Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@18:03:29 GMT

نصب دوربین‌های نظارتی در قم متوقف‌ شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۸۵۶

نصب دوربین‌های نظارتی در قم متوقف‌ شده است

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از توقف عملیات هوشمند سازی و نصب دوربین‌های نظارتی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: متأسفانه در سال ۹۸ از جریمه‌ای که از شهروندان در قم دریافت شده هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت‌نشده است.

به گزارش ایمنا، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت نظارت در حوزه مدیریت حمل‌ونقل و ترافیک شهری، اظهار کرد: نصب دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف یکی از راه‌های مؤثر در کاهش تصادفات شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خرسندی از عملکرد شهرداری در اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم، افزود: در سال گذشته با نصب و راه اندازه ۱۱۰ دوربین ثبت تخلف، نظارتی و تردد شمار تحول بزرگی در حوزه نظارت هوشمند ترافیک در شهر قم اتفاق افتاد و تعداد دوربین‌های فعال در سطح شهر به عدد ۲۰۰ رسیده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم کاهش تصادفات منجر به فوت را در سال ۹۸ موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: نصب و راه‌اندازی دوربین‌ها نظارتی در سطح شهر سبب کاهش چشمگیر و حتی ۱۰۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در بعضی از محورها شده است.

وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی دوربین‌های ثبت سرعت و ثبت تخلف بلوار آیت‌الله بروجردی در کمتر از چهار ماه توانست تصادفات منجر به فوت را تا ۱۰۰ درصد و تصادفات جرحی و خسارتی را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش دهد.

ذاکریان از توقف اجرای سامانه هوشمندسازی در شهر قم خبر داد و یادآور شد: یکی از راه‌های تأمین اعتبار موردنیاز برای خرید دوربین‌ها اختصاص ۴۲ درصد از درآمد حاصل از جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به شهرداری است.

وی با گلایه از تخصیص نیافتن سهم شهرداری از تخلفات راهنمایی و رانندگی، اضافه کرد: متأسفانه در سال ۹۷ از ۹ میلیارد تومان جریمه‌ای که از شهروندان در قم دریافت شده تنها ۲۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ هیچ مبلغی به شهرداری پرداخت‌نشده است.

وی هوشمندسازی سیستم‌های نظارتی را نیازمند اعتبارات ویژه دانست و تأکید کرد: شهرداری قادر به پرداخت هزینه سنگین سامانه هوشمند سازی نبوده و باید دولت نسبت به اصلاح فرایند اختصاص سهم شهرداری از اخذ تخلفات راهنمایی و رانندگی اقدامات لازم را انجام دهد.

کد خبر 433330

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دوربین نظارتی شهر کلانشهر قم کلانشهر قم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تنگستانی مکان بعد از ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: واگذاری کار تأیید مزارع پرورش آبزیان در استان بوشهر به اتحادیه‌ها و بخش خصوصی برای کمک به رفع مشکلات و گرفتاری‌های مراکز پرورش و تکثیر در کنار نگاه نظارتی و حاکمیتی دامپزشکی استان صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: ۵۳ هزار بازدید از مراکز عرضه و تولید محصولات غذایی و دامی و پروتئینی در یکسال گذشته صورت گرفته است.

تنگستانی مکان افزود: در سال گذشته بر اساس بازدیدهای صورت گرفته ۸۶ هزار کیلوگرم فرآورده گوشتی و آبزیان معدوم و همچنین ۹ هزار کیلوگرم از این فرآورده‌ها ضبط شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر با بیان اینکه بیماری AHPND در سال گذشته ۲۴ هزار تن از تولید میگو پرورشی را کاهش داد، اضافه کرد: امسال نیز بیماری AHPND وجود دارد که با آموزش‌های لازم آمادگی برای مقابله با این بیماری وجود دارد و درنتیجه پیش بینی می‌شود میزان خسارت نسبت به سال گذشته به صورت چشمگیری کاهش یابد.

تنگستانی مکان از برخورد با ارائه کنندگان ماهیان حرام گوشت با توجه به اینکه این مسؤولیت به سازمان دامپزشکی داده شده خبر داد و گفت: صید ماهیان حرام گوشت شامل خساک، خرچنگ، یال اسبی و مارماهی به دلیل وجود بازار صادرات ممنوع نبوده اما عرضه این ماهیان در بازار مسلمانان حرام است.

تنگستانی مکان تصریح کرد: با همکاری سازمان دامپزشکی استان، کارخانجات فرآوری میگو کدهای مورد تأیید استاندارد اروپا، اوراسیا و چین را به دست آورده‌اند که با این کدها که توسط نمایندگان این کشورها به شرکت‌های عمل آوری مستقر در بوشهر داده شده است و مشکلی برای صادرات ندارند.

وی در خصوص تزریق هورمون در مرغداری‌ها گفت: اینکه در مرغداری‌ها هورمون استفاده می‌شود حرف درستی نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر افزود: تزریق هورمون مقرون به صرفه نیست و حتی امکان تزریق به ۲۲ میلیون قطعه مرغ در یک ماه وجود ندارد، بلکه از ژن‌ها اصلاح شده مرغی استفاده می‌شود که چاقی کننده بوده و از لحاظ علمی نیز مشکلی برای سلامتی انسان ندارد.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۳۷۵ هزار رأس دام روستایی و عشایری استان به صورت رایگان مورد واکسیناسیون، سمپاشی جایگاه و سمپاشی بدن شده‌اند و امسال نیز خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

کد خبر 6084671

دیگر خبرها

  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • فعالیت‌های نظارتی مزارع آبزیان استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • وزارت فرهنگ، متولی همه عرصه‌های تبلیغاتی کشور است
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!
  • دیوان محاسبات بر لزوم تامین به‌موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • از تخصصی کردن فرآیندهای رسیدگی تا استفاده بهینه از مراجع نظارتی