Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@18:37:35 GMT

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی تغییر می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۳۹۳

ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی تغییر می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از تغییر ساعت کاری ادارات استان از فردا دوشنبه ۲۳ تیرماه با هدف مدیریت مصرف انرژی برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد حسینی» ظهر امروز (۲۲ تیر) به خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: بخشنامه تغییر ساعت کاری در راستای ضرورت صرفه جویی در مصرف برق در ادارات استان اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: این تغییرات با توجه مبه مصوبه تیرماه ۹۷ هیئت وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما جهت رعایت الگوی مصرف برق و همچنین موافقت استاندار با درخواست مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان، عملیاتی می شود.

 

حسینی ادامه داد: در همین راستا ساعت کاری دستگاه های اجرایی در سراسر استان از روز دوشنبه ۲۳ تیرماه تا روز جمعه ۳۱ مردادماه تغییر می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه مراکز درمانی و سایر مراکز خدمات رسان از این قاعده مستثنی هستند، عنوان کرد:وی متذکر شد:  ساعت کار ادارات و دستگاه های اجرایی از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح تا ۱۳:۴۵ دقیقه خواهد بود.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی افزود: ساعت فعالیت ادارات در روزهای پنجشنبه هر هفته ساعت ۶:۶۴ دقیقه تا ۱۲:۴۵ دقیقه تعیین شده است.

 

وی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران درخواست کرد: به منظور کاهش مصرف برق، ضمن رعایت سایر مقررات، به ویژه تنظیم دمای محیط کار به حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد و خارج نمودن کلیه وسایل سرمایشی و روشنایی بعد از ساعت کاری از مدار، بر حسن اجرای برنامه، نظارت دقیق داشته باشند.

 

حسینی گفت: بر اساس این دستورالعمل شرکت توزیع نیروی برق استان موظف است گزارش میزان صرفه جویی ناشی از این تغییرات را به معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری ارائه کند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: ۲۳ تیرماه تغییر ساعت کار ادارات صرفه جویی مصرف برق خراسان جنوبي توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی ساعت کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟

  اما تنها گاهی به وضعیت کشورهایی با بالاترین میزان ساعت کاری می‌توانیم به‌نادرستی این گزاره پی ببریم. این‌که لزوما هرچه ساعت کاری در هفته بیشتر باشد به معنای بهبود وضعیت نیست. البته نباید از این موضوع هم بگذریم که اساسا میزان ساعت مفید کار در ایران از میانگین جهانی فاصله دارد و ساعات مفید کار در کشور به شکل معناداری پایین است. براساس آمارهای به دست آمده از سازمان بین‌المللی کار، کشور بوتان با میانگین ۵۴.۳ساعت کار در هفته بیشترین میزان ساعات کاری درجهان را طی سال۲۰۲۳ داشته است. کشور امارات متحده عربی با میزان ۵۳ساعت وکشور لسوتو با ۴۹.۵ساعت کار درهفته به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین میزان ساعات کاری در جهان قرار دارند. ایران با میانگین ۴۴.۱ساعت کار درهفته دررتبه بیست و پنجم این آمار طی سال ۲۰۲۲ قرار دارد. میانگین ساعات کاری هفتگی درجهان می‌تواند ازکمتراز۳۰ساعت تابالای ۵۰ساعت متغیر باشد؛ کشورهای با درآمد بالا و توسعه‌یافته‌تر با تأکید فرهنگی برایجاد تعادل بین کار،اوقات فراغت و زندگی شخصی وخانوادگی، معمولا هفته‌های کاری کوتاه‌تر و روزهای تعطیل بیشتری دارند. داده‌های سازمان جهانی نیروی کار نشان می‌دهد، درسال۲۰۲۳ هرفردشاغل در سن کار در جهان به طور متوسط درهفته۴۱ساعت و شش دقیقه مشغول به کار بوده است.البته این نرخ در کشورهای مختلف با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته است. داده‌های سازمان جهانی نیروی کار نشان می‌دهد درسال۲۰۲۳ هر فرد شاغل در ایران طی یک هفته به طور متوسط ۴۴ساعت و شش دقیقه مشغول کار بوده است.بدین ترتیب ایران ازحیث میانگین ساعت کارهفتگی به ازای هرفرد شاغل رتبه ۲۶ جهان رابه خود اختصاص داده است.همچنین بررسی‌ها حکایت ازآن دارد که هرفردشاغل ایرانی دو ساعت و۵۴دقیقه بیشتر ازمیانگین جهانی کار کرده است.البته دراین رده‌بندی نام کشورهایی چون کویت،مصروپاکستان پیش از ایران به چشم می‌خورد. مقایسه‌ها حاکی از آن است که هرایرانی شاغل تنها۵۴دقیقه کمترازچینی‌هادرهفته کارکرده است.همچنین کشورهایی همچون هنگ‌کنگ،کره، کانادا،انگلستان و فرانسه از این حیث پس از ایران قرار گرفته‌اند وبه طور متوسط درهفته ساعت کارکمتری داشته‌اند.براساس داده‌های سازمان جهانی نیروی کار درسال۲۰۲۳، هر ایرانی شاغل به طورمتوسط درهفته بیشتر ازمردم۱۶۱کشور جهان مشغول کاربوده است وبه طور متوسط دو ساعت و ۵۴ دقیقه بیشتر از میانگین جهانی کار کرده است.

دیگر خبرها

  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها از کی اجرا می‌شود؟
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • نام ۳۱ میدان تهران به نام استان‌های کشور تغییر می‌ کند | حضور عجیب گله‌ سگ ها در این بزرگراه پایتخت
  • مصرف ۱.۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی