Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در حالی روی مسئله تقبل هزینه‌ها در صورت برگزاری متمرکز بازی‌ها اصرار دارند که این مسئله حل شده است.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برنامه کامل رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد و از 24 شهریورماه تا 3 مهرماه دیدارهای مرحله گروهی منطقه غرب به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دیدارهای یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی و نیمه نهایی در منطقه غرب به ترتیب در تاریخ‌های 5 و 6 مهرماه، 9 مهرماه و 12 مهرماه برگزار می‌شود. فینال رقابت‌ها نیز پس از مشخص شدن نماینده شرق آسیا، 15 آذر ماه ‌برگزار خواهد شد. تصمیم نهایی در خصوص انتخاب کشور میزبان تا دو روز دیگر اعلام می‌شود که قطر شانس بالایی برای میزبانی از این رقابت‌ها دارد. با این حال آنچه هنوز برای تیم‌های ایرانی چالش بزرگ تلقی می‌شود، مسئله‌ای حل شده است.

چهار ماه پیش جلسه‌ای با حضور مسئولان AFC و نمایندگان کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد. جلسه تیم‌های منطقه غرب در دوحه بود که نمایندگانی از ایران هم در این جلسه حضور داشتند و مسئله متمرکز برگزار شدن بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا مطرح شد.  قطری‌ها در این جلسه اعلام آمادگی کردند که میزبان دیدارهای متمرکز باشند و تمام هزینه‌های برگزاری مسابقات را هم تقبل خواهند کرد، اما موضع رسمی فدراسیون فوتبال ایران برگزاری بازی‌ها طبق روال (به صورت رفت و برگشت و میزبانی دیدارهای برگشت در ایران) بود. با این حال برگزاری بازی‌ها طبق روال عادی امکان پذیر نخواهد بود، همانطور که اکنون تصمیم نهایی AFC برگزاری متمرکز بازی‌هاست، اما فدراسیون فوتبال و تیم‌های ایرانی یک نکته را فراموش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بیرانوند نامزد بهترین گلر لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ +عکس

در این جلسه، از سوی نماینده ایرانی حاضر پیشنهاد می‌شود که در صورت برگزاری متمرکز مسابقات، دو بازی برگزار شده لحاظ نشود و جدول مسابقات از صفر و صرفاً با برگزاری سه بازی دنبال شود. چرا که با توجه به عدم حضور تماشاگران، میزبانی تیم‌ها معنایی ندارد و از طرفی چون تیم‌های ایرانی در دو بازی ابتدایی خارج از خانه رقابت کرده‌اند و طبق تصمیم AFC قرار بوده در بازی‌های برگشت میزبان باشند، ادامه مسابقات طبق روال سابق و به صورت متمرکز، روح بازی جوانمردانه را زیر سوال خواهد برد. چرا که تیم‌های ایرانی در بازی‌های خارج از خانه خود نتوانسته‌اند امتیازهای خوبی جمع‌آوری کنند که این مسئله با امتیاز میزبانی بی ارتباط نبوده است.

پس از این جلسه، چهار باشگاه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو با بررسی این پیشنهاد و در نامه‌ای مشترک که از سوی فدراسیون فوتبال به AFC ارسال شد، درخواست و پیشنهاد رسمی خود را ارائه کردند. در این پیشنهاد اعلام شد در صورت متمرکز برگزار شدن بازی‌ها، AFC دو بازی انجام شده هر تیم را نادیده بگیرد و صرفاً با برگزاری سه بازی تکلیف گروه‌ها مشخص شود.

با این حال، پس از اعلام برنامه اولیه از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شده AFC تغییری در جدول بازی‌ها ایجاد نخواهد کرد که چنین مسئله‌ای برخلاف قوانین بازی جوانمردانه برای تیم‌های ایرانی خواهد بود چرا که تاکنون پاختاکور به عنوان تنها نماینده ازبکستان و الشرطه به عنوان تنها نماینده عراق دو بازی خانگی از دو بازی انجام شده دارند، 2 نماینده قطر در 2 بازی میزبان و در دو بازی میهمان بوده‌اند، 4 نماینده عربستان 3 بازی خانگی و 5 بازی خارج از خانه داشته‌اند، 4 نماینده امارات با برگزاری 5 بازی خانگی و 3 بازی خارج از خانه وضعیت‌شان به این لحاظ مناسب است و تنها 4 نماینده ایران 8 بازی خارج از خانه انجام داده‌ و در هیچ دیداری میزبان نبوده‌اند.

در چنین شرایطی آنچه در اخبار مشاهده شده، تیم‌های ایرانی اعلام کرده‌اند در شرایطی برگزاری متمرکز بازی‌ها را قبول خواهند کرد که کشور میزبان تمام هزینه‌ها را تقبل کند. این شرط عجیب در حالی مطرح شده که قطری‌ها به عنوان میزبان احتمالی قرار است تمام هزینه‌ها را بپردازند و چنین مسئله‌ای موضوع بحث نیست. سوال عجیب اینجاست چرا تیم‌های ایرانی و در راس آنها فدراسیون فوتبال اصراری روی برگزاری متمرکز بازی‌ها بدون لحاظ دو هفته ابتدایی لیگ قهرمانان ندارند، خواسته‌ای که فدراسیون فوتبال ایران پیش از این به نمایندگی از چهار نماینده کشورمان از AFC داشته است. این مسئله هم از نظر بازی جوانمردانه و هم از نظر امتیازی به سود نمایندگان ایران خواهد بود و عدالت فوتبال نیز فقط در چنین شرایطی اعمال خواهد شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم فوتبال فدراسیون فوتبال ایران لیگ قهرمانان آسیا برگزاری متمرکز بازی ها فدراسیون فوتبال تیم های ایرانی لیگ قهرمانان خارج از خانه برگزار شد هزینه ها دو بازی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

اتحادیه فوتبال انگلیس، تغییراتی را در شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی این کشور اعمال کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ESPN، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که به منظور کمک به کاهش فشردگی بازی‌های فوتبال باشگاهی این کشور، از فصل آینده تمام بازی‌های جام حذفی این کشور به صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و دیگر خبری از بازی‌های برگشت نخواهد بود.

در حال حاضر بازی‌های قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال جهان هم به‌صورت تک حذفی برگزار می‌شود، مگر آنکه بازی دو تیم با تساوی همراه شود که در آن صورت یک بازی دیگر با تغییر جای میزبان و میهمان انجام خواهد شد (به استثنای بازی‌های دور پنجم به بعد). این قانون به موجب توافقی که شش سال پیش میان اتحادیه فوتبال و سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس صورت گرفته بود اجرا می‌شد و هدف آن کمک به جذاب‌تر شدن جام حذفی بود. اکنون اما با پایان مدت این قرارداد، برگزاری بازی‌های جام حذفی کاملاً به‌صورت تک حذفی برگزار خواهد شد و به این ترتیب اگر بازی دو تیم با تساوی همراه شود، وقت‌های اضافه و در صورت لزوم ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی خواهند بود.

ورود فناوری آفسایدگیری نیمه‌خودکار به لیگ برتر انگلیس

 

تغییر دیگری که از فصل آینده در بازی‌های جام حذفی انگلیس صورت خواهد گرفت، انتقال زمان بازی‌ها به پایان هفته‌هاست. طبق اعلام اتحادیه فوتبال انگلیس از این پس بازی‌های تمام مراحل جام حذفی، در روزهای شنبه یا یکشنبه انجام خواهند شد. یکی دیگر از دلایل تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس، تغییر مدل برگزاری بازی‌های اروپایی از فصل آینده به خصوص لیگ قهرمانان اروپاست که 36 تیمی خواهد بود. به موجب تغییرات صورت گرفته، از این پس فینال جام حذفی انگلیس نیز در پایان هفته ماقبل آخر هر فصل لیگ برتر انگلیس و در یک روز کاملاً اختصاصی بدون برگزاری هیچ مسابقه دیگری از لیگ برتر انگلیس، انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تغییرات مهم تصویب شده توسط اتحادیه فوتبال انگلیس، حذف تعطیلی میان فصل از تقویم فوتبال باشگاهی این کشور است که اجازه می‌دهد بازی‌های لیگ برتر به جای ابتدای ماه آگوست، از اواسط این ماه آغاز شود و به این ترتیب تیم‌ها تعطیلات تابستانی طولانی‌تری خواهند داشت.

در حالی که حذف بازی‌های تکراری جام حذفی خوشحالی تیم‌های بزرگ لیگ برتری را به همراه داشته، این مصوبه با اعتراض تیم‌های کوچک‌تر و دسته پایینی جزیره همراه بوده است، چرا که آنها را از درآمدهای حاصل از پخش تلویزیونی بازی‌های مجدد محروم می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو بازیکن ایرانی در لیگ افغانستان
  • تغییر شیوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • نحوه برگزاری بازی های جام حذفی انگلیس تغییر کرد
  • تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته ۲
  • تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • حرف‌های ستاره ایرانی‌الاصل درباره کلوپ و تیمش
  • ترکیب احتمالی حساس‌ترین بازی فوتبال اروپا
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۲۹‌ فروردین از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات