Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@16:04:04 GMT

کاهش ۳۰ درصدی مصرف نایلون در شهر یزد

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۴۸۴

کاهش ۳۰ درصدی مصرف نایلون در شهر یزد

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد از کاهش ۳۰ درصدی مصرف نایلون توسط شهروندان یزدی خبر داد.

حمیدرضا رحیم دل در گفت و گو با ایمنا با بیان اینکه شاهد کاهش استفاده مردم یزد از کیسه‌های نایلونی در شهر یزد هستیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۲,۵ تن کیسه نایلونی در یزد جمع آوری می‌شد که این رقم به ۱.۸ تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اطمینانی که از شهروندان یزدی در خصوص احترام به محیط زیست داریم پیش بینی می‌کنیم در سال دوم کاهش مصرف پلاستیک به ۵۰ درصد برسد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با بیان اینکه روند ارزیابی و نتیجه گیری از تأثیر آموزش‌ها بر اساس میزان استفاده مردم از کیسه‌های نایلونی است، تاکید کرد: بسیاری از این کیسه‌های نایلونی قابل بازیافت نیست و در طبیعت رها می‌شوند که یک نوع اعلام خطر برای محیط زیست است.

وی با اشاره به روند رو به رشد مدیریت مردمی پسماند در یزد، تصریح کرد: در بحث مدیریت پسماند شهری سه راهکار مصرف کمتر، استفاده مجدد و بازیافت وجود دارد که سمن‌ها بیشتر در بحث بازیافت با سازمان همکاری می‌کنند.

رحیم دل استفاده از کیسه‌های تجزیه پذیر را راهکار مناسب برای کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی عنوان کرد و گفت: سیاست‌های بازدارنده استفاده از کیسه‌های نایلونی در کشورهای اروپایی آغاز شده و مردم در این مناطق مجبور هستند برای استفاده از نایلون هزینه پرداخت کنند که همین موضوع باعث ترغیب استفاده مردم از کیسه‌های پارچه‌ای باشد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از سمن‌ها، دستمال سفره‌ای را طراحی کرده که فقط در خرید نان کاربرد دارد، چرا که بعضاً از سفره نان برای اقدامات دیگر هم استفاده می‌شود که از لحاظ بهداشتی صحیح نیست.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اجرای طرحی برای توزیع سفره‌های پارچه‌ای نان در نانوایی‌های یزد، تاکید کرد: در جلسه‌ای که با اتحادیه نانوایان یزد مقرر شد شهرداری درصدی از هزینه این سفره‌ها را تأمین کند تا اختلاف بین قیمت سفره پارچه‌ای با کیسه نایلونی کمتر شود.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند آمادگی دارد در اجرای این طرح ۲۰ درصد از نانوایی‌های شهر را تحت پوشش قرار دهد و امیدواریم در سال‌های آینده به جایی برسیم که در همه نانوایی‌ها از سفره نان پارچه‌ای برای خرید نان استفاده شود.

کد خبر 433313

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر یزد شهرداری یزد شهر شهروند کیسه های پلاستیکی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان مدیریت پسماند کیسه های نایلونی پارچه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، صادق پورسالم بیان کرد: از سوم تا نهم اردیبهشت هفته زمین پاک نام‌گذاری شده است. در این هفته برای افزایش آگاهی مردم و ترویج فرهنگ حفاظت از زمین، برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از آنها توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین مردم و فروشگاه‌ها است.

وی از آغاز توزیع هزار کیسه پارچه‌ای بین نانوایی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در استان خبر داد و افزود: کیسه‌های پلاستیکی با منشاء نفت از پلیمر‌هایی تشکیل شده‌اند که به‌سختی تجزیه می‌شوند و ماندگاری آنها در طبیعت ۴۰۰ سال است، اما کیسه‌های پارچه‌ای دارای بافت‌های گیاهی هستند که بعد از ۴ تا ۵ ماه در طبیعت تجزیه می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوشهر تولید کمتر زباله، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، کاهش هزینه و مقاومت بیشتر را از مزایای کیسه‌های پارچه‌ای عنوان کرد.

وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت با هدف مصرف کمتر کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌ها و حفاظت از محیط‌زیست، گفت: به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ابلاغ شده تا از دادن کیسه پلاستیکی رایگان به مشتریان خودداری کنند.

پورسالم یادآور شد: این کار در بسیاری از کشور‌ها اجرا می‌شود و در کاهش مصرف پلاستیک نقش موثری داشته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ممنوع شدن توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • اقدامات شهرهای موفق برای تحقق مفهوم زباله‌صفر
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • اقدامات مناسب برای کاهش مصرف پلاستیک انجام شود
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟