Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: در بخش فوتبال اغلب باشگاه‌ها (حدود 90 درصد) در اجرای پروتکل های بهداشتی همکاری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرزاد خلیلیان درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: این ویروس در سطح دنیا به شدت منتشر شده و اخیرا هم در کشور ما در ۱۲ استان رو به گسترش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اظهارات کارشناسان محترم در وزارت بهداشت به ویژه حریرچی مهمترین کار ما اکنون ماسک زدن به ویژه در نقاط شلوغ و البته فاصله گذاری اجتماعی است.

 وی در خصوص حاشیه‌های برگزاری رقابت‌های ورزشی از جمله  مسابقات فوتبال گفت: ما  از ۱۵ بهمن ماه و قبل از همه گیری کرونا ستادمان را برای مسائل آموزشی و پیشگیری تشکیل داده بودیم؛ زیرا اردوهای المپیک و اعزام را داشتیم؛ هنوز  کسب سهمیه می کردیم. حتی در ایام کرونا توانستیم سهمیه ژیمناستیک، کاراته، شمشیربازی و بوکس بگیریم؛ اما همواره سعی کردیم همه اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

خلیلیان ادامه داد: وقتی کرونا  به کشور ما بیشتر وارد شد، جلسات به ما می‌گفت که ورزش را باید به سمت تعطیلی رهنمود کنیم و خوشبختانه وزیر محترم ورزش با تیم کارشناسی ما کاملا همراه شد و ما به شکل پله پله شروع به تعطیلی ورزش ها کردیم. ۱۲ بهمن آخرین بازی های فوتبال را بدون تماشاگر شاهد بودیم و سپس مجموعه ورزشگاه ها را به تعطیلی کشاندیم.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: انصافا تمام جامعه ورزش با این سیاست کلی همراهی کردند و توانستند با  کمک سایر اقشار زنجیره انتقال را قطع کنند؛ اما متأسفانه پس از مدتی شاهد گسترش بیماری بودیم. با توجه به بازگشایی های بعدی از جمله اصناف فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی به مرور جامعه ورزش هم از ما انتظار داشت که فکری کنیم و پروتکل هایی را در نظر بگیریم.

وی افزود: ما طی فعالیت های شبانه روزی و با کمک دیدگاه هایی که از خارج کشور می گرفتیم مانند لیگ آلمان و ایتالیا، توانستیم ایده‌ها را بومی سازی  و به وزارت بهداشت ارسال کنیم. در این خصوص ساعتها جلساتی برگزار شد؛ زیرا ملاک ما اول سلامت ورزشکاران بود؛ اما بالاخره فعالیت های ورزشی می خواست خود را نشان بدهد  و جامعه ورزش از ما انتظار داشت؛ لذا بازگشایی ها باز به مرور و پلکانی شروع شد.

خلیلیان به همکاری خوب باشگاه ها در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: در بخش فوتبال باید اذعان کنم که اغلب باشگاه‌ها (حدود 90 درصد) همکاری کردند و تستهای PCR  خود را انجام  دادند. واقعا باشگاه ها فشار دوچندانی را تحمل کردند؛ چرا که از لحاظ مالی هم باید محاسبات  اضافه تری را درنظر می گرفتند. امیدوارم که پروتکل های مربوطه توسط همکاران در فدراسیون فوتبال با دقت و وسواس نظارت شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کنونی می توان مسابقات را بدون دردسر برگزار کرد یا آمار  شیوع بالاتر می رود، تصریح کرد: در ارزیابی صورت گرفته، ۸۰ درصد افراد تا دو هفته قبل از نحوه پروتکل های ما ابراز رضایت کردند؛ اما گاهی شرایط غیرقابل پیش بینی می شود؛ زیرا این ویروس کرونا غیرقابل پیش بینی است.

انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق

به گزارش همسشهری آنلاین و بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز (پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳) در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهار محال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

فردا جمعه در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های یزد و کرمان، جنوب اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، همچنین یکشنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش رخ خواهد داد. دوشنبه بارش در غرب و شرق سواحل دریا خزر ادامه خواهد داشت.

طی سه روز آینده در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

هواشناسی همچنین اعلام کرد خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج می‌باشند.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را قسمتی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد در شمال شهر و همچنین بارش پراکنده پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۷ درجه گزارش شده است.



کد خبر 840984 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد شدید برای تهران
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • بارش‌های پراکنده همچنان ادامه دارد
  • رگبار و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی ادامه دارد
  • هشدار؛ وزش باد شدید در تهران
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • پیش‌بینی بارش برف در نقاط سردسیر / وزش باد شدید و گردوخاک در مناطق شرقی
  • ۸۸۲ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف انسانی در گناوه معدوم شد