Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:28:59 GMT

تکنسین‌پروری؛ اولویت اصلی در تربیت نیروی انسانی

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۶۰۴۹۵۹

تکنسین‌پروری؛ اولویت اصلی در تربیت نیروی انسانی

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان گفت: تکنسین‌پروری و تربیت نیروی ماهر اولویت این دانشگاه است‌.

مرتضی واحدپور ظهر امروز، (۲۲ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، دغدغه اصلی و کنونی دانشگاه جامع علمی‌کاربردی را آزمون‌های پایان ترم عنوان کرد و افزود: افتوخیزهای اخیر در نحوه برگزاری به شیوه حضوری یا مجازی، سبب سردرگمی دانشجویان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراجع بالادستی دانشگاه علمی‌کاربردی تاکید بر برگزاری حضوری آزمون داشتند، اما این کار را منوط به نظر ستاد مبارزه با کرونای استان دانستند.

وی ادامه داد: در نهایت به دلیل وضعیت استان زنجان در شیوع کرونا، تصمیم بر این شد که آزمون‌ها به روش غیرحضوری برگزار شود و سعی بر این شده است از نرم‌افزارهایی استفاده شود که پاسخ‌گوی حجم بالای مراجعان و سهولت در اجرای آزمون باشد.

ای مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی واحد زنجان ۸ مرکز فعال و ۳۶۰۰ دانشجو دارد، بیان کرد: بیش از ۹ مرکز دیگر طی سال‌های گذشته در حوزه‌های میراث فرهنگی و تربیت بدنی فعالیت می‌کردند که با دستور وزارت کشور تعطیل شدند و یک مرکز دیگر در دادگستری فعال است که باید تا پایان مهر تعطیل شود و  دانشجویان آن فارغ‌التحصیل شوند و در صورت عدم فارغ‌التحصیلی، به مراکز معین انتقال یابند.

واحدپور، با اشاره به اینکه این دانشگاه رشته‌های تخصصی مرتبط با ماموریت خود را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: کاردانی فنی اطفاء حریق، امداد و نجات سوانح، امداد و نجات شهری و انبارداری جزو رشته‌های تخصصی این مرکز است و در کنار آن کم و بیش رشته‌های عمومی همچون حسابداری هم برگزار می‌شود؛ همچنین در ارتباط با صنعت، نیازهای مورد نیاز آن‌ها برای تربیت نیروی ماهر را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان زنجان، با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی با صنایع برای مهارت‌افزایی نیروها در این مرکز ایجاد شده است، عنوان کرد: ۸۸ رشته در این دانشگاه به مخاطبان ارائه می‌شود که ۵۳ مورد در مقطع کاردانی و ۳۵ مورد آن در مقطع کاردانی به کارشناسی است.

در ادامه این نشست معاون علمی دانشگاه علمی‌کاربردی زنجان، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸ مرکز فعال برای این دانشگاه در استان باقی مانده است، اظهار کرد: این دانشگاه تلاش کرده است تا به رسالت خود برای تربیت دانشجوی فارغ‌التحصیل کارآفرین، جامه عمل بپوشاند که در همین راستا، با برگزاری نمایشگاه‌های سالیانه در حوزه‌هایی همچون اشتغال و توسعه کارآفرینی آن را تحقق بخشیده و سال گذشته نخستین کلینیک کارآفرینی برگزار شد.

لیلا ناصریان هدف اصلی این دانشگاه را مهارت‌آموزی و تکنسین‌پروری خواند و گفت: بر همین اساس، رشته‌ها به نحوی چیدمان شده‌اند که ۶۱ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی و ۳۹ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی به کارشناسی، تحصیل کنند که در رشته‌های مختلف فنی و مهارتی پراکنده شده است. در حوزه کشاورزی فعلا دانشجوی در حال تحصیل نداریم اما امیدواریم بتوانیم رشته‌های کشاورزی مورد نیاز استان را درخواست کنیم.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه تاکنون بیش از ۲۶ هزار و ۹۰۰ دانش‌آموخته را پرورش داده است، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۱۶ هزار نفر در مقطع کاردانی و حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه پیش از سال ۹۷، ۹۸۱ مدرس در دانشگاه علمی‌کاربردی استان فعالیت داشتند، تصریح کرد: در همان سال، مقرر شد که دانشگاه نسبت به ارتقای سطح کیفی رشته‌ها و ساماندهی مدرسان اقدام کند که بعد از پالایش، اکنون تعداد مدرسان به ۶۵۵ نفر رسیده است.

معاون علمی دانشگاه علمی‌کاربردی زنجان، بازنگری سرفصل دروس را از دیگر اولویت‌های این دانشگاه برشمرد و افزود: سرفصل‌ها باید با نیازهای روز مطابقت داشته ‌باشد و در این راستا اعلام آمادگی کردیم که تعدادی از رشته‌های مهارتی را بازنگری کنیم‌. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی زنجان دانشگاه علمی کاربردی دانشگاه علمی کاربردی مقطع کاردانی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۶۰۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون آزمون - استعداد درخشان) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به درخواست دانشکده مطالعات جهان و بر اساس مجوز ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره کارشناسی ارشد، این دانشگاه از بین دانشجویان مقطع کارشناسی، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته مطالعات چین؛ نظام قدرت جهانی؛ جهانی شدن و فرهنگ، از طریق استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۲.ut.ac.ir، سپس روی قسمت پذیرش داوطلبان استعداد درخشان کلیک نمائید. پذیرش و ثبت نام از تاریخ ۰۵/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ ‬ لغایت ‬ ۲۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳ ‬ خواهد بود.

**تذکرات مهم

رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی متقاضی مرتبط باشد.
داوطلبان فقط در یک رشته می‌توانند ثبت نام نمایند.
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز نیست.
مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.
پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اید برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت نمائید.
نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور