Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲هزار و ۱۸۶ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۹۹ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تا کنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی هم در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشکر از مردم خوزستان گفت: گرچه این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اما آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان کاهش یافته است. از مردم می‌خواهیم که همچنان در رعایت پروتکل‌ها جدی باشند.

وی با تاکید مجدد بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، گفت: با رعایت استفاده از ماسک قطعا در هفته‌های آتی شاهد کاهش چشمگیر در آمار به این بیماری خواهیم بود. در این راستا ماسک‌های خانگی هم بسیار موثر هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آمار روزانه کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس قربانیان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز صفر بوده است

رئیس پارک ملی توران با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز تا امروز آمار تصادف با یوز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است، گفت: تا سال گذشته هر سال به طور میانگین هفت تا هشت تصادف در این محور داشتیم که در سال جدید تا امروز هیچ تصادفی در این جاده رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی‌اکبر قربانلو با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروز تا امروز آمار تصادف با یوز در جاده میامی - عباس آباد صفر بوده است، اظهار کرد: تا سال گذشته هر سال به طور میانگین هفت تا هشت تصادف در این محور داشتیم که در سال جدید تا امروز نهم فروردین، هیچ تصادفی در این جاده رخ نداده است، تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر از بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۲ و هم‌زمان با آغاز طرح مردمی حفاظت از یوز ایرانی در جاده میامی - عباس آباد در این طرح مشارکت داشتند.

وی افزود: برآورد ما این است که این میزان تا پایان طرح یعنی تا پایان روز چهاردهم فروردین به بیش از ۴۰۰ نفر برسد و این رقم مشارکت در تاریخ حفاظت مردمی از این گونه در ایام نوروز در این منطقه بی‌سابقه است.

رئیس پارک ملی توران تاکید کرد: تمام این افراد با هزینه شخصی و همراه با وسیله نقلیه شخصی از بیش از ۱۰ استان کشور از تمام نقاط کشور حضور داشتند که این امر باعث دلگرمی ما در این منطقه شده است.

وی بیان داشت: بیش از ۵۰۰ نفر نیز در صف انتظار برای حضور در این جاده بودند که به دلیل ازدیاد افراد ثبت‌نام‌کننده در این طرح، نتوانستیم از حضور آنها بهره‌مند شویم، همچنین عمده این افراد به دلیل اینکه از استان‌های دور از جمله خوزستان، آذربایجان، کردستان و سیستان و بلوچستان بودند از آنها درخواست کردیم تا به طرف این جاده حرکت نکنند و در زمان دیگری از حضور آنها بهره ببریم.‌

قربانلو ادامه داد: سال گذشته یک خانواده از بوشهر همراه یک دختر بچه برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی به ما مراجعه کردند و چند شب با ماشین شخصی و هزینه شخصی در کنار جاده ماندند تا از تصادف احتمالی خودروها با یوزها جلوگیری کنند که ما روز آخر متوجه شدیم کودک آنها یک بیماری داشت که هر روز به نزدیک‌ترین کلینیک مراجعه می‌کرد تا آمپول و سرم او را تزریق کنند و دوباره به جاده بازگردند.

وی این عشق وصف‌ناپذیر مردم برای حفاظت از آخرین بازمانده‌های یکی از ارزشمندترین گربه‌سانان جهان را نشان از عشق و علاقه تمام مردم ایران برای حفاظت از یوز دانست و گفت: این حجم از محبت و علاقه مردم با حفاظت از یوز و کمک به ما برای این امر انگیزه ما را برای حفاظت از این گونه بی‌نهایت بار افزایش داده است و این چیزی نیست که بتوان آن را با کلمات توضیح داد، هر روز به طور میانگین هشت تا ۱۰ خودرو در این جاده حضور دارند و تمام این موارد با هماهنگی انجام می‌گیرد که به طور میانگین در هر خودرو دو نفر حضور دارند.

رئیس پارک ملی توران عنوان داشت: اداره کل محیط زیست استان سمنان نیز نقش پشتیبانی و ارائه مکان مناسب برای استراحت و تأمین تغذیه این افراد در طی روزها و شب‌های کشیک بر عهده داشت که توانستیم پشتیبانی رضایت‌بخشی را از هم‌وطنان داشته باشیم.

کد خبر 739919

دیگر خبرها

  • واکنش یک رسانه به اقدام جنجالی سفیر ایران در باکو
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • آمار تصادف با یوزپلنگ از ابتدای نوروز صفر بوده است
  • یک فوتی و ۸ مصدوم در دو سانحه رانندگی در خوزستان
  • کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در جاده‌های استان گلستان
  • خواننده ای که رکورد اجرای کنسرت در ایران را شکست | آمار شگفت انگیز در سال ۱۴۰۲
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی، جان ۹ نفر را گرفت
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!