Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه کشتی سازی زوزدای روسیه ساخت یکی از قدرتمندترین یخ‌شکن های تاریخ کشتی سازی جهان را آغاز کرده است که قرار است پایه و اساس نسل جدید ناوگان یخ شکن های روسیه باشد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، کارخانه کشتی سازی زوزدای روسیه ساخت اولین یخ شکن هسته ای را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نام این کشتی بزرگ «راشا» خواهد بود.

 شرکت زوزدا اعلام کرد:« این یخ شکن یکی از قدرتمندترین یخ‌شکن های تاریخ کشتی سازی جهان خواهد بود و هیچ مشابهی در کل دنیا ندارد. این پروژه م با نام «لیدر» پایه و اساس نسل جدید ناوگان یخ شکن های روسیه خواهد بود».

پروژه لیدر یا پروژه ناوشکن 10510 در ماه آوریل پس از  امضای یک قرارداد بین شرکت‌های «زوزدا» و «روس اتم فلات» مجوز ساخت گرفت. انتظار می‌رود این کشتی در 2027 عملیاتی شود.

مصطفی کاشکا، مدیرعامل شرکت روس اتم گفت این یخ شکن منحصر به فرد ویژگی هایی استثنایی برای فعالیت در قطب شمال دارد.

پیشنهاد این پروژه بزرگ در 2016 داده شد و می تواند تمام یخ شکن های اتمی فعلی را کنار بزند ازجمله پروژه یخ شکن های روسی 22220 را که در حال حاضر در مرحله ساخت است و قدرتمند ترین پروژه جهان محسوب می شود. جدیدترین کشتی این پروژه با نام آرکتیکا، در مرحله آزمایش قرار دازد و انتظار می‌رود در پایان سال جاری میلادی به ناوگان یخ‌شکن های روسیه بپیوندد.دو کشتی از این پروژه طی دو سال آینده به آب انداخته می شوند.

در حالی که کشتی آرکتیکا می تواند یخ های با ضخامت 3 متر را بشکافد، یخ شکن جدید پروژه لیدر توانایی شکستن یخ هایی با ضخامت 4.3 متر را دارد و می تواند هشت ماه بدون وقفه بر روی آب حرکت کند.

روسیه ذخایر طلای خود را افزایش داداقتصاد روسیه 6 درصد در 2020 کوچک می شود

ابعاد این یخ شکن جدید هم بسیار جالب توجه است:طول این کشتی بیش از 210 متر وارتفاع آن 47 متر خواهد بود.

وظیفه ه ردوی این خانواده از یخ شکن ها باز کردن راه برای کشتی های کوچک تراز میان یخ های دریای شمال روسیه است.

روسیه تنها کشور جهان است که یک ناوگان بزرگ از یخ شکن های اتمی را در اختیار دارد.این کشتی ها به طور منحصربه‌فردی بزرگ تر و قدرتمند تر از همتایان معمولی خود هستند بنابراین می‌توانند در صفحه های یخی قطب شمال حرکت کنند. موتورهای اتمی این کشتی ها به آنها امکان فعالیت در زمان های طولانی بدون نیاز به سوختگیری مداوم را می دهند.

انتهای پیام/53

 

 

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... تداوم صادرات غلات روسیه با وجود شیوع ویروس کرونا ذخایر ارز خارجی روسیه به ۵۷۰ میلیارد دلار رسید

منبع: تسنیم

کلیدواژه: یخ شکن کشتی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۹ شرکت‌ دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت و گاز جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین (CIPPE ۲۰۲۴)که بزرگترین رویداد نفت، گاز و پتروشیمی جهان محسوب می‌شود، با حضور فعالان این صنعت از ۶۵ کشور مختلف جهان از امروز در پکن آغاز به کار کرده و تا روز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

فرآورده‌های نفتی، تجهیزات نفت، پتروشیمی، تجهیزات تولید بنزین، ماشین‌آلات و ابزار پردازش نفت، فناوری‌های‌های نفت، تولید، ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات نفت و گاز، انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، سایر محصولات و خدمات در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، محورهای اصلی نمایشگاه CIPPE ۲۰۲۴ چین هستند.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۹ شرکت‌ دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش می‌پردازند.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ای که در این نمایشگاه معرفی شده است، به این شرح است:

مدیران انرژی کویر

این گروه صنعتی با تلفیقی از دانش، مهارت و بیش از یک دهه تجربه در صنعت نیروگاهی کشور همواره در تلاش است با بهره‌گیری از فرصت‌ها با کیفیت‌ترین محصولات را تولید و منحصر به فردترین خدمات را ارائه نماید. این شرکت توانسته با ساخت قطعات و تجپیزات نیروگاهی که همگی برای نخستین‌بار در کشور ساخته شده‌اند، از واردات این تجهیزات جلوگیری کرده و باعث چند میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شود.

محصول معرفی‌شده در پاویون: تعدیل کننده بخار بویلر بازیاب، ساخت قطعات یدکی پمپ گردش آب بویلر (Main Shaft، Mechanical Seal)

دیتال (داده کاوان هوشمند نارگان)

این شرکت با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف و سرمایه‌گذاری شرکت مهندسی نارگان، با ماموریت ارائه راهکارهای تحول دیجیتال به صنایع انرژی در اسفندماه ۱۳۹۹ ایجاد شد و در حال حاضر به عنوان یکی از فعال‌ترین اکوسیستم‌های استارتاپی ناحیه نوآوری شریف، محصول اصلی خود با نام گوبراس را برای پایش وضعیت آنلاین، تشخیص ریشه‌ای و پیش‌بینی عیوب تجهیزات دوار شامل کمپرسور، توربین، پمپ و… طراحی و تولید کرده است. این محصول به عنوان یکی از توانمندسازهای اصلی ایجاد تحول دیجیتال در صنایع سنگین بوده و می‌تواند تعداد توقف‌های برنامه‌ریزی نشده، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و مصرف انرژی را به شدت کاهش داده و قابلیت اطمینان و بهره‌وری پلنت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی را افزایش‌دهد.

محصول معرفی‌شده در پاویون: سامانه پایش وضعیت کمپرسور رفت و برگشتی (گوبراس)

پویا انرژی تنها ره آورد پارس

این شرکت دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت خود در تلاش است در جهت گسترش فعالیت های خود و کاهش وابستگی و صرفه‌جویی ارزی و اقتصادی نقش موثری را ایفا کند. مروری بر تاریخچه در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولادسازی و انواع پروژه‌های صنعتی این شرکت گواه این مدعاست.

محصول معرفی‌شده در پاویون: تجهیزات پایه تیتانیوم (شامل مبدل حرارتی و تیوب شیت)

تامکار

گروه صنعتی تامکار در طی سه دهه فعالیت خود به عنوان مجموعه‌ای چند کسب و کاره، توانسته است در حوزه‌های صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی، کانی غیر فلزی، آب و انرژی، عمرانی و خودرو توانایی‌های فنی، مهندسی و امکانات تولیدی کشور را ارتقا دهد. این گروه از مجموعه های پیشرو در عرصه‌ تولید و اجرای پروژه‌های صنعتی است که در حال حاضر با فعالیت ۱۱ شرکت فنی مهندسی، یک شرکت بازرگانی و چند کنسرسیوم، یکی از گروه های صنعتی شاخص در بخش خصوصی به شمار می‌آید.

محصول معرفی‌شده در پاویون: بازطراحی و ساخت چرخ‌دنده‌های با قطر بالا، پیگ هوشمند جهت بازرسی خطوط لوله نفت و گاز

ساخت تجهیزات گاز تامکار

این شرکت در سال ۱۳۷۹ و با هدف بومی‌سازی دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات در بخش انرژی توسط جمعی از کارآفرینان بخش صنعت پایه‌گذاری شد. سابقه درخشان در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی بیش از ۴۰۰ جایگاه سوخت‌گیری CNG با ظرفیت های متفاوت از بزرگ، متوسط و کوچک در سراسر کشور، ساخت انواع کمپرسورهای فشار بالای گاز طبیعی، ساخت انواع مبدل‌های حرارتی فشار بالا، ساخت انواع درایرهای جذبی، ساخت انواع Separator و نیز تامین انواع Instrument و بالک متریال، این شرکت را بر آن داشت تا با ورود به حوزه انرژی‌های نو و نیز ساخت تجهیزات حفاری گامی دیگر در جهت استراتژی خود که خودکفایی و استقلال صنعتی ایران است، بردارد.

محصول معرفی‌شده در پاویون: ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته

نهامین پردازان آسیا

این شرکت با بهره‌گیری از پتانسیل و توان نیروی خلاق و دانشگاهی مجرب، در زمینه‌های مشاوره، پژوهش و ارائه خدمات صنعتی در سطح کشور از سال ۱۳۸۴ شروع به فعالیت نموده است. این شرکت از اولین مجموعه‌های مستقر در مرکز رشد فناوری دانشگاه فردوسی مشهد، به عنوان مجموعه‌ای دانش‌محور و با هدف توسعه تحقیق و پژوهش و انجام پروژه‌های صنعتی، آموزش با رویکرد تکنولوژیکی تأسیس شد.

محصول معرفی‌شده در پاویون: برق و الکترونیک فوتونیک مخابرات و سیستم‌های خودکار

کیفیت آفرین سهند

این شرکت فعالیت خود را با هدف پاسخگویی به نیاز آن دسته از مشتریانی که راه‌حل‌های مبتنی بر دانش مدیریت و سیستم را برای رفع مسائل و موضوعات خود برگزیده‌اند، آغاز نموده است. مدیریت کیفیت، برق و الکترونیک، مهندسی ساختمان و مصالح، خوراک و فرآورده‌های کشارزی، حلال، صنایع شیمیایی، میکروبیولوژی، حوزه‌های فعالیت این شرکت هستند.

محصول معرفی‌شده در پاویون: خدمات شتابدهی

سوده کوه پردیس

این شرکت در حوزه طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات نفت و گاز فعالیت می‌کند.

محصول معرفی‌شده در پاویون: نازل ست سوخت گیری CNG تیپ ۲، شیر بریک اوی ست سوخت‌گیری CNG

فنی مهندسی پویش پژوهان صنعت

کارخانه ساخت و تعمیرات اساسی موتورهای دیزل سنگین، متعلق به گروه صنعتی پویش پژوهان است که در شهرک صنعتی پرند واقع است. این کارخانه اقدام به ساخت، بازسازی، تعمیرات اساسی، نگهداری و تعمیر مجموعه‌های اصلی لکوموتیوها، موتورهای دیزلی نیمه‌سنگین و سنگین برای استفاده در انواع لکوموتیوهای مدل‌های GE و GM، ترنست و دیگر صنایع از جمله نفت، گاز و پتروشیمی و نیز صنایع دریایی و نیروگاهی نموده است.

کد خبر 6062154 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • آندرتیکر، قهرمان سابق کشتی کچ دنیا به ایران می‌آید/ اخبار WWE
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • تصویر مشترکی که یزدانی و قاسم پور منتشر کردند | بزرگترین نبرد سال ۱۴۰۳ در راه است
  • بزرگترین نبرد انفرادی ورزش ایران؛ حسن یزدانی - دیوید تیلور در گروی این مسابقه
  • بزرگترین اجتماع قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • بزرگترین محفل قرآنی ایران دقایقی دیگر آغاز می‌شود
  • بزرگترین آب انبار تک گنبدی ایران در قزوین + فیلم
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند
  • حضور ۹ شرکت‌ دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت و گاز جهان