Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@17:11:35 GMT

کمبود شدید نیرو در پزشکی قانونی کرمان

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۳۲۲

کمبود شدید نیرو در پزشکی قانونی کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،عباس آمیان ، مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان در خصوص فعالیت های پزشکی قانونی در استان کرمان گفت: حوزه آزمایشگاه سم شناسی در مجموع سه هزار و ۵۶۱ پرونده، در حوزه آزمایشگاه سرولوژی ۴۳۸ پرونده و در حوزه آزمایشگاه آسیب شناسی ۸۸۱ پرونده کار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به این مطلب که در واحد کمیسیون‌های تخصصی اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان نیز در مجموع ۸۳۳ پرونده رسیدگی شده، اظهار کرد: از این تعداد ۲۰۳ مورد مربوط به قصور پزشکی، ۴۴۹ مورد مربوط به پزشکی قانونی و ۱۸۱ مورد مربوط به روانپزشکی قانونی بوده است.

آمیان اظهارداشت: طی سال گذشته در مجموع ۶۷ هزار و ۷۷۷ معاینه سرپائی و دوهزار ۷۹۵ فوت در آمار پزشکی قانونی استان کرمان ثبت شده است.

او به اقدامات انجام شده در توسعه فضای فیزیکی و توسعه واحد‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان در سال گذشته موفق شد پروژه هزار متری متوقف شده شهرستان جیرفت را با تامین بودجه استانی مجددا فعال کند و این پروژه در حال حاضر به مرحله نازک کاری و تاسیسات رسیده و امید داریم در سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

آمیان گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه شهرستان زرند و تکمیل پروژه آزمایشگاهی به متراژ ۱۰۰۰ متر در محل ساختمان شماره ۲ و انتقال تمامی آزمایشگاه‌ها به محل جدید نیز در سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به خدمات رسانی ویژه اداره کل پزشکی قانونی استان در موارد خاص عنوان کرد: سال ۹۸ دو واقعه " حادثه مرگ تعداد ۶۱ نفر از افراد حاضر در مراسم سردار شهید  حاج قاسم سلیمانی " و " بیماری کووید ۱۹ "همراه بود که در این راستا اداره کل پزشکی قانونی استان فعالیت‌های ویژه‌ای داشته است.

او تصریح کرد: در حادثه مراسم تشییع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اقداماتی از جمله تشکیل ستاد مدیریت بحران با دستور مستقیم ریاست  سازمان پزشکی قانونی کشور  با مسئولیت اجرایی پزشکی قانونی استان هماهنگی و استقرار تیم قضایی در ساختمان شماره ۲ پزشکی قانونی شهرستان کرمان با دستور موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان جهت تسریع در صدور دستور قضایی، همکاری بی قید و شرط بیمارستان‌های استان کرمان با ستاد مدیریت بحران پزشکی قانونی و حذف بروکراسی با دستور  رشیدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان، فراخوان کلیه پزشکان و کارکنان اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان جهت حضور در ساختمان شماره ۲ پزشکی قانونی شهرستان کرمان، مرحله انتقال اجساد از ساعت‌های ابتدایی بروز حادثه و تحویل در محل ساختمان شماره ۲ و تفکیک اجساد به زن و مرد و استقرار آن‌ها در دو سالن جداگانه با مسئولیت پزشکان زن و پزشکان مرد انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان بیان کرد: ساماندهی و برقراری نظم و آرامش بدنبال تجمع مردم در محل ساختمان شماره ۲ با استفاده از نیرو‌های انتظامی و امنیتی اعزامی به ساختمان شماره ۲ پزشکی قانونی، شناسایی اولیه اجساد از طریق مشاهده بستگان و مردم حاضر در محل ساختمان شماره ۲، معاینه اجساد شناسایی شده و صدور جواز دفن و تحویل سریع به همراهیان جسد، اطلاع رسانی لحظه ایی از روند پیشبرد کار به ستاد سازمان پزشکی قانونی، مقامات قضایی، اجرایی و نهاد‌های امنیتی و ستاد برگزاری مراسم تشییع، اعلام پایان انجام کار ستاد مدیریت بحران پزشکی قانونی استان کرمان در پایان روز سوم و حضور مدیرکل پزشکی قانونی در جلسات متعدد نهاد‌های قضایی، اجرایی، امنیتی و ارائه گزارش‌ها و ارائه آمار به روز شده نیز در رابطه با حادثه مرگ تعداد ۶۱ نفر از افراد حاضر در مراسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

آمیان گفت: در خصوص فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ نیز اقداماتی از جمله هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی استان در خصوص نحوه صدور جواز دفن فوتی‌های ناشی از بیماری، هماهنگی با مراکز شبکه بهداشت شهرستان‌های استان کرمان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با موارد مثبت و موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹، ارائه آمار لحظه‌ای به ستادسازمان پزشکی قانونی کشور و نهاد‌های امنیتی و صدور جواز دفن بیش از ۶۷ مورد مثبت و مورد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ تا تاریخ ۲۶ فروردین ۹۹ انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان با اشاره به کمبود‌های این اداره کل در حوزه‌های مختلف، تصریح کرد: از تعداد ۳۰۲ پست مصوب در مجموعه استان تعداد ۶۳ پست با تصدی و ۲۳۹ پست بلا تصدی می‌باشند که این آمار نشان دهنده کمبود شدید نیروی انسانی در این اداره است.

آمیان گفت: از مجموعه ۱۸ مرکز فعال تعداد ۹ مرکز دارای ساختمان ملکی و ۹ مرکز دارای ساختمان امانی و اجاره است که این موضوع نیز از دیگر مشکلات پزشکی قانونی استان کرمان به شمار می‌رود.

اونبود آزمایشگاه ژنتیک و ارسال نمونه‌ها به استان اصفهان و تهران و کمبود اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی جهت خرید مواد مصرفی و همچنین تجهیزات آزمایشگاهی را از دیگر کاستی‌های موجود در اداره کل پزشکی قانونی استان کرمان برشمرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی قانونی کمبود نیرو مدیرکل پزشکی قانونی استان محل ساختمان شماره ۲ بیماری کووید ۱۹ استان کرمان انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • کشف حجاب وارداتی است!
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • بیش از ۷۲ هزار معاینه بالینی پزشکی قانونی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • زلنسکی: برای جنگ مدرن، به سربازان جوان تازه‌نفس نیاز داریم