۶

سنجش تنبلی چشم 124 هزار کودک توسط بهزیستی البرز

مدیرکل بهزیستی با بینان اینکه اقدامات بهزیستی استان البرز در بحث غربالگری شنوایی نوزادان در سال گذشته را 39 هزار و 224 مورد بوده است، گفت: پیشگیری از تنبلی چشم در سال 98 را بالغ بر 123هزار و 982 نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز صبح امروز  بیست و دوم تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت ویدیو کنفرانس به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی برگزارشد، ضمن گرامیداشت این مناسب، گفت: امسال از سوی سازمان بهزیستی کشور  از تاریخ  ۲۱ لغایت ۲۷ تیرماه هفته بهزیستی با شعار بهزیستی در گام دوم شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه ضمن تقدیر از زحمات اصحاب رسانه، گفت: افراد فعال در حوزه خبر و اطلاع رسانی استان البرزافرادی توانمند، اهل قلم و آگاه به مسائل بوده و  کاملا حرفه ای و دغدغه مند در پیگیری مشکلات طبقات فرودست جامعه و افراد جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز افزود: هرموقع مشکلی پیش می‌آید، اصحاب رسانه استان البرز  معمولا بجای اینکه قلم بزنند اول میپرسند، از مسائل آگاه می شوند و بعد در مورد موضوعات صحبت کرده و خبر را منتشر می‌کنند که از این جهت سپاسگزار آنها هستیم که همیشه یار و یاور و همراه ما بوده اند تا بتوانیم به اهداف مقدسی که این دستگاه متولی رفاه اجتماعی دارد، دست یابیم.

وی در بخش دیگری در خصوص برنامه‌های هفته بهزیستی گفت: حضور در گلزار شهدا، نشست خبری با اصحاب رسانه به صورت ویدیو کنفرانس، مانور اورژانس اجتماعی، افتتاح خیریه اشتغال و کارآفرینی، افتتاح مرکز جامع درمان اعتیاد، اهدا لباس مخصوص افراد دارای معلولیت به بهزیستی سراسر کشور در مرکز استان از جمله این موارد است.

دکتر حیدری بیان کرد: افتتاح مواردی از جمله کارگاه قالیبافی ویژه ناشنوایان ، افتتاح کلینیک بلع و دهان، کانکس کاهش آسیب در شهرستان کرج و فردیس وهمچنین ساختمان اورژانس اجتماعی فردیس و موبایل سنتر در این شهرستان از جمله دیگر اقدامات اجرایی بهزیستی استان در هفته پیش رو است، در کنار آن افتتاح مرکز اقامتی پیام راه نور نظرآباد و بهره برداری طرح های اشتغال زایی در این شهرستان را خواهیم داشت.

 

وی درارتباط با اقدامات حوزه مشارکت بهزیستی با بیان اینکه کل مسکن تحویل داده شده به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان البرز در سال 98 برابر 693 مورد بوده است، گفت: در سال جاری نیز تاکنون 50 مورد محقق شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیز گفت: در سال گذشته بهره مندی 874 نفر از مددجویان بهزیستی در مجموع به مبلغ 31 میلیارد و 800 میلیون تومان مدنظر قرارداده شد که از این میزان مبلغ دو میلیارد و 660 میلیون تومان تسهیلات به 66 نفر در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت شد.

وی اعتبار جلب و جذب شده خیرین توسط مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان البرز در سال 99 را برابر دوازده میلیاردو 200 میلیون تومان اعلام کرد.

حیدری تعداد افرادی که  در سال گذشته حائز شرایط بیمه بوده اند را 662 نفر برشمرد و گفت: در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی مشتمل بر کمک‌های نقدی، غیرنقدی و خدماتی نیز در سال گذشته رقمی بیش از 31 میلیارد تومان حاصل شد.

به گفته این مقام مسؤول کل تعداد مراکز تحت پوشش بهزیستی استان البرز 819 مورد بوده است که از این تعداد 550 مورد مرکز و 269 مورد موسسات غیرانتفاعی هستند.

وی در بخش دیگری از اقدامات شاخص در حوزه پیشگیری سخن گفت و افزود: آموزش های لازم در این مورد دربستر فضای مجازی (موشن گرافی) پیش برده شده و پکیج‌های پیشگیری از خود کشی  برای اولین بار در سطح کشور در استان البرز تهیه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به راه اندازی موبایل سنتر در مرکز فردیس برای توسعه فعالیت‌ها در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد گفت: در این زمینه کانکس‌هایی در کرج، فردیس و اشتهارد ایجاد شده است و در حوزه پیشگیری استان البرزدر حال حاضر ۶۶مرکز غیر دولتی، یکصد مرکز اقامتی میان مدت(کمپ)، دو مرکز تی سی، سه شلتر، دو مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب در حال فعالیت می‌باشد .

وی تاکید کرد: یک مرکز جامع درمان اعتیاد برای مردان و یک مرکز نیز برای زنان در استان البرز ایجاد شده ، در کنار آن بالغ بر 21 پایگاه سلامت روان محلی و 9 گروه همیار نیز در سطح محلات و مناطق آسیب دیده دایر شده است.

حیدری در بخش دیگری با اشاره به  توزیع بسته های حمایت غذایی میان 15هزار و 670 نفر از اقشار آسیب دیده از کرونا بیان کرد: ارائه ماسک، دستکش، موادضدعفونی کننده و دیگر اقلام بهداشتی نیز به مبلغ 8میلیارد و 470میلیون ریال توسط مجموعه بهزیستی استان البرز عملیاتی شده است.

 

بیش از دو میلیار و 200 میلیون ریال صرف آسیب‌های کرونایی شد

وی در ادامه مبلغ حمایت مالی از مراکز اقامتی و کاهش آسیب‌های ناشی از کرونا را بالغ بر دو میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در بخش دیگری از ارائه خدمات مشاوره به 23هزار و 728 نفر در سال گذشته سخن گفت و افزود: در سه ماهه نخست امسال این رقم برابر 3هزارو 615 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مشاوره در سه ماهه پایانی سال 98 در بحث بیماری کرونا بالغ بر 8هزار و 108 مورد بوده است، عنوان کرد: این مهم در بهار امسال بالغ بر 3هزار و 615 نفر گزارش شده است، آمارخشونت‌های خانگی رسیده شده در دوران کرونا نیز در سه ماهه پایانی سال 98 و بهار امسال به ترتیب برابر 4هزار و 735 و دو هزار و 480 مورد بوده است.

حیدری در ادامه اقدامات بهزیستی استان البرز در بحث غربالگری شنوایی نوزادان در سال گذشته را 39 هزار و 224 مورد  که بالاتر از برش استان می‌باشد و پیشگیری از تنبلی چشم در سال 98 را بالغ بر 123هزار و 982 نفر اعلام کرد.

وی با اشاره به انجام مشاوره ژنتیک برای 4هزار و 317 نفر در سال گذشته گفت: 820 نفر نیز در سه ماهه ابتدایی امسال از این خدمات بهره مند شدند.

این مقام مسؤول در ادامه اقداماتی مانند اجرای طرح پیشگیری از کرونا در مرحله ویژه معتادان متجاهر را از جمله برنامه‌های مهم سال جاری برشمرد و گفت: در زمان شروع کرونا 12 هزار و 300 فرد معتاد از خدمات پاتوق‌ها بهرمند شده‌اند و راه اندازی مرکز توانمندسازی زنان و غربالگری ژنتیک معلولین تحت پوشش بهزیستی برای خانواده‌هایی که دارای چند معلول هستند، نیز از جمله دیگر مواردی است که امسال مورد توجه قرار داده شده است .

وی در بخش دیگری تعداد افراد تحت حمایت‌های مستمر معاونت امور اجتماعی را  5هزار و 635نفر بیان کرد و گفت: در این حوزه بیش از ۹۰درصد فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

حیدری با اشاره به اینکه تعداد مراکز واحد اجتماعی بهزیستی استان البرز بالغ بر ۲۵مرکز دولتی و ۳۱۶مرکز غیر دولتی بوده است، عنوان کرد: تعداد خدمات گیرندگان سال ۹۸ این واحد نیز معادل 40هزار و 147 نفر بوده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته با شماره تماس 123 معاونت اجتماعی بهزیستی استان البرز در سال ۹۸بیش از 30هزار تماس گرفته شده است که از این تعداد بیش از6هزار و500 تماس مرتبط با  حوزه کاری بوده است، همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد تماس‌های مرتبط با این مرکز تلفنی بیش از9هزار و 500مورد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه بیشترین علل تماس و گزارش‌های مرتبط  را در خصوص کودک آزاری ،همسر آزاری و خشونت خانگی برشمرد.

حیدری در خصوص طرح‌ها و آموزش‌های واحد اجتماعی نیز توضیح داد: راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان بهداشتی به همت زنان سرپرست خانوار با ظرفیت تولید روزانه یکهزار عدد ماسک عملیاتی شده است.

توزیع سه هزار پک بهداشتی میان کودکان کار

وی از اجرای طرح پیشگیری و مراقبت از شیوع ویروس کووید- ۱۹ ویژه کودکان کار و خیابان سخن گفت و ادامه داد: دراین قالب  توزیع بیش از3هزارپک اقلام بهداشتی در طی چهار مرحله در شهرستان های کرج ،ساوجبلاغ ،فردیس و نظرآباد انجام شده است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با اشاره به برنامه ریزی، شناسایی ،مصاحبه و گزینش در راستای بکارگیری نیروها در این مجموعه گفت: آموزش و ساماندهی گروهی ۱۵نفر از مددکاران داوطلب به مدت یکماه با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و تشکیل دو گروه کاری در فضای مجازی محقق شده است، هدف از این کار ارائه خدمات مددکاری ،اجتماعی و روان‌شناختی در سطح نقاهتگاه های فعال استان البرز بوده که در راستای ارتقا حمایت های روانی از خانواده های داری عضو بیمار مبتلا به ویروس کرونا به انجام رسیده است.

وی تاکید کرد: آموزش بیش از ۶۵درصد از زنان سرپرست خانوار به منظور ارتقاء سطح توانمندی جامعه هدف نیز اجرایی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در مورد اقدامات بهزیستی استان درحوزه توانبخشی با اشاره به اینکه تعداد افراد تحت پوشش این بخش بالغ بر 33هزار و 107 نفر است، بیان کرد: تعداد کل مراکز غیر دولتی زیر مجموعه حوزه توانبخشی ۷۹ مرکز است، تعداد مراکز دولتی ۷مرکز و افراد  مقیم در  مراکز شبانه روزی را 3هزار و 299 نفر برشمرد.

وی بیان کرد: در این حوزه طی سال گذشته برای خرید تجهیزات توانبخشی نزدیک به 13 میلیارد ریال و به منظور کمک هزینه ارتز و پروتز نیز حدود 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هزینه کرد در راستای خدمات تعمیر و کاشت حلزون مبلغی بیش از یک میلیارد و 820 میلیون ریال برای 148 نفر بوده است، گفت: خرید خدمات توانپزشکی نیز به مبلغ یک میلیارد و 718 میلیون و 500 هزار ریال به ۴۲۳ صورت گرفت.

همکاری بخش خصوصی در حوزه توانبخشی

حیدری در بخش دیگری با اشاره به واگذاری بخشی از امور حوزه توانبخشی بهزیستی استان البرز به بخش غیر دولتی بیان کرد: فعالیت‌هایی از قبیل مراکز روزانه، شبانه روزی و توانپزشکی صد درصد به بخش غیر دولتی واگذار شده، مابقی فعالیت‌ها نیز با انعقاد تفاهم نامه ای بصورت ۶۰ درصدی به بخش خصوصی سپرده شده است.

حیدری در مورد اقدامات حوزه توانبخشی در مباحث مرتبط با بیماری کووید- ۱۹ عنوان کرد: واریز کمک هزینه با سرانه 5 میلیون ریالی به تمامی مراکز شبانه روزی به تعداد ثبت در سامانه برای دو هزار و 143 نفر و به مبلغ یک میلیارد و 71 میلیون و 500 هزار ریال انجام شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه وسایل بهداشتی به تمامی توانخواهان ضایعه نخاعی و معلولین با معلولیت شدید و خیلی شدید استان البرز با سرانه دو میلیون و 500 هزار ریالی دنبال شده است، افزود: اقلام بهداشتی از جمله مواد ضد عفونی، دستکش و ماسک به مبلغ کل یک میلیارد و 200 میلیون ریال به صورت رایگان در اختیار تمامی مراکز شبانه روزی قرار داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه واریز مبلغی با سرانه دو میلیون و 820 هزار ریالی با پوشش پنچ ماه و نیم برای افراد مجهول الهویه مراکز طبق ثبت در سامانه جهت تهیه لوازم بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: در بخش دیگر نیز در دو مرحله اقلام بهداشتی مشتمل بر 6هزار و 200 عدد ماسک، 500 لیتر الکل، 205 گالن 20 لیتری محلول ضدعفونی کننده، 550 بسته دستکش لاتکس، 70 عدد مایع ضدعفونی کننده 5 لیتری، ۱۰۰عدد محلول نیم لیتری مخصوس ضدعفونی و ۱۵۰دست لباس کرونا انجام شده است.

حیدری در ادامه خدمات ارائه شده در بخش مناسب سازی معابر عمومی را اینگونه برشمرد: در سال ۹۸ و سه ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۸ پارک قابل دسترسی شده و یک پارک استاندارد برای تردد نابینایان و روشندلان در کرج افتتاح شد، قریب به ۳ هزار  متر مربع  پیاده رو سازی در استان انجام شده است، همچنین نصب تعداد ۹۹عدد تابلو توقف ویژه معلولین در سطح استان در دستورکار قرار گرفت.

وی اضافه کرد:  ۳۶ تقاطع در سطح استان اصلاح و قابل تردد شده است و همچنین یک ایستگاه اتوبوس در کرج میدان شهدا بصورت پایلوت مناسب سازی شده و ایستگاه‌های بین میدان کرج تا شهدا نیز در حال حاضر آماده سازی است؛ تعداد ۵۴دستگاه اتوبوس low roverr  که دارای سطح ارتفاع پایینی هستند توسط شهرداری خریده و در خطوط شهری آغاز به فعالیت نموده اند.

دکتر حیدری در پایان یادآور شد: اداره کل بهزیستی با  هدف احقاق حقوق معلولین در دسترسی به ادارات کل استان البرز و ادارات تابعه اقدام به بازدید ۵۰ اداره کل و بیش از ۴۰۰ اداراه تابعه برای ارزیابی جشنواره شهید رجایی انجام داده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: البرز بهزیستی کودک کرج تنبلی چشم نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان البرز بهزیستی استان تحت پوشش بهزیستی استان البرز اقلام بهداشتی حوزه توانبخشی انجام شده مورد بوده سال گذشته یک میلیارد بخش دیگری اصحاب رسانه میلیون ریال بخش دیگر 200 میلیون شبانه روزی سه ماهه فعالیت ها غیر دولتی هزار ریال کاهش آسیب سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛رییس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل گفت:درحال حاضر بیش از ۲۰۹۵ توانخواه در این اداره پرونده دارند و از خدمات و کمک‌های دولتی استفاده می‌کنند.

حیدر ایمانیان افزود:۶۸۰ معلول جسمی،۵۶۰ معلول ذهنی،۱۸۰نابینا۲۲۰ ناشنوا و کم شنوا،۲۵ نفر اوتیسم،۲۶۰نفر اعصاب و روان،۷۰ معلول ضایعه نخاعی و ۱۰۰سالمند زیر پوشش اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل هستند.

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ثبت نام آزمون استخدامی اختصاصی معلولان
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • شناسایی دو هزار و 613 کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شناسایی دو هزار و ۶۱۳ کودک دارای اختلال اوتیسم در اصفهان
  • شمار دریافت کنندگان حق پرستاری خانواده محور در البرز افزایش یافت
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • جشنواره بازی های بومی محلی بهزیستی شاهین دژ
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر