Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی آشتاب گفت: تعداد 6 هزار و 921 واحد کسب و کار آسیب دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛آشتاب  امروز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی آسیب دیده از کرونا که از سوی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی پیامک دریافت نموده اند بایستی در سامانه کارا ثبت نام کنند، اظهار کرد : پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های مهم وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر همین اساس ۱۴ رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع  ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه  در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بوده‌اند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به واحدهای فاقد کد کارگاهی و بیمه شده اشاره کرد و افزود : ارسال پیامک دعوت متقاضیان تسهیلات کرونا که فاقد کد کارگاهی و بیمه شده هستند نیز آغاز شده و طی مذاکرات صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقد بیمه مورد بررسی و احصا قرار گرفته و مقرر شده لیست افرادی که هویت آنها احراز شده و در حال حاضر فعال هستند، هرچه سریع‌تر ارائه شود.

آشتاب با اشاره به معرفی واحدهای کسب و کار خسارت دیده از کرونا به بانکهای استان ، تصریح کرد:با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل تاکنون تعداد 6 هزار و 921 طرح با اشتغال 9 هزار و 289 نفر  و نبلغ تسهیلات 76 میلیارد و 800 میلیون تومان به برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده که مراحل پرداخت به این واحدها در حال انجام می باشد .

این مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار مبلغ این تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کار های آسیب دیده و  ۱۶۰ میلیون ریال به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحد هایی که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده اند، است. نرخ سود بانکی این تسهیلات حمایتی ۱۲ درصد بوده و تا آبان ماه سالجاری دوره تنفس دارند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تسهیلات کسب وکار کرونا در ایران آسیب دیده از کرونا کسب و کار بیمه شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده

به گزارش جام جم آنلاین،محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد گفت: در زمینه تامین اعتبار و تهیه امکانات برای خدمات رسانی به سیل زدگان با هیچ گونه کمبود و مشکلی مواجه نیستیم.
وی افزود: در زمینه کمک رسانی باید بین میزان خسارات وارده و کمک رسانی تناسب وجود داشته باشد و بر اساس نیاز‌های مردم اقلام مورد نیاز تهیه و تامین شود.
استاندار سیستان و بلوچستان از مدیران استانی خواست؛ از ظرفیت حضور مسئولان کشوری سازمان‌های مربوطه در منطقه به بهترین نحو مطلوب در راستای تامین زیرساخت‌ها بهره برداری کنند.
وی با تاکید بر پایداری آب روستا‌ها گفت: تا زمان پایداری آب مناطق، مجموعه‌های اجرایی و قرارگاه جهادی در زمینه تامین آب مورد نیاز مردم امدادرسانی کنند.
کرمی اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کنترل و نظارت لازم در زمینه اعزام اکیپ‌های بهداشتی و پزشکی در مناطق آسیب دیده را داشته باشد.
استاندار سیستان و بلوچستان در بحث امدادرسانی سازمان هلال احمر افزود: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در زمینه تامین اقلام ضروری و مواد غذایی مورد نیاز مردم انجام شده است، در ادامه نیز تا زمان پایداری شرایط، با همکاری قرارگاه جهادی کمک رسانی به مردم تداوم خواهد داشت.
وی با تاکید بر توزیع آرد به خصوص در بخش‌های روستایی بیان داشت: فرمانداران موظف هستند؛ به صورت روزانه نیازمندی‌های روستا‌ها را بررسی و نسبت به تامین و رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
کرمی اظهار داشت: سازمان‌های راهداری و راه و شهرسازی؛ بازگشایی راه‌هایی که همچنان مسدود هستند را با سرعت پیگیری کنند و مسیر‌های بازگشایی شده را از نظر دارا بودن تابلو و علائم رانندگی بررسی نمایند تا مشکلی برای افراد به وجود نیاید.
استاندار سیستان و بلوچستان بر پایداری برق همه مناطق سیلزده تاکید و اضافه کرد: قطعی خطوط فیبر نوری نیز باید به سرعت ترمیم شود.
وی تصریح کرد: در زمینه ساختمان‌های آسیب دیده باید تعمیرات لازم انجام شود، ساخت مسکن آسیب دیده از سیل قبل آغاز شده و مسکن‌های آسیب دیده جدید نیز با کد ارتفاعی و رعایت تمام اصول ساختمان سازی بزودی آغاز شود.
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر رفع مسائل مرتبط با بنادر، شیلات و تامین سوخت گفت: جهاد کشاورزی تا رفع مشکلات بندسارها و قنات‌هایی که آسیب دیده و خسارات وارده به این بخش را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

دیگر خبرها

  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • ساماندهی ۷ هزار و ۲۹۸ آسیب‌دیده اجتماعی
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • تفاوت مغز یک فرد سالم با کسی که آسیب روانی شدیدی دیده است (فیلم)
  • جذب حدود ۵۳ میلیارد ریالی تسهیلات دولتی برای مشاغل خانگی نیشابور
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • از ابتدای جنگ غزه حدود ۱۲ هزار کودک آسیب دیده‌اند
  • تاکید استاندارسیستان و بلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده