Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند توصیه و هشدار همواره از سوی هر کسی که باشد ناخوشایند است اما گوشزد کردن برخی موضوعات از جمله تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی برای دوری از بیماری کووید ۱۹ نه تنها تلخ نیست بلکه هر بار گفتن آن می تواند تلنگری برای افرادی باشد که هنوز با وجود این تعداد از مبتلایان و فوتی‌ها باور ندارند ویروس کرونا با کسی شوخی ندارد و همه گیری آن بیش از حد تصور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی توجهی عده ای باعث شده در کشورمان این روزها شاهد موج دوم شیوع ویروس کرونا باشیم از این رو ستاد مقابله با کرونا در استان ها تلاش دارند با اعمال محدودیت ها و در مواردی ارائه نکردن خدمات به آنانکه اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، ضمن کاهش آمار مبتلایان، دیدگاه افرادی که این بیماری را جدی نمی گیرند، تغییر دهند.

از آنجا که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعمال هرگونه محدودیت را با توجه به شرایط هر منطقه به استان ها واگذار کرده است، در برخی شهرستان ها از هفته دوم تیرماه محدودیت هایی در نظر گرفته شده و مسوولان تلاش دارند تا تعداد مبتلایان را به حداقل برسانند. 

بر اساس آخرین اطلاعات استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اعلام کرده است که ۱۸ شهر خوزستان از نظر انتشار و ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند. در هرمزگان نیز به دلیل اینکه شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، قشم، رودان، بندرلنگه، میناب، کیش، بستک، خمیر و جاسک در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند از ۲۱ تیرماه به مدت یک هفته محدودیت هایی اعمال می شود.  استان بوشهر نیز که از جمله آخرین استان‌های درگیر با ویروس کرونا بود اکنون در زمره استان‌های قرمز کشور قرار گرفته است.

در استان کرمانشاه نیز با توجه به اینکه در گروه استان های با وضعیت قرمز قرار گرفته است تمامی آیین‌ها، تجمع‌ها، همایش‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات پرازدحام ممنوع اعلام و به ادارات هم یادآوری شده که جلسات خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

محدودیت‌های کرونایی در استان های کردستان، آذربایجان غربی و ایلام نیز که پیش از این تا ۲۲ تیرماه در نظر گرفته شده بود به دلیل قرار گرفتن چند شهرستان در وضعیت قرمز تا ۳۱ تیرماه تمدید شد.

تبریز، مراغه، مرند، میانه، اهر، بناب، چاراویماق، سراب، هشترود، هریس، جلفا و هوراند ۱۲ شهرستان آذربایجان شرقی است که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرده است که روزانه حدود ۱۸۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری و ۱۵۰ نفر ترخیص می‌شوند.

شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان در خراسان رضوی نیز این استان را در وضعیت قرمز قرار داده و محدودیت هایی به ویژه در شهرستان های نیشابور و سبزوار از سوی مسوولان در نظر گرفته شده و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

همچنین براساس آخرین رنگ‌بندی هفت شهرستان استان شامل بیرجند، خوسف، نهبندان، سربیشه، طبس، فردوس و قاینات در وضعیت بسیار پرخطر (قرمز)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت پرخطر (نارنجی) و شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت خطر متوسط (زرد) قرار دارند و هیچ شهر استان الان در وضعیت سفید (کم خطر) نیست. 

ویروس کرونا که برای یازدهمین روز متوالی پایتخت را در شرایط هشدار قرار داده، این وضعیت موجب نگرانی مردم و مسوولان شده تا جایی که استاندار تهران عنوان کرده که وضعیت هشدار برای تهران حکم شرایط قرمز را دارد زیرا این کلانشهر دارای پیچیدگی‌های خاصی است.

در اصفهان نیز با افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده است که آمار مبتلایان در این استان شیب تندی دارد و در کمتر از یک هفته از ۵۰۰ بیماری بستری در بیمارستان‌ها دست‌کم به ۷۰۰ نفر رسیده است.

مردم مازندران نیز در روزهای اخیر به دلیل بالارفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا شاهد بازگشت محدودیت ها هستند این استان که اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان از حدود ۳۰۰ نفر در کمتر از ۱۰ روز پیش ، به حدود یک هزار نفر افزایش یافته است.

با توجه به اینکه در استان گلستان نیز همه شهرستان‌ها بجز علی‌آباد کتول و مراوه‌تپه قرمز است، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با ابراز نگرانی از ادامه روند صعودی شیوع کرونا در این استان طی یک ماه گذشته پیش‌بینی کرده که این وضعیت تا پایان تیرماه جاری ادامه یابد.

در استان البرز نیز به دلیل افزایش تعداد مبتلایان محدودیت ها برای یک هفته دیگر تمدید شده است.

وضعیت هشدار استان کرمان نیز مسوولان را بر آن داشته تا بر اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی صنوف و اماکن عمومی این استان نظارت کنند.

در یزد هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی اعلام کرده است که تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و خیریه این استان، مکلف به پذیرش و سرویس مناسب به بیماران کرونایی هستند.

در استان های سیستان و بلوچستان و همدان نیز که در وضعیت هشدار قرار دارند از مردم خواسته شده به منظور پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در اجتماع، مردم از ترددهای غیرضروری در محیط‌های اجتماعی خودداری کنند و تنها در موارد نیاز به تهیه مواد غذایی یا خدمات درمانی و حضور در محل کار و تحصیل از خانه خارج شوند.

شهرستان ۶۰۶ هزار نفری اردبیل هم که حدود نیمی از جمعیت استان را در خود جای داده، در پی افزایش تعداد مبتلایان و رشد صعودی بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا اکنون در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

افزایش آمار مبتلایان به دلیل بی‌احتیاطی

سرعت سرسام‌آور کرونا در سیستان و بلوچستان؛ روزانه ۲۰۰ مبتلا

برگزاری مراسم عروسی در شاهین‌دژ ۱۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد

استاندار: ۴۰۰ کارمند ایلامی به کرونا مبتلا شدند

فرماندار: وضعیت سرخس از نظر شیوع کرونا قرمز است

عادی انگاری کرونا وضعیت این بیماری را در قزوین قرمز کرد

معاون استاندار اردبیل: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نگران‌کننده است

شهر زنجان به لحاظ کرونا همچنان در وضعیت قرمز است

محدودیت‌ها و هشدارهای کرونایی

محدودیت‌های ستاد کرونا در چهارمحال و بختیاری یک هفته دیگر تمدید شد

فعالیت آرایشگاه‌های زنانه قزوین در شیوع کرونا محدودتر شود

یک سوم کارمندان اردبیلی دورکاری می‌کنند

فرماندار هشترود: افراد فاقد ماسک خدمات دریافت نمی‌کنند

نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستگاه های اجرایی تشدید می شود

باشگاه، آرایشگاه و سینما، سه نقطه پرخطر کرونا هستند

تعطیلی اماکن ورزشی زنجان تمدید شد

فرماندار: محدودیت‌های کرونایی در مرند ادامه می‌یابد

استفاده از ماسک در فرودگاه یزد الزامی است

خدمات کرونایی

۶ میلیون تومان برای هر بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان هزینه می‌شود

مشمولان وام کرونا در سیستان و بلوچستان از طریق سامانه «کارا» نام‌نویسی کنند

ارائه ۲۲ هزار مشاوره روانشناختی کرونا در سیستان و بلوچستان

کرونا و افزایش ۹۷ درصدی ترافیک خرید اینترنتی در استان مرکزی

ثبت‌نام اصحاب فرهنگ و هنر زنجان برای دریافت تسهیلات کرونا تمدید شد

۲۰۸ واحد صنفی آسیب دیده قزوین برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند

معرفی ۶ هزار و ۹۲۱ واحد آسیب دیده از کرونا به بانک‌های لرستان

خبرهای خوش کرونایی

تخلیه یک بیمارستان اهواز از بیماران کرونایی با کاهش روند شیوع

کهگیلویه و بویراحمد در مرحله عبور از موج نخست کرونا است

۶۰ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در باشت بهبود یافتند

دانشجویان مبتلا به کرونا در گناباد بهبود یافتند

گزارش کرونایی استان‌ها

بی‌تفاوتی در برابر کرونا و داغدار شدن جامعه ورزشی خراسان رضوی

یکه تازی کرونا در فردیس پرجمعیت

"سرچووپی‌" کرونا در آیین‌های شادی لرستان

سیاسی کاری در پساکرونا ممنوع!

همراهی مردم؛ شاه بیت مقابله با کرونا

ندای دردمندانه فعالان فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی در روزهای کرونایی

تازه ترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در کشور

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۹۹ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

لاری گفت: به مسئولان و کادر بهداشت و درمان در استان‌های قرمز و در مرز هشدار خدا قوت می‌گوییم و از مردم می‌خواهیم به توصیه‌های بهداشتی عمل کنند. استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است، اما وضعیت ابتلا و بستری کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها را رعایت کنند. ماسک‌های خانگی نیز می‌تواند موثر باشد.

برچسب‌ها کرونا قرنطینه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قرنطینه بهداشت و سلامت کرونا قرنطینه بهداشت و سلامت وضعیت هشدار قرار دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان اعلام کرده وضعیت قرمز قرار بیمارستان ها تعداد مبتلایان ویروس کرونا آمار مبتلایان وضعیت قرمز خراسان رضوی استان ها محدودیت ها شهرستان ها قرار دارند تمدید شد یک هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل

رضوان باقلاچی در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، گفت: برنامه‌های فرهنگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن ۴ برابر افزایش یافت که این مهم با وجود به محدودیت‌های اعتباری محقق شده است.

او با بیان اینکه، لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به پیگیری موضوعات و برنامه‌های فرهنگی اقدام کنند، افزود: در سال گذشته ۷۸ درصد از مصوبات کارگروه فرهنگی اجرایی شده و باقی مصوبات به‌دلیل محدودیت اعتباری محقق نشده است.

گفتنی است، در این نشست همزمان با هفته ملی سلامت، کارشناس دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از وضعیت سلامت و مرگ‌ومیر و بررسی علل مرگ‌ومیر ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • افزایش ۴ برابری برنامه‌های فرهنگی استان اردبیل
  • افزایش مبتلایان به سرطان در بلخ
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌ ذبینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد